Xenon slukker
Fra : Rune

Dato : 10-01-08 10:17

Hej.

Jeg har netop købt en Honda CBR 600 F2 (PC 25), hvor der monteret
xenon.
Problemet er bare, at lyset slukker når man kører.
Slår man lyset fra og så tænder det igen på kontakten virker det igen,
men kun i et øjeblik...

Jeg er selv kommet frem til at det er ballastboksen som ikke kan klare
spændingsforskellen når man kører.

Er der nogen, der har lignende erfaring eller kender lysningen på
problemet??

På forhånd tak.

Mvh Rune

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-08 18:42

On Thu, 10 Jan 2008 09:17:22 -0800 (PST), Rune wrote:

> [...]
> men kun i et øjeblik...
>
> Jeg er selv kommet frem til at det er ballastboksen som ikke kan klare

Tjek ladespænding ! Tjek ladespænding ! Tjek ladespænding !

Eller sagt på en anden måde, laderegulatoren er ofte problemet på sådan en
corolla Mål på akkumulatoren med motoren gående ved ca. 6.000
omdrejninger/min. Spændingen må ikke være over 14,5 - 15 volt.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-01-08 18:47

> Jeg har netop købt en Honda CBR 600 F2 (PC 25), hvor der monteret
> xenon. Problemet er bare, at lyset slukker når man kører.

Hvor meget lader cyklen over batteriet når den står med 6000rpm?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-01-08 20:10

"Rune" <kristensenrune@hotmail.com> skrev

[...]

Jamen, har du da ikke hørt om sparepærer?
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-01-08 08:02

Rune wrote:

> Er der nogen, der har lignende erfaring eller kender lysningen på
> problemet??
>
> På forhånd tak.

Jeg gætter på at niveauregulering eller lygtevaskeren fejler, og derfor
slukker højspændingsenheden så du ikke uforvarende kommer til at blænde
andre trafikanter.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-08 10:55

> Jeg gætter på at niveauregulering eller lygtevaskeren fejler, og derfor
> slukker højspændingsenheden så du ikke uforvarende kommer til at blænde
> andre trafikanter.

Hemmm........ hva så Hr. ½ politimand hvor sidder lygtevaskeren så på
en BMW K1200LT med Xenon ! jeg vil gætte på sædet

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-01-08 12:43

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Hemmm........ hva så Hr. ½ politimand hvor sidder lygtevaskeren så på
> en BMW K1200LT med Xenon ! jeg vil gætte på sædet

Så vil jeg ikke se din lygte :-/

Men siden du nu er så velbevandret i BMW (hvem sagde politi - kan
du så ikke forklare mig hvorfor det kan typegodkendes på MC? Det blænder
vel uanset hvilket køretøj det er monteret på. Og har sådan en
politihest automatisk niveauregulering via affjedringen?

--
vh
Torben - der egentlig bare lidt humoristisk prøvede at gøre opmærksom på

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-08 12:57

> Så vil jeg ikke se din lygte :-/

Kommer du heller ikke til , det skulle da lige være baglygte

> Men siden du nu er så velbevandret i BMW (hvem sagde politi - kan du
> så ikke forklare mig hvorfor det kan typegodkendes på MC?

Næhh...... det kan jeg ikke, men det fås som originalt ekstra udstyr til
nogle BMW'r, og jeg tvivler på at der sættes forlygte spulere/vaskere på
dem ?

>Det blænder vel uanset hvilket køretøj det er monteret på. Og har sådan en
>politihest automatisk niveauregulering via affjedringen?

Det kommer vel an på om lygten er korrekt justeret, ang. niveaureg. er det
måske indeholdt i den ekstrapris for Xenon lyset ?

K1200LT som politi hest, det har jeg endnu til gode at se

> Torben - der egentlig bare lidt humoristisk prøvede at gøre opmærksom på
> at Xenon kunne udgøre et problem for trafiksikkerheden - well, undskyld af
> helvede til.

Uha, da, er vi lidt pirlige i dag ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-01-08 14:13

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Næhh...... det kan jeg ikke, men det fås som originalt ekstra udstyr til
> nogle BMW'r, og jeg tvivler på at der sættes forlygte spulere/vaskere på
> dem ?

Hmm. Det kalder på et besøg i udstyrsbekendtgørelsen.

> Det kommer vel an på om lygten er korrekt justeret, ang. niveaureg. er det
> måske indeholdt i den ekstrapris for Xenon lyset ?

Forhåbentligt.

> K1200LT som politi hest, det har jeg endnu til gode at se
>
> Uha, da, er vi lidt pirlige i dag ?

Jeps. Svar på tiltale og sårn.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-01-08 14:29

Torben Scheel wrote:

> Hmm. Det kalder på et besøg i udstyrsbekendtgørelsen.

Detailforskrifter, that is.

6.02.001 Generelle bestemmelser :
(5) Nærlyslygte med gasudladningslampe
a) skal være forsynet med lygtevasker,
b) skal forblive tændt, når fjernlyset er tændt og
c) skal være forsynet med lygteindstillingssystem, jf. pkt. 6.02.021
(1). Systemet skal fungere automatisk.

Der er ingen undtagelser for MC'er vedr. gasudladningslamper.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 15-01-08 12:05

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-01-08 12:05

http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_discharge_lamp

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-08 18:10

> Hmm. Det kalder på et besøg i udstyrsbekendtgørelsen.

> Forhåbentligt.

> Jeps. Svar på tiltale og sårn.

O'kay, vi ka' jo alle have en af de dage , men næste gang du prøver at
være morsom på skrift, så husk lige nogle af dem her

Fra : Rune

Dato : 11-01-08 09:19

On 10 Jan., 18:47, "Jens Jacob Bager Jensen"
<ba...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> Hvor meget lader cyklen over batteriet når den står med 6000rpm?
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk

Takker for svarene.
Orla og Jens Jacob: Jeg har smidt cyklen i vinteropbevaring, så jeg
kan desværre ikke måle lige nu. Men jeg vil prøve at måle når jeg for
hende tilbage.
Orla, nu siger du at laderegulatoren ofte er et problem. Er det noget
man bare skal skifte? Hvad koster sådan en?

Preben og Torben: Hehe....

Fra : MKS - 74

Dato : 11-01-08 18:08

On Fri, 11 Jan 2008 08:19:20 -0800 (PST), Rune
<kristensenrune@hotmail.com> wrote:

>Orla, nu siger du at laderegulatoren ofte er et problem.

Ofte og ofte, personligt har jeg aldrig oplevet det og jeg har haft
+10 CBR600'ere, men det sker da, jeg har solgt 4-5 stk til andre...

>Er det noget man bare skal skifte?

Kommer an på om den er defekt eller ej .

>hvad koster sådan en?

Ny org. glem det, for dyrt og for dårligt, med mindre du kan finde en
billigt, der er flere f.eks på eBay der sælger de nyere bedre enheder
Honda lavede (med køleribber) til erstatning for de org. monterede
enheder (uden køleribber) - Kan være en overvejelse værd til nromalt
5-600 kr. inkl porto. Man kan også købe en uorg. af den danske
MC-el-guru Schnabel, bedre end org. enhederne og koster omkring
1000,-. En brugt org. enhed koster som regel 3-400,-.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på: