Aktiv familieferie i Sverige?
Fra : Prikke

Dato : 07-01-08 08:06

Familien overvejer at holde sommerferie i Sverige. Vi vil gerne en
lidt aktiv ferie evt. med nogle vandreture m.v. Aktiviteterne skal dog
være afpasset, således at alle kan være med (vores 5 børn er fra 0 -
13 år). Nogle forslag/erfaringer el. lign.?

m.v.h.
Per

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-01-08 16:38

Prikke <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> writes:

> [...]
> være afpasset, således at alle kan være med (vores 5 børn er fra 0 -
> 13 år). Nogle forslag/erfaringer el. lign.?

Det lyder hyggeligt.

Med en relativ nyfødt, så skal I nok satse på at have et fast sted at
bo. I kan f.eks. leje en hytte eller en lejlighed, det kan gøres
gennem de store færgeselskaber, Novasol eller Dansk Fri Ferie og
sikkert en masse andre steder.

I kan vælge at bo i en ferieby som Idre Fjäll, hvor der er aktiviteter
for børnene eller I kan vælge at bo udenfor lands lov og ret, hvor der
rigtigt er mulighed for at komme ud i vildmarken.

Ens første tanke med aktiv ferie er Sverige er jo kanotur, men jeg ved
ikke hvor nemt det er med fem børn og to voksne, specielt når den
yngste er så lille, at man ikke lige stopper ham/hende i en
redningsvest.

Men man kunne tage en dræsinetur, det har jeg dog ikke selv prøvet.

Jeg har hørt godt om Orsa Grönklit Björnpark, hvor der også er camping
og vandrerhjem.

Men sådan en uge i en hytte kunne jeg nu også godt tænke mig...

Mvh Trine

Fra : Eg Egemarke

Dato : 07-01-08 20:57

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
> og vandrerhjem.
>
> Men sådan en uge i en hytte kunne jeg nu også godt tænke mig...

En tur med autocamper er sagen i sverige, bor her selv og benytter hver
en chance til at komme afsted. Der er så meget at se som er ulig
Danmark, og i kan holde jeres ferie i jeres eget tempo helt på ungernes
præmisser. By den ene dag og Skov den anden fjeldet den tredie, ja i
bestemmer selv og "hytten" den følger med, er der kedeligt hvor i er
eller føler at i har set det hele. Så drejer i bare nøglen og triller
videre.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : MaG

Dato : 07-01-08 23:03

Hejsa!

Nu ved jeg ikke hvor lngt i vil køre men der er en lille by der hedder
Gränna som ligger ve Vättern (http://www.sydsverige.dk/?pageID=197) der
laver der stort set Polka Grise (slikkepinde/slikkestæger) over alt, det er
mægtigt festligt...

Ellers er der ved Isaberd en meget smuk natur g en masse gåture (måske ikke
lige velegnet til barnevogn) men flot det er der, og ikke så langt at køre.

Jeg ville vælge at leje en "øde-gård"der kommer du i nærkontakt til naturen
og kn se elge/krondyr på nært hold, et smukt syn i solopgangen...

Med venlig hilsen
Mari