Ny lov om afgifter til april
Fra : Dr. Enduro

Dato : 04-01-08 09:54

Hej ng

Læste i Politiken i dag, at der kommer en ny lov om afgifter til 1.
april: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/dinepenge/article453301.ece

Artiklen er sandsynligvis blevet til efter en pressemeddelelse fra
Autocom/bilpriser.dk, og de har jo deres egen dagsorden, så jeg ved
ikke, om det virkelig er rigtigt, at brugte biler er dyre, fordi der
eksporteres en masse af dem? De var jo i hvert fald også dyre, før
afgiftstilbagebetalingen blev mulig.

Et andet spørgsmål er, om effekten også vil ramme motorcykler, og endnu
vigtigere, om de nye regler for afgifter også gælder ved import? Hvis
det lige pludselig kun ville koste 3.000 kr at importere en mc i 20.000
kr's klassen, ville det jo betyde en del for markedet.

Er der nogen, der ved noget konkret om loven?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-01-08 10:20

Dr. Enduro wrote:

> Er der nogen, der ved noget konkret om loven?

Næ, men jeg kan da læse mig til at det er de 15%'s fradrag der bliver
til bundfradrag på hhv. 7500,- og 4000,- kr.

Lur mig om ikke fastsættelse af afgift fortsætter som hidtil.

--
vh
Torben

Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-01-08 11:04

Torben Scheel skrev:

> Næ, men jeg kan da læse mig til at det er de 15%'s fradrag der bliver
> til bundfradrag på hhv. 7500,- og 4000,- kr.
>
> Lur mig om ikke fastsættelse af afgift fortsætter som hidtil.

Den lov skal ganske sikkert lukket hullet, nogen skruppelløse exportører
bruger omkring export af gamle biler til bla sverige.
Der er sepcielt 2 forhandlere i skåne. Begge er tidligere danske
forhandlere der støvsuger markedet for "håndværker" tilbud for dernæst
at få afgiften tilbage.
I kan se mere her: http://www.blocket.se/li?ca=23_11_s&id=17797

Den anden forhandler har over 1000 biler stående og de gider ikke engang
at registrere dem i Sverige, de bliver blot afhentet i Dk for så dernæst
så forsøgt solgt i sverige. Om dette er HELT lovligt ved jeg ikke men
det kan undre at de kan exportere bilerne og få afgiften tilbage på selv
defekte køretøjer UDEN at skulle registere dem igen.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....