Nordsøen
Fra : Lars Elmkjær

Dato : 09-01-08 18:11

Jeg skal i retning fra V (Invernes) til Ø (N om Skagen) over nordsøen her
til marts måned i sejlbåd.
I den forbindelse er jeg i fuld gang med at tjekke op og indkøbe/låne
udstyr - SAR udstyr, radio, flåde, redningsdragt osv.

Jeg vil høre i dette fora, om der er nogen der ligger inde med relativt nye
kort over Nordsøen de evt. gerne vil låne ud eller som kan skifte ejer? Se
evt. nedenstående liste over kort.

Jeg er også på udkig efter PLB'er eller EPIRB nødsender, en redningsflåde (6
pers.) der stadig er godkendt, Bøger om sejlads i Skotland/Caledonian Canal,
en "lomme" verdensradio, evt. en god nyere håndholdt VHF, personligt nød
lys/strobelight, tidevandstabeller/almanak, pilots/lodsbøger osv.

Skulle nogen ville del viden, erfaringer og gode råd, lytter (læser) jeg
interesseret.

Det er muligt at maile til mig også.

Weilbachs udgivelser:
4140 North Sea
2182A North Sea Southern Sheet
2182B North Sea Central Sheet
2182C North Sea Northern Sheet
275 North West Approaches to Skagerrak

Vi skal også igennem et par kanaler i UK
1791 Caledonian Canal
2320 Loch Crinan

Fra : TOSB

Dato : 09-01-08 20:53

Lars Elmkjær wrote:
> [...]
> I den forbindelse er jeg i fuld gang med at tjekke op og indkøbe/låne
> udstyr - SAR udstyr, radio, flåde, redningsdragt osv.

Klip en hel masse

> Vi skal også igennem et par kanaler i UK
> 1791 Caledonian Canal
> 2320 Loch Crinan

Så kender du måske lidt til denne her:
http://www.nk-s.dk/default.asp?id=197&mnu=197

Her i klubben bliver der holdt et foredrag om sejlads til Skotland den 22.
januar

http://www.nk-s.dk/media/2008/Skotlandsforedrag/foredrag%20sejlads%20Skotland.pdf

Gad vide om ikke, du kan få nogle gode tips fra ham eller via førstnævnte
forening.

Mvh
Torben
--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv.
ELLER: Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-08 01:41

Jeg har en 6 pers Autoflug flåde (tysk semi-prof kvalitet = danske Viking),
som du kan låne mod at betale service på den inden. Jeg har et "rack" til
den så den kan monteres på agterpulpit. Ingen grund til huller i båden, hvis
ikke den skal sidde der permanent. Jeg har også en næsten ny hånd VHF'er som
du så kan låne med.

Bjarke

Fra : Hanne og Hans

Dato : 10-01-08 12:15

Kortene over Caledonian kanalen får du samtidig med at
du betaler kanalafgift.
Hans

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 15-01-08 18:13

Lyder interessant. Jeg er ved at planlægge en sejlads til
Skotland/Hebriderne/Orkney i sommeren 2009. Det kunne være, at jeg vil købe
noget af dit grej efter din tur, hvis du altså ikke fortsat skal bruge det.
Jeg vil også meget gerne høre om dine erfaringer. Lad os holde kontakt.

Venlig hilsen
Mads Bo Falk, Risskov

Fra : Lars Elmkjær

Dato : 16-01-08 22:14

Tak for jeres venlige svar og råd.
Flåde og håndholdt VHF er klaret. De kort du skriver hans vi får over
kanalerne, er der tidevandstabel med?
Tak TOSB - er rigtig glad for linket til på tirsdag - regner med et jeg
dukker op. Kender godt de forskellige foreninger, men tak. Jeg er bare vidt
omkring og lytter også gerne til det jeg ikke troede jeg skulle vide!!
Mads: God ide. det er tænkeligt at du kan låne/købe nogle af de ting som jeg
selv er på udkig efter - Epirb, kort mv. Jeg skriver gerne en faktuel og
"kortfattet" udredning om det behov jeg havde eller fik! Hvor længe skal I
være afsted?
Lars, Holbæk