topbox på en r1100rs
Fra : tp

Dato : 04-01-08 21:47

Hejsa

Konen har udtrykt utilfredshed med min uoriginale topbox på bimmeren
Faktum er, at hvis hun sidder op ad mig, så er der ca 15-20cm hen til
topboxen. Tidligere har hun brokket sig over for lidt plads på andre
maskiner, men det modsatte kan også blive et problem

Nå, men sidder en original (dyr) bmw taske markant tættere på, eller kan man
få noget ryglæn el l. som kommer tættere på?

TP
R1100RS + CBR1K

Fra : Jesper G

Dato : 04-01-08 22:58

Hey

Kender en der havde samme problem. Løste det ved at købe et ryglæn ved
den lokale mc-butik. Den blev vist bare klistret fast på tasken. Det
holder fint, ser pænt ud og konen blev tilfreds. Sidstnævnte gør at man
nemt kan finde de ca 300,- (så hut jeg visker) sådan en dims koster.

Mvh Jesper G, GS500

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-01-08 08:19

tp skrev:
> [...]
>
> Nå, men sidder en original (dyr) bmw taske markant tættere på, eller kan
> man få noget ryglæn el l. som kommer tættere på?

Davs.

Når jeg sidder bag på hos makkeren, er der ligeledes de nævnte 15-20 cm
fra undertegnede til kører, så løsningen må være som Jesper G skrev, et
ekstra ryglæn, hvis I ønsker det.

Det lille ekstra frirum er så en plads jeg nødig vil undvære, da det
giver rum til at manøvrere med bl.a. kamera og andre praktiske og
nyttige værktøjer under kørselen. Dette selvfølgelig med nødvendig
hensyntagen til plads, manøvrer, vejtyper, kørestil, fører og andre
lignende faktorer.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-01-08 08:31

Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> nyttige værktøjer under kørselen. Dette selvfølgelig med nødvendig
> hensyntagen til plads, manøvrer, vejtyper, kørestil, fører og andre

Hep, glemte lige at tilføje at det naturligvis er med topboks monteret.
Skal der køres mere aktivt foregår det uden topboks, og evt. uden
sidetasker - og med undertegnede klistret mere eller mindre til makkeren.
Det påvirker selvfølgelig balancen i motorcyklen, at man sidder længere
bagude og laver ting med et øje på det man roder med, og et øje på
vejens forløb og de omkring motorcyklen medfuttende medtrafikanter,
således at man er forberedt, hvis der skal rykkes, svinges eller
bremses.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : TWL

Dato : 05-01-08 09:57

tp wrote:
> [...]
>
> Nå, men sidder en original (dyr) bmw taske markant tættere på, eller kan
> man få noget ryglæn el l. som kommer tættere på?

Givi har en hel del ryglæn i programmet

http://www.jml.dk/jml/givi.asp

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 11:04

On Fri, 4 Jan 2008 21:46:46 +0100, tp wrote:

> Nå, men sidder en original (dyr) bmw taske markant tættere på, eller kan man
> få noget ryglæn el l. som kommer tættere på?

Jeg ville flytte det nuværende topboksbeslag, hvis da ellers at Du er
tilfreds med boksen.

Hint: Billeder hvis at Du vil have forslag til ændringen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008