/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Årsag til eksploderet mc-dæk klarlagt
Fra : MKS - 74


Dato : 09-01-08 10:34

http://fpn.dk/motor/mc/article1224461.ece

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

 
 
Menabra (09-01-2008)
Kommentar
Fra : Menabra


Dato : 09-01-08 14:06


"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:g759o3h9p5qadptmmfhm2msoc9ghrj6rsq@4ax.com...
> http://fpn.dk/motor/mc/article1224461.ece
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
> http://cbr600.dyndns.dk/

Hej
Man konkluderer at limen ikke kunne holde.
Det skal man så følge og acceptere ??
Sagen er færdigbehandlet ??
Jamen er det nu blevet normalt, at limen ikke kan holde ??
Hvor meget luft må der mangle ??
mvh



claus b.p. (13-01-2008)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 13-01-08 01:06


"Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
news:2503c$4784c6a8$5293f4a6$5150@news.arrownet.dk...
>
>
> Hej
> Man konkluderer at limen ikke kunne holde.
> Det skal man så følge og acceptere ??
> Sagen er færdigbehandlet ??
> Jamen er det nu blevet normalt, at limen ikke kan holde ??
> Hvor meget luft må der mangle ??
> mvh
Dækket taber luft pga. en genstand har gennemboret det. Der er ikke noget
nyt i at det er farligt. Der er heller ikke noget nyt i at et dæk
eksploderer når det bliver for varmt. Heldigvis sker det kun sjældent. Men
det må give den lære, at man skal checke sit dæktryk ofte, og taber dækket
luft må man hurtigst muligt finde årsagen.

/Claus



Ukendt (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-01-08 09:12

On Sun, 13 Jan 2008 01:06:00 +0100, claus b.p. wrote:

> "Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

>> Hej
>> Man konkluderer at limen ikke kunne holde.
>> Det skal man så følge og acceptere ??
>> Sagen er færdigbehandlet ??
>> Jamen er det nu blevet normalt, at limen ikke kan holde ??
>> Hvor meget luft må der mangle ??
>> mvh
> Dækket taber luft pga. en genstand har gennemboret det. Der er ikke noget
> nyt i at det er farligt. Der er heller ikke noget nyt i at et dæk
> eksploderer når det bliver for varmt. Heldigvis sker det kun sjældent.

Jeg vil sige aldrig. Før at dækket når den tilstand, hvor varmen bliver et
problem for limen/vulkaniseringen, så er der så lidt luft i hjulet, at
cyklen har været ulidelig "leddeløs" længe :-/ Og det vil de fleste nok
opdage...

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Michael Dahlberg (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 13-01-08 13:24


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:8hk0jiqtepxe$.iak365g92zxu.dlg@40tude.net...
> On Sun, 13 Jan 2008 01:06:00 +0100, claus b.p. wrote:
>
>> "Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Hej
>>> Man konkluderer at limen ikke kunne holde.
>>> Det skal man så følge og acceptere ??
>>> Sagen er færdigbehandlet ??
>>> Jamen er det nu blevet normalt, at limen ikke kan holde ??
>>> Hvor meget luft må der mangle ??
>>> mvh
>> Dækket taber luft pga. en genstand har gennemboret det. Der er ikke noget
>> nyt i at det er farligt. Der er heller ikke noget nyt i at et dæk
>> eksploderer når det bliver for varmt. Heldigvis sker det kun sjældent.
>
> Jeg vil sige aldrig. Før at dækket når den tilstand, hvor varmen bliver et
> problem for limen/vulkaniseringen, så er der så lidt luft i hjulet, at
> cyklen har været ulidelig "leddeløs" længe :-/ Og det vil de fleste nok
> opdage...
>
> --
Enig, med mindre der er et problem med limningen/vulkaniseringen, så det går
hurtigere, end det skulle ;-(
Det er vel egentlig det "Menebra" stiller spørgsmålstegn ved.

Venlig hilsen

Michael D
(Der også synes, at det franske gummi lugter lidt!)



Jim Andersen (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 15-01-08 09:21

Orla Pedersen wrote:
> Jeg vil sige aldrig. Før at dækket når den tilstand, hvor varmen
> bliver et problem for limen/vulkaniseringen, så er der så lidt luft i
> hjulet, at cyklen har været ulidelig "leddeløs" længe :-/ Og det vil
> de fleste nok opdage...

Vil centrifugalkraften ikke kunne "fylde" et fladt dæk? Min svoger kørte en
gang på en lang, lang, lang lige vej, med en hastighed langt på den anden
side af det lovlige, og da han så endelig tog farten af, kunne han ikke
styre og så at forhjulet var fladt. Vi regnede med at det var blevet
"slynget fyldt" mens han kørte.

/jim



Ukendt (15-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-01-08 17:54

On Tue, 15 Jan 2008 09:20:33 +0100, Jim Andersen wrote:

> Orla Pedersen wrote:
>> Jeg vil sige aldrig. Før at dækket når den tilstand, hvor varmen
>> bliver et problem for limen/vulkaniseringen, så er der så lidt luft i
>> hjulet, at cyklen har været ulidelig "leddeløs" længe :-/ Og det vil
>> de fleste nok opdage...
>
> Vil centrifugalkraften ikke kunne "fylde" et fladt dæk? Min svoger kørte en
> gang på en lang, lang, lang lige vej, med en hastighed langt på den anden
> side af det lovlige, og da han så endelig tog farten af, kunne han ikke
> styre og så at forhjulet var fladt. Vi regnede med at det var blevet
> "slynget fyldt" mens han kørte.
>
> /jim

Den slags kan der helt sikkert regnes på, anyone ? Men han kunne jo også
være punkteret under nedbremsningen.... :-/

Men skulle din teori holde, hvad skulle så holde dækket ud mod siderne af
fælgen ? Godtnok er der en vulst, men på den del af dækket som _ikke_
berører vejbanen, vil det jo blive helt trukket spidst, og ydermere vil der
slet ingen sidestabilitet være på den del, der rører asfalten.
Centrifugalkraften virker jo ikke udad mod siderne

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Jens Meldgaard (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 16-01-08 00:30


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1hx05cqxqgswg.1p5trkxuxh06i.dlg@40tude.net...
> On Tue, 15 Jan 2008 09:20:33 +0100, Jim Andersen wrote:
>
>> Orla Pedersen wrote:
>>> Jeg vil sige aldrig. Før at dækket når den tilstand, hvor varmen
>>> bliver et problem for limen/vulkaniseringen, så er der så lidt luft i
>>> hjulet, at cyklen har været ulidelig "leddeløs" længe :-/ Og det vil
>>> de fleste nok opdage...
>>
>> Vil centrifugalkraften ikke kunne "fylde" et fladt dæk? Min svoger kørte
>> en
>> gang på en lang, lang, lang lige vej, med en hastighed langt på den anden
>> side af det lovlige, og da han så endelig tog farten af, kunne han ikke
>> styre og så at forhjulet var fladt. Vi regnede med at det var blevet
>> "slynget fyldt" mens han kørte.
>>
>> /jim
>
> Den slags kan der helt sikkert regnes på, anyone ? Men han kunne jo også
> være punkteret under nedbremsningen.... :-/
>
> Men skulle din teori holde, hvad skulle så holde dækket ud mod siderne af
> fælgen ? Godtnok er der en vulst, men på den del af dækket som _ikke_
> berører vejbanen, vil det jo blive helt trukket spidst, og ydermere vil
> der
> slet ingen sidestabilitet være på den del, der rører asfalten.
> Centrifugalkraften virker jo ikke udad mod siderne

Jeg kan (som måske den eneste herinde ) huske Niels Basse
engang for _rigtig_ mange år siden skrev i MC-Revy, om en tur til Sverige.
Han punkterede på hjemvejen og kunne ikke få lappet. Hvis han kørte
stærkt nok, mener det var omkring 80 km/t, kunne han
"holde dækket fra fælgen"
Det er i hvert tilfælde sådan jeg husker det, men da jeg har fået kalket
første gang, ka´ det godt være der er for meget/lidt
Mener det var en MZ han kørte på.

mvh Jens
Sydals
der nok mener, at der er flere herinde der burde kunne
huske så langt tilbage, men jeg nævner ingen navne ;-}}

>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-1-2008



Michael Dahlberg (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 16-01-08 11:21


"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:478d41ea$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:1hx05cqxqgswg.1p5trkxuxh06i.dlg@40tude.net...
>> On Tue, 15 Jan 2008 09:20:33 +0100, Jim Andersen wrote:
>>
>>> Orla Pedersen wrote:
>>>> Jeg vil sige aldrig. Før at dækket når den tilstand, hvor varmen
>>>> bliver et problem for limen/vulkaniseringen, så er der så lidt luft i
>>>> hjulet, at cyklen har været ulidelig "leddeløs" længe :-/ Og det vil
>>>> de fleste nok opdage...
>>>
>>> Vil centrifugalkraften ikke kunne "fylde" et fladt dæk? Min svoger kørte
>>> en
>>> gang på en lang, lang, lang lige vej, med en hastighed langt på den
>>> anden
>>> side af det lovlige, og da han så endelig tog farten af, kunne han ikke
>>> styre og så at forhjulet var fladt. Vi regnede med at det var blevet
>>> "slynget fyldt" mens han kørte.


\\\ Klip>


> Jeg kan (som måske den eneste herinde ) huske Niels Basse
> engang for _rigtig_ mange år siden skrev i MC-Revy, om en tur til Sverige.
> Han punkterede på hjemvejen og kunne ikke få lappet. Hvis han kørte
> stærkt nok, mener det var omkring 80 km/t, kunne han
> "holde dækket fra fælgen"
> Det er i hvert tilfælde sådan jeg husker det, men da jeg har fået kalket
> første gang, ka´ det godt være der er for meget/lidt
> Mener det var en MZ han kørte på.

Det lyder utroligt. En MZ'er kan ikke køre 80 Km/t med et punkteret dæk!!

>
> mvh Jens
> Sydals
> der nok mener, at der er flere herinde der burde kunne
> huske så langt tilbage, men jeg nævner ingen navne ;-}}

Så så det er en hårfin balance! Huske langt nok tilbage, men ikke længere
end Altzheimer (Letvægtsudgaven) tillader!




Jens Meldgaard (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 16-01-08 16:51


"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:478dda9a$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:478d41ea$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
>> meddelelse news:1hx05cqxqgswg.1p5trkxuxh06i.dlg@40tude.net...
>>> On Tue, 15 Jan 2008 09:20:33 +0100, Jim Andersen wrote:


>> Jeg kan (som måske den eneste herinde ) huske Niels Basse
>> engang for _rigtig_ mange år siden skrev i MC-Revy, om en tur til
>> Sverige.
>> Han punkterede på hjemvejen og kunne ikke få lappet. Hvis han kørte
>> stærkt nok, mener det var omkring 80 km/t, kunne han
>> "holde dækket fra fælgen"
>> Det er i hvert tilfælde sådan jeg husker det, men da jeg har fået kalket
>> første gang, ka´ det godt være der er for meget/lidt
>> Mener det var en MZ han kørte på.
>
> Det lyder utroligt. En MZ'er kan ikke køre 80 Km/t med et punkteret dæk!!
>

Min fejl.
Jo, det kan den godt, men jeg glemte at præcisere, at det var fordækket.

mvh Jens
Sydals


>>
>> mvh Jens
>> Sydals
>> der nok mener, at der er flere herinde der burde kunne
>> huske så langt tilbage, men jeg nævner ingen navne ;-}}
>
> Så så det er en hårfin balance! Huske langt nok tilbage, men ikke længere
> end Altzheimer (Letvægtsudgaven) tillader!
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste