rengøre rustfrie afgangsrør?
Fra : tp

Dato : 06-01-08 20:00

Hejsa

Jeg har 2 R1100RS'ere. Den ene med mere udstyr men med defekt gearkasse.
Planen er at den skal laves her i vinteren, og så skal den anden R1100'er
skydes af. Der har været nogle stykker og kigge på den, og de synes den er
for grim, bla pga afgangsrørene. Men nu er de jo rustfri og derfor fine
nok, blot passerer de forbi forhjulet der slynger alt muligt op, og dette
brænder så godt og grundigt fast på dem.
Såeeee, hvordan får jeg lige dem "som nye" igen
Tænkte selv på noget med brun sæbe natten over ligesom man gør med
grillristen. nogen input til dette?

Mvh TP
R1100RS + CBR1K

Fra : F.Syndergaard

Dato : 06-01-08 21:35

Ikke at jeg er den store kender af dette, men jeg tror jeg ville bruge
polerskiver og polerpasta. Først den grove og så den fine.
--
MVH.
Finni

Fra : Ole

Dato : 07-01-08 14:43

tp wrote:
> [...]
> Såeeee, hvordan får jeg lige dem "som nye" igen
> Tænkte selv på noget med brun sæbe natten over ligesom man gør med

Brunsæbe kan fint bruges hvis det er fastbrændt olie eller
ligende, jeg har brugt det flere gange på mine udstødningsrør.

Overfladen bliver lidt mat, men det kan jo poleres væk.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/