Aftagelige sidetasker til CB1300
Fra : HC

Dato : 08-01-08 16:48

Hej rødder!

Jeg er ved at lægge an til at hidse mig op til at overveje at anskaffe
mig nogle rummelige sidetasker til en sommertur rundt i Europa med min
kommende hustru Det skal være noget som ikke skæmmer køretøjet når
de er afmonterede, og de må gerne være af høj kvalitet uden at de koster
det hvide ud af ørene!

Forslag modtages! :)

http://tinyurl.com/2h5k3k - gamle løsning: tanktaske og passager med
rygsæk. Hverken komfortabelt eller holdbart.

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Ole Schultz

Dato : 08-01-08 17:51

On Tue, 08 Jan 2008 16:47:35 +0100, HC <hc@saustrup.net> wrote:

> [...]
>
>http://tinyurl.com/2h5k3k - gamle løsning: tanktaske og passager med
>rygsæk. Hverken komfortabelt eller holdbart.

Hej HC

Overvejer selv "Speedpack" som ser ud til at kunne opfylde mit behov.
Den findes også i en bredere (wide) udgave.

http://www.bags-connection.com/hecktaschen/6_Speedpack.html

mvh Ole

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-08 18:01

On Tue, 08 Jan 2008 17:51:10 +0100, Ole Schultz wrote:

> Hej HC
>
> Overvejer selv "Speedpack" som ser ud til at kunne opfylde mit behov.
> Den findes også i en bredere (wide) udgave.
>
> http://www.bags-connection.com/hecktaschen/6_Speedpack.html

Nok ikke så smart hvis den kommende hustru skal med på bagsmækken

Jeg siger det igen, Givi eller Kappa er fine til prisen. Og der findes
hæderlige rørstativer til de nye serier.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : HC

Dato : 08-01-08 18:01

Ole Schultz wrote:

> Overvejer selv "Speedpack" som ser ud til at kunne opfylde mit behov.
> Den findes også i en bredere (wide) udgave.

Den ser ud til at optage et passagersæde - det er kæresten nok ikke
tilfreds med!

Fra : Ole Schultz

Dato : 08-01-08 18:22

On Tue, 08 Jan 2008 18:00:49 +0100, HC <hc@saustrup.net> wrote:

>Den ser ud til at optage et passagersæde - det er kæresten nok ikke
>tilfreds med!

Hej HC (og Orla)

Nej, det kan du have ret i.

Som tidligere skrevet var jeg lige lidt for hurtig med mit forslag.

mvh Ole

Fra : Ole Schultz

Dato : 08-01-08 18:05

<schultz@fj3rnd3tt3.pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Overvejer selv "Speedpack" som ser ud til at kunne opfylde mit behov.
>Den findes også i en bredere (wide) udgave.

Hmm...jeg var vist for hurtig.

Du skrev jo sidetasker og ikke et komplet sæt

Hvad med et SW-Motech QUICK-LOCK beslag og så et par f.eks Givi tasker
?

http://www.mo-tech.de/quick_lock_seitentraeger/?PHPSESSID=93053d8f20935db05d14e0038ec33199

Ser dog ikke ud til det findes til CB1300.

Har selv overvejet en sådan løsning, men flertallet af dem jeg har
spurgt siger at det er så som så hvor fast det sidder. Ikke at der er
fare for at det falder af og til mit behov som består at 1 eller 2
årlige ferie ture synes jeg at Motech løsningen er for dyr.
Sidst jeg tjekkede prisen var det omkring 4.500 kr. beslag og 2 stk.
Givi tasker.

mvh Ole

Fra : HC

Dato : 09-01-08 13:48

Ole Schultz wrote:

> [...]
>
> http://www.mo-tech.de/quick_lock_seitentraeger/?PHPSESSID=93053d8f20935db05d14e0038ec33199
>
> Ser dog ikke ud til det findes til CB1300.

http://www.mo-tech.de/produkt/?produkt_id=112&marken_id=29 <- det ligner
da en CB1300? Det ser faktisk meget godt ud

> [...]
> fare for at det falder af og til mit behov som består at 1 eller 2
> årlige ferie ture synes jeg at Motech løsningen er for dyr.

Så der er altså tale om at det.. "rasler" lidt?

Hygge,
HC

Fra : Ole Schultz

Dato : 09-01-08 13:56

On Wed, 09 Jan 2008 13:48:09 +0100, HC <hc@saustrup.net> wrote:

>Så der er altså tale om at det.. "rasler" lidt?
>
>Hygge,
>HC

Hej HC

Jo, det er hvad jeg hører.
Bestiller selv "Speedpack" en af de nærmeste dage, men nu har jeg
heller ikke brug for bagsædepladsen.

mvh Ole

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-08 17:18

On Wed, 09 Jan 2008 13:48:09 +0100, HC wrote:

> Så der er altså tale om at det.. "rasler" lidt?

Nej, sådan opleves det ikke. Men fordi at systemet er "clipset" sammen, så
kan det fjedre en smule, meget afhængig af hvilken mc at det er monteret
på. En fast ramme er mere stiv. Denne "bevægelighed" kán nogen gange mærkes
i mc'en, og på styringen, men ikke mere end ellers løstpakket bagage.

Der hvor jeg synes Mo-tech systemet fejler totalt, er de meget store sorte
metalstykker, der sidder tilbage når rammerne er clipset af. De lader slet
ingen tvivl stå tilbage om at her "mangler" en ramme. Det er IMHO synd, så
er det mere ægte æstetisk, at den væsentlig tyndere ramme, fra et permanent
monteret system, er synlig.

Fra : KentBM

Dato : 08-01-08 21:04

HC wrote:
> [...]
> kommende hustru Det skal være noget som ikke skæmmer køretøjet når
> de er afmonterede, og de må gerne være af høj kvalitet uden at de koster

Jeg har selv et sæt Hepco Becker på min BMW R1150R, men det får maskinen
til at blive næsten lige så bred som min Peugeot 107. Men bagagebæreren
sættes på uden indgreb i BMWen. Og gøres på et par timer. Og bruger de
originale blinklys.

Hvis i skal afsted i et par uger var det måske værd at overveje at se
bort fra udseende i de par uger og få noget som sidder ordentligt fast.

--

Kent

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 09-01-08 19:31

> [...]

>Det skal være noget som ikke skæmmer køretøjet når
>de er afmonterede, og de må gerne være af høj kvalitet uden at de koster

Jeg havde SW Motech quicklock på Banditten, og var ret glad for det.

Hertil et sæt Givi-tasker: To stk. Monokey E41, og en Monokey V46
topboks. Alle tre med samme nøgle.

Nu er Banditten udskiftet med en Ninja, så taskerne er til salg.
Det er de ikke-fastmonterede dele af SW-motech kittet for øvrigt også.