Tysklandstur - lørdag 19 januar 2008
Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 07-01-08 07:11

Hej DFM

Jeg kommer lige med lidt reklame :)

De sidste 4 år har PMC været afsted til Hamburg i Tyskland for at se
på mc forretninger og have det sjovt. Det startede med et par
kassevogne, men de sidste 3 år har vi lejet en turistbus, så der er
plads til endnu flere.

2008 turen er på lørdag den 19. januar.

Turen starter og slutter ved DTU i Lyngby, hvor vores klub hører
hjemme.
Der er samtidig gode parkeringsmuligheder.
Jeg har lejet en stor bus, og der er stadig ledige pladser.

Planen er som følger:
Kl. 07.00 Afgang fra PMC, DTU Lyngby
Kl. 08.00 Stop ved afkørsel 40 - Udby
Kl. 12.00 Ankomst til Hamburg
Kl. 16.00 Afgang fra Hamburg.
Kl. 17.30 Stop ved bordershop
Kl. 22.00 Stop ved afkørsel 40 - Udby
Kl. 23.00 Hjemkomst til PMC, DTU Lyngby.

Vi parkerer bussen i Hamburg, lige ved Louis, Hein-Gericke, Polo,
Dainese shoppen og en offroad-shop. Der er masser af muligheder for at
købe masser af lækker udstyr, og der er mulighed for at prøve
størrelserne, så man er sikker på at få den rigtige størrelse. Desuden
har Louis en "Verkauf ab Lager" hvor der sælges de normale varer til
ekstra nedsat pris. Her lykkedes det mig forrige år at købe Rukka
jakke og bukser for ca 3500 kr, hvor normalprisen var Danmark er 8500
kr. Der er altså virkelig mange penge at spare ved at handle dernede.
Og 4 timer burde være nok for de fleste til at komme rundt i alle
forretningerne og vælge det man gerne vil. Det hele ligger i gå-
afstand. Alle forretningerne tager VISA.

På hjemturen stopper vi ved bordershoppen, og da vi har en stor bus,
bliver pladsen ikke noget problem.

Prisen er 300 kr pr mand, hvilket dækker transporten frem og tilbage
alt inkl. og hvis man bare køber et eller andet på turen er pengene
næsten tjent hjem igen.
Husk at spis morgenmad hjemmefra. Der ligger en McD og en BK i Hamburg
så der plejer vi at klare frokosten (Husk ca. 10 euro i kontanter -
McD og BK tager ikke VISA).

Der har tidligere været et par stykker med fra dfm og det håber jeg da
der kommer igen :) Alle er velkomne - også venner og veninder. Vi kan
jo ligeså godt fylde bussen op :)

Se mere info på www.pmc.dk (kalenderen) og http://pimsetur.flof.dk.
Tilkendegivelse om tilmelding foregår på http://pimsetur.flof.dk, men
endelig tilmelding sker først ved indbetaling på konto (se mere på
pimsetur.flof.dk)

Mvh
Christian
Bestyrelsesmedlem i Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)
Arrangør af Tysklandturen 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
www.pmc.dk

Fra : Jørgen

Dato : 07-01-08 19:22

> [...]
>2008 turen er på lørdag den 19. januar.

>Vi parkerer bussen i Hamburg, lige ved Louis, Hein-Gericke, Polo,

Hej Christian

Øv - kan ikke denne dag.
Eller en god idé

Vil selv tage derned senere.

Har du adressen på den der offroad-shop??
....og også gerne Dainess Shoppen?

Går udfra at de ligger sammen med de andre i Hammerbook-området (hedder det
vist nok)

Godt nytår, fra
Jørgen

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 08-01-08 00:37

On 7 Jan., 19:22, "Jørgen" <Jorgen_220...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ...og også gerne Dainess Shoppen?
>
> Går udfra at de ligger sammen med de andre i Hammerbook-området (hedder det

Hej Jørgen

Jeg har faktisk ikke adressen på nogen af dem desværre. Jeg ved hvor
Dainese shoppen ligger. Den er vist på mit kort (jeg skal lige finde
et sted og ligge det på nettet igen). Jeg skal lige have fat i nogle
af Teneré gutterne der besøgte offroad-shoppen sidste år for at
fortælle hvor den ligger.

Mvmch
Christian

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-01-08 21:48

chknudsen@gmail.com writes:

> [...]
> et sted og ligge det på nettet igen). Jeg skal lige have fat i nogle
> af Teneré gutterne der besøgte offroad-shoppen sidste år for at

Dainese shoppen ligger/lå på Heidenkampsweg 100

Som en ekstra service har jeg lagt lokalkortet ind på min webserver:

http://www.harrekilde.dk/pmc/2008/Hamburg_Louis-kort2.jpg

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 08-01-08 22:36

Aprospos:
Hamburger Motorrad Tage afholdes i år så tidligt som 25.-27. januar!

--
Armand.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 08-01-08 22:50

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Som en ekstra service har jeg lagt lokalkortet ind på min webserver:
>
> http://www.harrekilde.dk/pmc/2008/Hamburg_Louis-kort2.jpg

Som en ekstra, ekstra service kan jeg (Google Maps)
meddele afstande:
Louis Gi / Fl til, Louis lager 300m.
Louis Gi / Fl til, Polo og HG 1200m.
Louis Gi / Fl til, Dainese shoppen 200m.
Så det skulle være til at overkomme, på gå ben

mvh Jens
Sydals
ps. god tur

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-01-08 11:15

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Som en ekstra service har jeg lagt lokalkortet ind på min webserver:
>
> http://www.harrekilde.dk/pmc/2008/Hamburg_Louis-kort2.jpg

Tak for det. Dog - det er dybt bekymrene for en der overvejer deltagelse
at du glemmer Burger King der ligger som det fjerde hjørne i 4,5 - 1,2
- 3 på Spaldingstrasse. McD? Come on..

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=13486&m=full

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-01-08 13:22

Torben Scheel wrote:

> Tak for det. Dog - det er dybt bekymrene for en der overvejer deltagelse
> at du glemmer Burger King der ligger som det fjerde hjørne i 4,5 - 1,2
> [...]
Doh - Eiffestr. Tak til MD

--
vh
Torben

Fra : Carsten

Dato : 08-01-08 11:52

<chknudsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Vi parkerer bussen i Hamburg, lige ved Louis, Hein-Gericke, Polo,
>Dainese shoppen og en offroad-shop.

Forslag: har i overvejet at kontakte disse steder inden besøget og "forslå"
dem at give f.eks 10% på alt det som jeres bus-fuld måtte købe i deres biks
? En bunke danske afgifts- og skatte-plagede danskere, som ikke har sååå
nemt til reklamation på købte varer, må være guf for sådan nogle biks'e.

Carsten

P.S. ja, man kan selvsagt reklamere fra DK mod en tysk butik men forsendelse
mv. besværliggør det nok til at "nå ja, skidt med at lynlåsen på højre
brystlomme ikke virker længere" ligger lige for..

Fra : Anders Majland

Dato : 08-01-08 15:12

> P.S. ja, man kan selvsagt reklamere fra DK mod en tysk butik men
> forsendelse mv. besværliggør det nok til at "nå ja, skidt med at lynlåsen
> på højre brystlomme ikke virker længere" ligger lige for..

Nu har jeg et par gange testet louis's reklamationsproces - uden problemer.
Den ene gang sendte de mig en "stump" og den anden refunderede de min
returporto...

Men jeg ved ikke om de gør forskel på køb i butikken og postordrekøb

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 09-01-08 03:27

On 8 Jan., 11:51, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:

> [...]
> ? En bunke danske afgifts- og skatte-plagede danskere, som ikke har sååå
> nemt til reklamation på købte varer, må være guf for sådan nogle biks'e.

Hej Carsten

Jeg har overvejet det og har snakket lidt med dem. Umiddelbart er det
ikke noget de er klar på, da 40 personer ikke er særlig meget i
forhold til hvad de jo er vant til at se dernede i de butikker. Men
jeg vil da ikke afvise at det er noget der kan ske på et tidspunkt.
Jeg plejer at tilbyde folk 3 % (lidt har altid ret) på ting købt i
louis butikkerne, hvis de bare kører mit louis-kort igennem når der
også betales. Det er den rabat man kan få ved selv at have et louis
kort. Har man ikke et louis-kort, er dette en mulighed for at spare
lidt ekstra.

Men generelt kan man finde gode tilbud dernede og som Anders Majland
siger, er deres reklamationsproces ret god.

Mvmch
Christian

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 10-01-08 04:49

> [...]
> Tilkendegivelse om tilmelding foregår påhttp://pimsetur.flof.dk, men
> endelig tilmelding sker først ved indbetaling på konto (se mere på

Hej igen

Jeg vil lige minde om at der er sidste tilmelding til PMC's
Tysklandstur på mandag d. 14 januar (fristen er rykket).
Dvs at hvis man vil deltage, skal jeg kunne se penge på min konto på
mandag. Jeg er klar over at afhængig af hvilken bank man har, at det
kan tage lidt tid. Det vil under alle omstændigheder være en god ide
at sende en kopi af overførselskvitteringen til min mail
(chknudsen"snabel_a"gmail.com), så jeg kan registrere tilmeldingen.
Eventuelle spørgsmål kan også rettes til denne adresse. Forvent dog
først svar mandag, da jeg ikke med sikkerhed kommer i nærheden af en
computer i weekenden.

Eventuelt kan man også rette henvendelse til nogle af de andre pimser
der også florerer herinde på dfm eller se mere på www.pmc.dk.

Mvmch
Christian

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 18-01-08 10:39

Hej DFM

Til dem herindefra der skal med, kommer her lidt sidste oplysninger.

Der er afgang imorgen kl 07.00 sharp! Kom i god tid. Adressen er Anker
Engelundsvej 1, 2800 Kgs. Lyngby.
Der vil være ca 3-4 timer i Hamborg afhængig af trafik.
Vi er hjemme igen ved 22-23 tiden (Lyngby)

Husk lidt kontanter (5 - 10 Euro til mad da McD og BK ikke tager VISA)
Alle mc-butikkerne tager VISA.

Spis morgenmad hjemmefra.
Der kan købes sodavand og øl ombord på bussen til 5 kr/stk.

Vi ses imorgen tidlig.
Såfremt du er tilmeldt og ikke kan komme, send mig da en sms eller
ring.

Mvmch
Christian
tel: 24420971