Avon Azero
Fra : Jens Meldgaard

Dato : 13-01-08 03:56

Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogen her i gr.
der har erfaringer med Avon Azero, hvor godt
er "grip" under bremsning og hvordan de er i vådt føre?

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 09:12

On Sun, 13 Jan 2008 03:55:51 +0100, Jens Meldgaard wrote:

> Hej
>
> Jeg vil gerne høre om der er nogen her i gr.
> der har erfaringer med Avon Azero, hvor godt
> er "grip" under bremsning og hvordan de er i vådt føre?

Jeg har kun haft gode erfaringer på Honda'en, jeg har haft ST både for og
bag, og en enkelt gang SP bag. De står godt fast, og er pålidelige i
regnvejr. SP holder ikke så langt som ST. De kræver stortset ingen
opvarmningstid, hvilket passede mig fint.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 13-01-08 14:04

Jens Meldgaard skrev:
> Hej
>
> Jeg vil gerne høre om der er nogen her i gr.
> der har erfaringer med Avon Azero, hvor godt
> er "grip" under bremsning og hvordan de er i vådt føre?

Jeg har haft Avon Azero SP på min 748 og i forhold til f.eks. Michelin
Pilot Power har de et meget dårligt grip, hvad enten dæk er kolde eller
varme, ikke et dæk jeg vil anbefale.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Eg Egemarke

Dato : 13-01-08 15:20

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Jeg har haft Avon Azero SP på min 748 og i forhold til f.eks. Michelin
> Pilot Power har de et meget dårligt grip, hvad enten dæk er kolde eller
> varme, ikke et dæk jeg vil anbefale.

Avon azzaro tror jeg de hed dem jeg havde på en CBR 1000 F
De var slidt op på et øjeblik og var dårlige med næsten ingen grip
Ikke noget jeg vil anbefale

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Den Længste

Dato : 13-01-08 20:03

lortedæk !

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 20:32

On Sun, 13 Jan 2008 20:02:32 +0100, Den Længste wrote:

> lortedæk !

Herlig dokumentation ! Har Du kørt på de dæk ? Jeg har, 50.000 Km. faktisk.

Orla Pedersen, som også har læst at de ikke dur.

Fra : Richard

Dato : 13-01-08 21:33

Jens Meldgaard wrote:

> Jeg vil gerne høre om der er nogen her i gr.
> der har erfaringer med Avon Azero, hvor godt
> er "grip" under bremsning og hvordan de er i vådt føre?

Avon's Azarro/Storm har et rigtig godt ry blandt amerikanske kørere af
Honda's klassiske V4'er, 750 & 1100 S/Sabre & C/Magna. Godt vejgreb og
mere neutral styring end det eneste andet radialdæk, der (nogenlunde)
passer på de cyklers forholdsvis smalle fælge. (D205 bagdækket har
relativt meget større i diameter end fordækket ifht originalmonteringen og
får cyklen til at falde ind i sving; Azarro/Storm-kombinationen har samme
forhold, hvilket formentlig er grund til at det styrer mere neutralt).

Af den grund har jeg selv et sæt i ordre, som jeg glæder mig til at prøve
til foråret

Men hvilken cykel skal du have dækkene på, Jens? - og hvilke andre dæk kan
passe på dens fælge?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-01-08 21:43

Richard skrev:
> Jens Meldgaard wrote:

> Avon's Azarro/Storm har et rigtig godt ry blandt amerikanske kørere af
> Honda's klassiske V4'er, 750 & 1100 S/Sabre & C/Magna.

Jeg kan da supplere med at det også er et populært dæk blandt de
engelske motorcyklister jeg har kontakt til.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Western

Dato : 13-01-08 23:15

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da supplere med at det også er et populært dæk blandt de
> engelske motorcyklister jeg har kontakt til.

Mon ikke der også kunne spille lidt patriotisme ind her? Avon, bagt
England.

I Motorrads dæktest plejer Avon at score temmelig ringe. Personligt har
jeg ingen erfaringer med dem.

--

Leif Westen

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 13-01-08 23:20

"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> England.
>
> I Motorrads dæktest plejer Avon at score temmelig ringe. Personligt har

Jamen det kan da godt være!
Avon ikke fremstillet i Tyskland = Motorrad ikke tilfreds?

Michael D

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-01-08 00:08

Western skrev:
> [...]

> England.
>
> I Motorrads dæktest plejer Avon at score temmelig ringe. Personligt har

Det kan tænkes.
Den eneste erfaring jeg har med Avon, er en tur i Harzen's bakker på
Orlas gl. VTR, og det gav ikke anledning til bemærkninger af nogen art,
men jeg kørte nu også pænt

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 14-01-08 23:12

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Men hvilken cykel skal du have dækkene på, Jens? - og hvilke andre dæk kan
> passe på dens fælge?

De sidder på et sæt fælge, jeg overvejer at købe til min FJ 1200.
Prisen på fælgene vil så afhænge af, om dækkene er OK,
eller de bare er til at smide væk.

Fælgene skal skiftes fordi jeg gerne vil prøve,
at køre med Bridgestone BT 021.
Bagdækket fås ikke i standard (150/80*16) størrelsen,
og foran er det godt nok 120/70*17, men det er kun en 3"
fælg standart, hvor der normalt bruges 3,50"

Jeg takker for svarene. Der er jo divergerende meninger,
så jeg vil lige overveje.

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-08 07:30

On Mon, 14 Jan 2008 23:12:27 +0100, Jens Meldgaard wrote:

> De sidder på et sæt fælge, jeg overvejer at købe til min FJ 1200.
> Prisen på fælgene vil så afhænge af, om dækkene er OK,
> eller de bare er til at smide væk.

Jamen så er situationen da klar, Du udnytter dækkenes dårlige ry i handlen,
og glæder dig efterfølgende over at have fine dæk til ingen penge.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 16-01-08 16:43

meddelelse news:1tej123v5hmy.4jhyeil2gcmq$.dlg@40tude.net...

> Jamen så er situationen da klar, Du udnytter dækkenes dårlige ry i
> handlen,
> og glæder dig efterfølgende over at have fine dæk til ingen penge.

Jeg har haft kontakt med sælger, for fælgen er desværre kun 3"
som min egen Han havde der i mod en "løs" bagfælg i den
rigtige str. 4.5" * 18, uden dæk. og så kommer der vel en
3.5" * 17 senere.

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-08 17:10

On Wed, 16 Jan 2008 16:43:00 +0100, Jens Meldgaard wrote:

> Han havde der i mod en "løs" bagfælg i den
> rigtige str. 4.5" * 18, uden dæk. og så kommer der vel en
> 3.5" * 17 senere.

Og det er vel den problematiske 16" fælg det er vigtigst at få skiftet. Dét
Michelindæk koster svjh. mere end et helt sæt 17" af valgfrit fabrikat. :-/

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 16-01-08 23:13

meddelelse news:1c5bok74frc21$.1gj109fj9r9pv$.dlg@40tude.net...

> Og det er vel den problematiske 16" fælg det er vigtigst at få skiftet.
> Dét
> Michelindæk koster svjh. mere end et helt sæt 17" af valgfrit fabrikat.
> :-/

Det skal nok passe.
Men som jeg skrev d. 14/1 kl 23,12, så er det Bridgestone
BT 021 jeg gerne vil prøve at køre på, og det lader sig _ikke_ gøre
på 16" fælg.

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-08 23:27

On Wed, 16 Jan 2008 23:12:42 +0100, Jens Meldgaard wrote:

> BT 021 jeg gerne vil prøve at køre på, og det lader sig _ikke_ gøre
> på 16" fælg.

Det er der nogen stykker, der har prøvet.
http://www.bmw-bike-forum.info/viewtopic.php?f=63&t=5926

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 17-01-08 00:28

meddelelse news:1j3pxu36g0a91.12sstdwgxzzn8$.dlg@40tude.net...

> Det er der nogen stykker, der har prøvet.
> http://www.bmw-bike-forum.info/viewtopic.php?f=63&t=5926

Das war ja nicht gut = men jeg tror nu jeg vil prøve
alligevel, har hørt meget godt om 021.
Selv om det skulle vise sig at de kære Dyskere har ret,
så er fælg skiftet jo ikke "spildt" da de nye størrelser giver meget
større valg muligheder blandt de moderne dæk typer.
Bl.a. BT 020 har også klaret sig fint i de tests jeg har set,
og de er da ikke så dyre synes jeg: 120/70*17 kr. 860,00
160/60*18 kr. 1069,00 Begge er set hos G. Wilhelmsen lige
syd for grænsen, og det er jo lige i nærheden )
Metzler kender jeg ikke rigtig, hvad hedder deres tilsvarende dæk?

mvh Jens
Sydals

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-01-08 08:24

Jens Meldgaard wrote:

> [...]
> syd for grænsen, og det er jo lige i nærheden )
> Metzler kender jeg ikke rigtig, hvad hedder deres tilsvarende dæk?

Roadtec Z6 vil jeg mene. Inspiration :
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1538

Ingen erfaringer med køreegenskaberne endnu

--
vh
Torben

Fra : Christian Andreasen

Dato : 17-01-08 23:47

> [...]
>
> Jeg vil gerne høre om der er nogen her i gr.
> der har erfaringer med Avon Azero, hvor godt
> er "grip" under bremsning og hvordan de er i vådt føre?

Jeg har kørt 7-8.000 km med et Avon Azaro bagdæk på min gamle gsx-r 750. Den
lå ikke så godt i svingene som med Metzeler og Michelin, men ellers et OK
dæk på tør vej. På våd vej var de et mareridt at køre med! Jeg lavede
hjulspin blot den fik lidt gas og bremsede selvfølgelig også ringe. Jeg var
virkelig chokeret over at et dæk kunne stå så dårligt fast, selv når duggen
faldt stod det dårligt fast.

Så min erfaring: OK på tør vej, elendigt på våd vej.

VH Christian