|
| Ser man deet. Fra : Ukendt |
Dato : 09-01-08 17:30 |
| | |
SB (09-01-2008)
| Kommentar Fra : SB |
Dato : 09-01-08 17:52 |
| | |
Dr. Enduro (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 09-01-08 18:57 |
|
SB skrev:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:17ocanmuiksip$.wtdxosn9es5s.dlg@40tude.net...
>> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,1872,7142766,00.html
>>
>> --
>> mvh
>> Orla Pedersen
>
> ser det godtnok, men forstår det ikke
>
> Søren
>
>
(=bare jeg havde hørt lidt mere efter dengang i skolen)
Arh, et øjebliks triumf for tysklæreren...
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
SB (09-01-2008)
| Kommentar Fra : SB |
Dato : 09-01-08 22:39 |
|
>
>
> (=bare jeg havde hørt lidt mere efter dengang i skolen)
>
> Arh, et øjebliks triumf for tysklæreren...
>
> --
>
> Hilsen Jan
hehe
Vi havde 7 forskellige tysklærer de sidste 2 år af min skolegang, pga
sygdom, barsel osv så ingen af os lærte en pind
nu er det også 22 år siden så har da lykkelig glemt de ting man lærte den
gang.
Søren
| |
Ulvir (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 09-01-08 18:22 |
| | |
Harald Blaatand (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 09-01-08 18:25 |
| | |
"J.C.Kløve" (09-01-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 09-01-08 18:43 |
| | |
Hekto (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-01-08 19:13 |
|
On Wed, 09 Jan 2008 18:42:34 +0100, J.C.Kløve wrote:
> Orla Pedersen skrev:
>> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,1872,7142766,00.html
>>
> sikke mange penge man har smidt ud på den konto så - hvis det ellers
> holder hvad de skriver =8-/
Godt nok er der lidt flere liter på en lastvogn; men kører de ikke sådan
en 30-50-80.000 km på et olieskift efterhånden.
MC-olien fejler vel heller ike noget - bortset fra alt det der er i den,
og så det vi selv filer af og kommer i den?
--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie
| |
frølårsraketten (09-01-2008)
| Kommentar Fra : frølårsraketten |
Dato : 09-01-08 19:30 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:17ocanmuiksip$.wtdxosn9es5s.dlg@40tude.net...
> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,1872,7142766,00.html
Meget morsomt. I slutningen af artiklen nævnes at lastvognsværksteder får
tilskud eller kredit af olieleverandører til køb af lifte eller andet
værktøj, mod at aftage en bestemt mængde olie.
Der er ingen tvivl om at værkstederne spiller på kundernes frygt for
motorhavari.
Er selv så nærig, at den tilsyneladende fine olie jeg tapper af, hældes
direkte over i den gamle traktor.
Pierre
| |
Western (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 09-01-08 22:30 |
|
"frølårsraketten" <pixel@debie.dk(fjern ixel)> skrev
> Meget morsomt. I slutningen af artiklen nævnes at lastvognsværksteder
> får tilskud eller kredit af olieleverandører til køb af lifte eller
> andet værktøj, mod at aftage en bestemt mængde olie.
Ikke specielt lastvognsværksteder - blot værksteder for motorkøretøjer
(= Kfz).
--
Leif Westen
| |
frølårsraketten (11-01-2008)
| Kommentar Fra : frølårsraketten |
Dato : 11-01-08 18:55 |
|
"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev
> Ikke specielt lastvognsværksteder - blot værksteder for motorkøretøjer (=
> Kfz).
Håber ikke min fejloversættelse fuldstændig fordrejer meningen...
Ô
°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre
| |
Western (11-01-2008)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 11-01-08 19:10 |
|
"frølårsraketten" <pixel@debie.dk(fjern ixel)> skrev
> Håber ikke min fejloversættelse fuldstændig fordrejer meningen...
--
Leif Westen
| |
bøv (09-01-2008)
| Kommentar Fra : bøv |
Dato : 09-01-08 19:44 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:17ocanmuiksip$.wtdxosn9es5s.dlg@40tude.net...
> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,1872,7142766,00.html
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
Hvor tit skifter du så din olie, Orla?
Hvad med i andre?
Selv skifter jeg for hver 10.000 (ingen ture under 25km.)
Bøv
| |
Ukendt (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-01-08 20:23 |
|
On Wed, 9 Jan 2008 19:44:16 +0100, bøv wrote:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:17ocanmuiksip$.wtdxosn9es5s.dlg@40tude.net...
>> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,1872,7142766,00.html
>>
>> --
>> mvh
>> Orla Pedersen
>
> Hvor tit skifter du så din olie, Orla?
På skodamobilet ? Aldrig, jeg spæder op med brugt mc-olie. Det er gået ca.
40.000 Km. nu
Mc, efter instruktionsbogen sådan ca. og altid ved opstaldning.
Sansynligvis fuldstændigt overflødigt... :-/
> Selv skifter jeg for hver 10.000 (ingen ture under 25km.)
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om BMW mener 10KKm. eller 20KKm.
Instruktionsbogen er _meget_ sløret på det punkt.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
Anders Majland (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 09-01-08 20:51 |
|
> På skodamobilet ? Aldrig, jeg spæder op med brugt mc-olie. Det er gået ca.
> 40.000 Km. nu
>> Selv skifter jeg for hver 10.000 (ingen ture under 25km.)
Da vi havde en gammel mazda (2,2benzin) skiftede jeg selv hver 10000km med
en god semisyntetisk olie. Så havde vi en skoda (1,2benzin)med longlige med
op til 30000km hvor den selv sagde til hver 25/260000km (og betalte
værkstedet for at skifte). Citroenen (1,6hdi) har et fast interval på
20000km og det betaler jeg mig også fra på autoriseret værksted.
Mine motorcykler (1 aprilia og 2 yamaha'er) har alle et officielt interval
på 6000km - og det holder jeg mig til ogs skifter selv med fuldsyntetisk
olie. Dvs den lille yamaga (xt600) er ved at overgå til løbende udskiftning.
Jeg efterfylder godt en 1/2 liter hver 2000km
Hvorfor jeg skifter så tit - MC og den gamle bil: tjae better safe than
sorry og udfiften til olie og filtre er ikke den store udgiftt. Nye bil: Den
er så ny at der er en smule fabriksgaranti jeg evt kunne få brug for ...
Men jeg checker også ventiler på de to mindste mc'er hver 6000 som
foreskrevet så generelt går jeg slavisk efter serveskemaerne
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
| |
Ukendt (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-01-08 22:33 |
|
On Wed, 9 Jan 2008 20:51:10 +0100, Anders Majland wrote:
>> På skodamobilet ? Aldrig, jeg spæder op med brugt mc-olie. Det er gået ca.
>> 40.000 Km. nu
>
> Hvorfor jeg skifter så tit - MC og den gamle bil: tjae better safe than
> sorry
Og ved eftertanke er det vist endda værre, og mere kringlet end at jeg
først beskrev.
Det første skodamobil gik vel ca. 70KKm. på tilfældige blandinger af
brugsolie, og brugt mc-olie, før at vi ombyggede til skoopel. Der holdt
jeg, belært af opel OHC knastproblematikken, de specificerede
skifteinterval, med nyt olie.
Skodamobil 2 købte jeg påfyldt olie, spædede op med brugt mc-olie. Efter
30KKm. ofrede jeg et olifilter, og et olieskift til brugt mc-olie, og
_herefter_ er der så gået 40KKM. med opspædning. (ca 1 liter til 4KKm. med
5 liter, så har det vel i grunden været skiftet 2 gange.)
Og grunden er egentlig ret enkel, de biler holder bare meget længere end
jeg nogensinde havde regnet med. De var købt med målet at holde to år, men
når nu at de blot kan køres videre for next to ingen omkostniger såe......
--
mvh
Orla Pedersen, damn, 170KKm. i skodamobil
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
Steen Gruby (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 09-01-08 20:13 |
|
On Wed, 9 Jan 2008 17:30:19 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
Hej Orla.
> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,1872,7142766,00.html
Det var en af de mere hårde.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal vægte den.
Det kunne være virkelig godt at kende en rigtig "olie freak" nu så der
kan komme lidt flere facts på bordet.
Men hvis ZDF har ret læsser vi pengene direkte i rafinaderierne
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ib Jakobsen (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 09-01-08 20:46 |
|
Steen Gruby skrev:
> Det var en af de mere hårde.
For ikke at sige en af de umulige at sige enten ja eller nej til,
> Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal vægte den.
> Det kunne være virkelig godt at kende en rigtig "olie freak" nu så der
> kan komme lidt flere facts på bordet.
Jeg vil ikke give svaret som freak. Men sige der et mange parametre der
gør sig gældende. Ens kørselsmønster, køretøjets alder og ikke mindst
hvilken olie som udgangspunkt. Men en almindelige olie til 2-400 kr for
en 4liters dunk vil typisk være noget bedaget efter 25-30.000 km.
Bevares den kan smøre, men den er da blevet en del sort. Farven i sig
selv er ligegyldigt, hvis man ser bort fra hvad det er der gør den sort.
Affaldsstoffer i form af skidt fra forbrænding osv. er opslæmmet i
olien. Olien er ofte blev mere jævntyk som kartoffelvenlig sovs. På
biler begynder de hydrauliske løftere at blive ustabile.
> Men hvis ZDF har ret læsser vi pengene direkte i rafinaderierne
Jo, men ser man på hvor let pengesedlerne sidder på folk når det gælder
andet ragelse til køretøjet, så vil jeg mene at de par hundrede ikke er
noget problem.
Så er der kvaliteten. billig eller god?. Ja, jeg prøvede en billig
Hydro-Texaco fra byggemarkedet. Bilen begyndte at bruge olie, de
hydrauliske løftere larmede efter 1.000km. Købte så samme type og
viskositet direkte fra samme selskab. Dog til anden og højere pris. Så
stoppede både larm og olieforbrug. Siger nok en del om pris og kvalitet.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Armand (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-01-08 21:21 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Wed, 9 Jan 2008 17:30:19 +0100, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.
>
>> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,1872,7142766,00.html
>
> Det var en af de mere hårde.
> Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal vægte den.
>
Varme brænder viscositets-indholdet af i almindelige mineralske
multigrade-olier og for de fleste luftkølede motorers vedkommende kan
olien blive endog meget varm, hvorfor jeg kan følge at der kan være
behov for relativt hyppige olieskift's.
Imidlertid er vandkøling blevet ganske almindeligt på moderne
motorcykler og i tilgift er mange vandkølede motorcykel-motorer, til
forskel for bilmotorer, udstyret med effektiv oliekøling á en vand/olie
-varmeveksler
Så for moderne vandkølede motorcyklers vedkommende kan jeg godt følge
argumentet, derved at olie-service intervallerne på sådanne ikke er
forlænget i samme grad som teknologien berettiger!
--
Armand.
(CBR600F4 hjembragt d.d. fra en tysk storhandel)
| |
"J.C.Kløve" (09-01-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 09-01-08 21:26 |
|
Armand skrev:
> Steen Gruby skrev:
>> On Wed, 9 Jan 2008 17:30:19 +0100, Orla Pedersen
>> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
CBR600F4 hjembragt d.d. fra en tysk storhandel
sammel selv?, eller hvaaa
1:??
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (09-01-2008)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 09-01-08 22:30 |
|
> Armand.
> (CBR600F4 hjembragt d.d. fra en tysk storhandel)
Tilykke! Det er en orntlig syg CBR
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Anders Majland (10-01-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-01-08 10:21 |
|
>> (CBR600F4 hjembragt d.d. fra en tysk storhandel)
>
> Tilykke! Det er en orntlig syg CBR
Yep, tillykke - mere info please....
| |
Harald Blaatand (10-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 10-01-08 13:38 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
news:4785e39c$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> (CBR600F4 hjembragt d.d. fra en tysk storhandel)
>>
>> Tilykke! Det er en orntlig syg CBR
>
> Yep, tillykke - mere info please....
>
>
>
Se evt. Armands indlæg fra Onsdag den 9 januar kl. 17:25,emnet er
Motorcykelmodeller i Lidl.
January 09, 2008 5:25 PM
Mvh
Steen
| |
Armand (10-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-01-08 20:05 |
|
Harald Blaatand skrev:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
> news:4785e39c$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >>> (CBR600F4 hjembragt d.d. fra en tysk storhandel)
> >>
> >> Tilykke! Det er en orntlig syg CBR
> >
> > Yep, tillykke - mere info please....
> >
> Se evt. Armands indlæg fra Onsdag den 9 januar kl. 17:25,emnet er
> Motorcykelmodeller i Lidl.
>
>
Du kan SQ da også ødelægge en god vildledning!
Steen har ret, ligesom Kløve fattede rette mistanke!
Undskyld til i andre!
--
Armand.
(der sikkert køber GSXR hvis han vinder i lotto [personal advisor, You
know ] )
| |
Harald Blaatand (11-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 11-01-08 15:48 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:47866c80$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
>> news:4785e39c$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> >>> (CBR600F4 hjembragt d.d. fra en tysk storhandel)
>> >>
>> >> Tilykke! Det er en orntlig syg CBR
>> >
>> > Yep, tillykke - mere info please....
>> >
>> Se evt. Armands indlæg fra Onsdag den 9 januar kl. 17:25,emnet er
>> Motorcykelmodeller i Lidl.
>>
>>
> Du kan SQ da også ødelægge en god vildledning!
>
> Steen har ret, ligesom Kløve fattede rette mistanke!
> Undskyld til i andre!
>
> --
> Armand.
> (der sikkert køber GSXR hvis han vinder i lotto [personal advisor, You
> know ] )
Undskyld,men den lugtede lidt af plastik.....,og så havde jeg set din Lidl
reklame for sidste uges legetøj ;.-)
Mvh
Steen
| |
Harald Blaatand (10-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 10-01-08 13:41 |
|
Undskyld,emnet var Motorcykel-nodeller i Lidl.,datoen var korrekt !
Mvh
Steen
| |
Aragorn Elessar (10-01-2008)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 10-01-08 15:58 |
| | |
Michael Dahlberg (10-01-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 10-01-08 18:20 |
|
"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse
news:47863309$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Orla Pedersen skrev:
>> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,1872,7142766,00.html
>>
>
> Que?
>
Prøv denne:
http://babelfish.altavista.com/
Den kan give en nogenlunde oversættelse af ovennævnte side.
Den handler grundlæggende om, at det måske slet ikke er nødvendigt art
"smør' godt, for at kør' godt".
venlig hilsen
Michael D
| |
|
|