Tenerife
Fra : Werner

Dato : 02-01-08 11:20

Vi skal snart til Tenerife.
Er der nogen der har erfaring mht. køb af kikkert på øen?
(pris, garantier, mærkevarer, etc..)
Jeg skal bruge en 8x42 kikkert.
vh
Werner

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 02-01-08 11:30

On Wed, 2 Jan 2008 11:19:51 +0100, "Werner" <werner@> wrote:

>Vi skal snart til Tenerife.
>Er der nogen der har erfaring mht. køb af kikkert på øen?
>(pris, garantier, mærkevarer, etc..)
>Jeg skal bruge en 8x42 kikkert.
-----------------------
Du kan få alt i de store turistbyer - der er hundredevis af små
butikker med elektronik/foto etc. Alle er bestyret af nogen
indik/arabisk-udseende fyre. PAS MEGET PÅ - der er rigtig mange, der
ikke er helt fine i kanten. Har selv købt et dyrt CASIO-ur i en af de
butikker og fik prisen presset tæt på ½ pris. Men generelt bliver der
advaret mmod dem. Der er en kæde som hedder VISANTA - her bliver man
anbefalet at hndle, da de giver international garanti - men deres
priser er faste og højere end i de små butikker. Men ved du helt
præcis, hvad du vil have, så os lidt rundt og se om du tør handle med
dem. Hav en pris med hjemmefra, så du ved hvad du skal ned under.
Spørg evt. guiderne - hvis i er med et rejseselskab - de kender til
hele hurlumhejet omkring at handle elektronik.
Og forresten I vil blive tiltalt af en mase unge mennesker på gaden
med gratis skrabelodder - glem alt om dem - der er gevinst på alle
sedler - men I skal lige følge med dem, og så bliver i tvangsindlagt
til en masse salgsgas for nogen timeshare-lejligheder - og skriv for
alt verden ikke under på noget der !!!
God tur
Mogens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-08 20:17

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> sedler - men I skal lige følge med dem, og så bliver i tvangsindlagt
> til en masse salgsgas for nogen timeshare-lejligheder - og skriv for

I fortsættelse af Mogens indlæg kan jeg oplyse, at det er indere der har de
pgl. butikker, og de er på alle de kanariske øer.
Man kan godt lave en rimelig handel med dem, men så skal man vide nøjagtigt
hvad de tilbyder og kende prisen hjemmefra, ellers bliver man snydt så
vandet driver. De fortæller ikke sandhed, sålænge de kan klare sig med løgn.
I løbet af max et minut er special price for you allerede nede på 50%, og
hvis man vil handle med dem skal man ikke stoppe der. De kan pruttes længere
ned. Til sidst ender det med, at de lige må ringe til "the boss", for nu er
man altså nede på en pris, som is very special.
Alligevel vil man i 80% af tilfældene blive snydt.
De fremhæver ting om kvalitet m.m. som absolut bare er lavet som noget man
skal misforstå. Vi var der for et par mdr. siden og så bl.a. at de alle
steder reklamerede med "night and day" kikkerter, hvor frontglasset havde et
orange udseende.
Det opfattede jeg som noget i retning af nightvision kikkerter, og hvis det
var tilfældet var de meget billige.
Jeg prøvede så en (heldigvis mens det var mørkt), og bemærkede at det var
forkromet plastic, som intet vejede. Der var intet "nightvision" i den, og
da jeg spurgte nærmere ind til, hvorfor den blev kaldt for night and day,
var forklaringen at man kunne se i den både om natten og om dagen. Men det
kan man jo med alle kikkerter! - hvilket han så nødtvungent også måtte
indrømme til sidste.
Køb kun af dem hvis du nøjagtig ved hvad de sælger. De vil typisk tilbyde
dig noget helt unikt, som er bedre end alle de kendte mærkevarer - fup og
svindel.
De kikkerter jeg så, at de havde virkede alle som noget billigt l...
Så pas på, hvis du handler uden om de anbefalede kæder.

Kurt

Fra : Bo

Dato : 02-01-08 13:31

On 2 Jan., 21:17, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:

> [...]
> De kikkerter jeg så, at de havde virkede alle som noget billigt l...
> Så pas på, hvis du handler uden om de anbefalede kæder.

Prut ned til en femte-del, dvs. udbud 100 Euro giv max 20 Euro, så er
en Aldi eller Lidl kikkert meget bedre til pengene.
vh Bo

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-01-08 19:38

Klip, klip, kl........

Bo wrote:

> Prut ned til en femte-del, dvs. udbud 100 Euro giv max 20 Euro, så er
> en Aldi eller Lidl kikkert meget bedre til pengene.
> vh Bo

Kunne du - og bla. Kurt - ikke for fremtiden klippe lidt i de indlæg I
svarer på?

Fordi:
Det er vanskeligt at finde jeres guldkorn. (Dette er ikke en opfordring
til at svar over indlægget.!)

Er der evt. en god grund til at vi skal læse samme tekst igen.?

FUT: dk.admin.netikette

Mvh. Jørgen

Fra : N/A

Dato : 03-01-08 19:38