|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Dakar aflyst ? Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  04-01-08 12:53
 | 
 |  | Ifølge TV2 tekst tv er årest Dakar aflyst . Officiel pressemedddelse skulle
 komme kl 13:00
 
 --
 anders DOT majland AT jyde DOT dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  Anders Majland (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  04-01-08 12:54
 | 
 |  | http://sporten.tv2.dk/motorsport/article.php/id-9902410.html?forside
 Fransk tv: Dakar Rally aflyses
 04-01-08: 11:54 | af: Christian Bové
 Af sikkerhedsmæssige årsager har arrangørerne af Dakar Rally besluttet at 
 aflyse dette års udgave af det legendariske løb. Det oplyser France 
 Televisions, der er officiel mediepartner.
 I sidste måned blev fire franske turister dræbt i Mauritanien, hvor feltet 
 skulle have været igennem, og derfor er det nu angiveligt besluttet, at 
 løbet ikke køres i år.
 De franske myndigheder har advaret arrangørerne mod at køre i Mauritanien, 
 da det ikke kan udelukkes, at der vil finde terror-angreb sted.
            
             |  |  | 
  Anders Majland (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  04-01-08 13:52
 | 
 |  | A.S.O. cancels the 2008 edition of the Dakar rally
 After different exchanges with the French government - in particular the
 Ministry for Foreign Affairs - , and based on their firm recommendations,
 the organisers of the Dakar have taken the decision to cancel the 2008
 edition of the rally, scheduled from the 5th to the 20th of January between
 Lisbon and Senegal's capital.
 
 Based on the current international political tension and the murder of four
 French tourists last 24th of December linked to a branch of Al-Qaeda in
 Islamic Maghreb, but also and mainly the direct threats launched directly
 against the race by terrorist organisations, no other decision but the
 cancellation of the sporting event could be taken by A.S.O.
 
 A.S.O.'s first responsibility is to guarantee the safety of all: that of the
 populations in the countries visited, of the amateur and professional
 competitors, of the technical assistance personnel, of the journalists,
 partners and rally collaborators. A.S.O. therefore reaffirms that the choice
 of security is not, has never been and will never be a subject of compromise
 at the heart of the Dakar rally.
 
 A.S.O. condemns the terrorist menace that annihilates a year of hard work,
 engagement and passion for all the participants and the different actors of
 the world's biggest off-road rally. Aware of the huge frustration,
 especially in Portugal, Morocco, Mauritania and Senegal, and beyond the
 general disappointment and the huge economical consequences in terms of
 direct and indirect repercussions for the countries visited, A.S.O. will
 continue to defend the major values of great sporting events and will carry
 on its engagement for a durable development through the Actions Dakar,
 started 5 years ago in sub-Saharan Africa with SOS Sahel International.
 
 The Dakar is a symbol and nothing can destroy symbols. The cancellation of
 the 2008 edition does not endanger the future of the Dakar. To offer, for
 2009 a new adventure to all the off-road rally passionate is a challenge
 that A.S.O. will take on in the months to come, faithful to its engagement
 and its passion for sports.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Jim Andersen (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  04-01-08 15:09
 | 
 |  | Anders Majland wrote:
 
 > The Dakar is a symbol and nothing can destroy symbols. The
 > cancellation of the 2008 edition does not endanger the future of the
 > Dakar.
 
 Latterlig udtalelse. Når det er blevet aflyst 8 år i træk så er Dakar død og
 borte.
 
 /jim
 
 
 
 
 |  |  | 
    Anders Majland (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  04-01-08 15:27
 | 
 |  | >> The Dakar is a symbol and nothing can destroy symbols. The
 >> cancellation of the 2008 edition does not endanger the future of the
 >> Dakar.
 >
 > Latterlig udtalelse. Når det er blevet aflyst 8 år i træk så er Dakar død
 > og borte.
 
 Jeg er også bange for at en epoke er slut med Dakar som vi kender det ...
 Jeg tror ikke på de store sikkerhedsmæssige ændringer de nærmeste år, og
 uden de store ørken etaper vil løbet ikke være det samme ...
 
 Hvor mange kamp helikoptere råder frankrig over ?
 Sådan en i hælene på hver deltager kunne nok øge sikkerheden og med lidt
 held fjerne et par terrorister (og give masser af video), men desværre er
 fjernbetjente vejsidebomber jo ikke et ukendt begreb så ikke engange et
 stort antal helikoptere vil kunne sikre løbets gennemførelse uden terror
 angreb ....
 
 /A
 
 
 
 
 |  |  | 
     Zodiac (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Zodiac
 | 
 Dato :  04-01-08 15:48
 | 
 |  | Anders Majland skrev:
 >>> The Dakar is a symbol and nothing can destroy symbols. The
 >>> cancellation of the 2008 edition does not endanger the future of the
 >>> Dakar.
 >> Latterlig udtalelse. Når det er blevet aflyst 8 år i træk så er Dakar død
 >> og borte.
 >
 > Jeg er også bange for at en epoke er slut med Dakar som vi kender det ...
 > Jeg tror ikke på de store sikkerhedsmæssige ændringer de nærmeste år, og
 > uden de store ørken etaper vil løbet ikke være det samme ...
 >
 > Hvor mange kamp helikoptere råder frankrig over ?
 > Sådan en i hælene på hver deltager kunne nok øge sikkerheden og med lidt
 > held fjerne et par terrorister (og give masser af video), men desværre er
 > fjernbetjente vejsidebomber jo ikke et ukendt begreb så ikke engange et
 > stort antal helikoptere vil kunne sikre løbets gennemførelse uden terror
 > angreb ....
 
 Nu er det ikke så meget deltagernes sikkerhed de er bekymret over.
 Det er mere sikkerheden for alle turisterne og andet påhæng.
 
 
 |  |  | 
  "J.C.Kløve" (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  04-01-08 17:01
 | 
 |  | 
 
            Anders Majland skrev:
 > ... er årest Dakar aflyst . 
 Pisirøvlortopirøvenfuldaflortogpis!
 -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223   - DMCN #745 - DMC - MCTC
            
             |  |  | 
  Ukendt (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-01-08 17:47
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ole (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole
 | 
 Dato :  04-01-08 18:11
 | 
 |  | 
 
            Anders Majland wrote:
 > Ifølge TV2 tekst tv er årest Dakar aflyst . Officiel pressemedddelse skulle 
 > komme kl 13:00
 > 
 Ja, det er sgu' trist at europæiske rigmænd
 ikke mere kan køre muslimernes kameler ned mere.
 Ole Mogensen
 -- 
http://www.politicallyincorrect.me.uk/ |  |  | 
  B & O (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : B & O
 | 
 Dato :  04-01-08 21:02
 | 
 |  | 
 
            Det skulle have været afløst for mange år siden. Hvad er det for noget at 
 europæiske rigmænd skal fræse rundt blandt fattige mennesker i den tredie 
 verden som om de var hævet over alle regler og love.
 Bare send de selvglade idioter hjem til ders egne lande, og lad dem betale 
 alle deres fartbøder ti gange. Een gang til statskassen, og ni gange som 
 støtte til mennesker som i de forgangne år har været generet af deres 
 selvhøjtidelige ræs.
 "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse 
 news:477e68b1$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Anders Majland wrote:
 >> Ifølge TV2 tekst tv er årest Dakar aflyst . Officiel pressemedddelse 
 >> skulle komme kl 13:00
 >>
 >
 > Ja, det er sgu' trist at europæiske rigmænd
 > ikke mere kan køre muslimernes kameler ned mere.
 >
 > Ole Mogensen
 > -- 
 > http://www.politicallyincorrect.me.uk/ |  |  | 
   Anders Majland (04-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  04-01-08 22:51
 | 
 |  | Ole
 >> Ja, det er sgu' trist at europæiske rigmænd
 >> ikke mere kan køre muslimernes kameler ned mere.
 
 B & O
 > Det skulle have været afløst for mange år siden. Hvad er det for noget at
 > europæiske rigmænd skal fræse rundt blandt fattige mennesker i den tredie
 > verden som om de var hævet over alle regler og love
 
 Troll alert ?
 
 Godt nok er der mange penge involveret - men der er nok ikke mange "rigmænd"
 blandt deltagerne .... Selvfølgelig tjener topsportfolkene da sikkert en
 fornuftig hyre, men der er også rigtigt mange privatkørere der bruger alt
 hvad de har og kan skaffe af sponsorpenge på at deltage....
 
 
 
 
 |  |  | 
    Per Svein Moland (05-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Svein Moland
 | 
 Dato :  05-01-08 10:41
 | 
 |  | 
 
            "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev:
 > Ole:
 >>> Ja, det er sgu' trist at europæiske rigmænd
 >>> ikke mere kan køre muslimernes kameler ned mere.
 >
 > B & O
 >> Det skulle have været afløst for mange år siden. Hvad er det for noget at 
 >> europæiske rigmænd skal fræse rundt blandt fattige mennesker i den tredie 
 >> verden som om de var hævet over alle regler og love
 >
 > Troll alert ?
 Måske...
 > Godt nok er der mange penge involveret - men der er nok ikke mange 
 > "rigmænd" blandt deltagerne .... Selvfølgelig tjener topsportfolkene da 
 > sikkert en fornuftig hyre, men der er også rigtigt mange privatkørere der 
 > bruger alt hvad de har og kan skaffe af sponsorpenge på at deltage....
 Dakar Rally er en stor økonomisk velsignelse for de landene og de stedene de 
 kjører gjennom. De legger igjen masse penger hele veien, som kommer folk til 
 gode.
 -- 
 psm
 OTC#335
 KTM 640 LC4 Adventure -01
http://www.bike.no/img/photo/normal/a6717ee3acddd45944d9b1b76e6ce3d6.jpg Sport Touring - "Relaxing as fast as you can."
 Adventure Touring - "Sport Touring as dirty as you can."
 Cruising - "Posing as loud as you can."
 Touring - "Trying to stay awake as comfortably as you can." 
            
             |  |  | 
    B & O (05-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : B & O
 | 
 Dato :  05-01-08 23:58
 | 
 |  | 
   "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:477eaa3e$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Ole
 >>> Ja, det er sgu' trist at europæiske rigmænd
 >>> ikke mere kan køre muslimernes kameler ned mere.
 >
 > B & O
 >> Det skulle have været afløst for mange år siden. Hvad er det for noget at 
 >> europæiske rigmænd skal fræse rundt blandt fattige mennesker i den tredie 
 >> verden som om de var hævet over alle regler og love
 >
 > Troll alert ?
 >
 > Godt nok er der mange penge involveret - men der er nok ikke mange 
 > "rigmænd" blandt deltagerne .... Selvfølgelig tjener topsportfolkene da 
 > sikkert en fornuftig hyre, men der er også rigtigt mange privatkørere der 
 > bruger alt hvad de har og kan skaffe af sponsorpenge på at deltage....
 > 
            
             |  |  | 
 |  |