vaccine
Fra : MH

Dato : 05-01-08 00:16

Hej vi rejser til Ægypten på lørdag i 9 dage.

Er det nødvendiget at bliver vaccineret ?

Hilsen Mikael

Fra : Stig Nielsen

Dato : 05-01-08 00:23

"MH" <mikaelh@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej vi rejser til Ægypten på lørdag i 9 dage.
>
> Er det nødvendiget at bliver vaccineret ?
>
> Hilsen Mikael

For jeres egen skyld så ja.

I skal have et skud gammaglobulin (mod smitsom leverbetændelse)

Hygiejnen dernede er ikke verdens bedste

Du vil forstå hvad jeg mener når du står med deres pengeseddeler i hånden.

Du fløjter bare, så kommer de løbende henover bordet

Stig

Fra : Merete

Dato : 05-01-08 00:25

Du kan få svaret her.
God rejse.
Hilsen Mette

Fra : Mette

Dato : 05-01-08 00:31

Undskyld linket kom ikke med!
http://www.vaccination.dk/land/afrika/

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 05-01-08 13:52

On Sat, 5 Jan 2008 00:16:19 +0100, "MH" <mikaelh@post3.tele.dk> wrote:

>Hej vi rejser til Ægypten på lørdag i 9 dage.
>
>Er det nødvendiget at bliver vaccineret ?

Det kommer da an på, hvad du allerede er vaccineret mod. Hvis du skal
have nogle skud, så er du lidt sent ude, men du kan læse om tingene
her:

   http://www.vaccination.dk/land/afrika/

Vælg land, varighed/omstændigehder og rejsemåde. Prisniveau og
beskyttelse finder du her:

   http://www.vaccination.dk/priser/

Det engelske sundhedssystem har en noget bedre (synes jeg) vejledning.
Det er også min erfaring, at man møder englændere, hvor ingen danskere
har været, forud for én selv, så... øhhh... vurder selv. Egypten
finder du her:

   http://www.fitfortravel.nhs.uk/destinations/egypt.htm

Venlig hilsen

Fra : Holst

Dato : 05-01-08 13:56

Kurt Friis Hansen wrote:

> Det er også min erfaring, at man møder englændere, hvor ingen danskere
> har været, forud for én selv, så... øhhh...

De er jo også ti gange flere end os, så ...

Fra : JyskBlondPige

Dato : 05-01-08 19:43

"MH" <mikaelh@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej vi rejser til Ægypten på lørdag i 9 dage.
>
> Er det nødvendiget at bliver vaccineret ?
>
> Hilsen Mikael
Hej Mikael

Jeg var i Egypten i sommers og den eneste vaccination min læge anbefalede
var en stivkrampe.
Som en anden påpeger er deres sedler alt andet end lækre, så vi havde en
lille flaske med decificerende gele med, kan kun anbefales da vi, som nogle
af de få, ikke fik problemer med maven

Rigtig god tur, jeg er måske en smule misundelig

Kh Merete

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-01-08 17:13

"MH" <mikaelh@post3.tele.dk> writes:
>Hej vi rejser til Ægypten på lørdag i 9 dage.
>
>Er det nødvendiget at bliver vaccineret ?

Det afhænger af hvordan du skal rejse - er der tale om en turistrejse med
fast base på et hotel, vil stivkrampen og gammaglobulinen være fuldt
tilstrækkeligt. Skal du ud i landet, overnatte mystiske steder osv, så
ville jeg smutte en tur omkring lægen inden afrejse.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311