/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor langt er der i km
Fra : Ralph Køster


Dato : 03-01-08 19:19

.....Hvis vi til sommer vil køre fra Helsinki til Stockholm op rundt om
Østersøen???

Nogle bud?

Ralph.



 
 
Thomas Gulholm (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Gulholm


Dato : 03-01-08 19:38

Ralph Køster wrote:

> ....Hvis vi til sommer vil køre fra Helsinki til Stockholm op rundt om
> Østersøen???
>
> Nogle bud?

Hvis jeg har forstået ruten rigtigt, så der der "i fugleflugt lang vej" små
1500 km - så det bliver nok nærmere 2000 km, men du kan jo selv prøve at
følgel vejene noget bedre:
http://www.gmap-pedometer.com/?r=1525548
- alternativt findes der nok bedre ruteplanlæggere, fx map24.com mener jeg
også burde kunne klare det

Lyder som en spændende tur - husk at tage billeder til os andre :)


--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010
Spejder og MCist..? -> http://www.scoutriders.dk

Steen Johansen (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Steen Johansen


Dato : 03-01-08 19:49


"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
news:477d2731$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ....Hvis vi til sommer vil køre fra Helsinki til Stockholm op rundt om
> Østersøen???
>
> Nogle bud?
>
> Ralph.
>
Knap 2100



Ralph Køster (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 03-01-08 20:07

1675 km. Tak for hjælpen. En god regnemaskine når man skal rejse... meget
præcis.



Jørgen E. (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen E.


Dato : 03-01-08 21:21


"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
news:477d323d$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> 1675 km. Tak for hjælpen. En god regnemaskine når man skal rejse... meget præcis.
>
>
Du har klippet så meget væk at dit indlæg ikke giver nogen mening
ud over vi får km-antal.
Det er kutyme at quote dels hvem man svarer samt den del af et
indlæg man svarer på.


Armand (04-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-01-08 01:01

Ralph Køster skrev:
> 1675 km. Tak for hjælpen. En god regnemaskine når man skal rejse... meget
> præcis.
>
>
Jeg plejer at bruge viamichelin.com og dén siger: 1769km :-/

Men hvordan kommer du/i frem til Helsinki i første omgang, og hvorfor
focus på Stockholm?
Der hvor jeg vil hen er at der er også muligheden i en full Monty:
KBH-KBH Østersøen rundt. En bette tur på godt 5.500km

--
Armand.



Armand (04-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-01-08 01:27

Armand skrev:
> Ralph Køster skrev:
>> 1675 km. Tak for hjælpen. En god regnemaskine når man skal rejse...
>> meget præcis.
>>
>>
> Jeg plejer at bruge viamichelin.com og dén siger: 1769km :-/
>
Forøvrigt så sporer jeg hér et skifte i folks netforbrug:
For ikke mange år siden ville et hav af skribenter have budt ind med
hvad déres Autoroute Express havde beregnet distancen til; men grundet
forekomst af korttjenester på nettet og bedre opkoblinger er der
tilsyneladende ikke længere én eneste der bruger slige programmer fra
harddisken :-/
På den anden side så undrer det mig at der heller ikke er én der har
budt ind med hvad deres GPS-routeplanner udregner distancen til!

--
Armand.

Jansen (04-01-2008)
Kommentar
Fra : Jansen


Dato : 04-01-08 02:06

Armand skrev:
> Armand skrev:
>> Ralph Køster skrev:
>>> 1675 km. Tak for hjælpen. En god regnemaskine når man skal rejse...
>>> meget præcis.
>>>
>>>
>> Jeg plejer at bruge viamichelin.com og dén siger: 1769km :-/
>>
> Forøvrigt så sporer jeg hér et skifte i folks netforbrug:
> For ikke mange år siden ville et hav af skribenter have budt ind med
> hvad déres Autoroute Express havde beregnet distancen til; men grundet
> forekomst af korttjenester på nettet og bedre opkoblinger er der
> tilsyneladende ikke længere én eneste der bruger slige programmer fra
> harddisken :-/
> På den anden side så undrer det mig at der heller ikke er én der har
> budt ind med hvad deres GPS-routeplanner udregner distancen til!
>
Jamen det går da ikke, så her er Autorute
Time   Km   Instruction   For   Toward
Summary: 1798,5 kilometres (1 day, 2 hours, 35 minutes)
DAY 1
00:00   0,0   Depart Helsinki on 7 [E18] (North)   11,9 km   
00:11   11,9   Bear LEFT (North) onto 4 [E75]   94,9 km   
01:05   106,9   Turn RIGHT (East) onto 5   41,6 km   
01:36   148,4   At Lusi, turn LEFT (West) onto 59   112,4 km   
03:22   260,8   Bear LEFT (North) onto 9 [E63]   10,0 km   
03:29   270,8   At Jyväskylä, bear RIGHT (North-West) onto 4 [E75]   453,7 km   
10:28   724,5   Bear LEFT (West) onto E4   687,5 km   
10:46   741,9   Entering Sweden      
21:16   1412,0   Bear RIGHT (South) onto Local road(s)   8,5 km   
21:25   1420,4   Turn LEFT (South-East) onto Local road(s)   1,9 km   
21:27   1422,3   Turn LEFT (East) onto Local road(s)   8,0 km   
21:36   1430,4   Turn RIGHT (South) onto E4   151,8 km   
23:59   1582,2   End of day      
DAY 2
00:00   1582,2   Stay on E4   212,3 km   
02:29   1794,5   Continue (South-East) on Local road(s)   0,1 km   
02:29   1794,6   Bear RIGHT (South) onto Local road(s)   0,6 km   
02:30   1795,2   Bear LEFT (South-East) onto Local road(s)   0,6 km   
02:31   1795,8   Bear RIGHT (South) onto Local road(s)   0,2 km   
02:31   1795,9   Turn RIGHT (South-West) onto Local road(s)   0,7 km   
02:32   1796,6   Turn LEFT (South) onto Local road(s)   0,2 km   
02:32   1796,8   Bear LEFT (South-East) onto Local road(s)   1,1 km   
02:34   1797,9   Turn RIGHT (South) onto Local road(s)   0,6 km   
02:35   1798,5   Arrive Stockholm      

SUMMARY
Driving distance: 1798,5 kilometres
Trip duration: 1 day, 2 hours, 35 minutes
Driving time: 26 hours, 34 minutes
Cost: kr 130,23



--
Hilsen
Ole Jansen
BMW K100RT (Wolfgang)
Dfm: http://dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=999

KentBM (04-01-2008)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 04-01-08 19:56

Armand wrote:
> På den anden side så undrer det mig at der heller ikke er én der har
> budt ind med hvad deres GPS-routeplanner udregner distancen til!
>
Min erfaring fra en Garmin Zumo 550 er at dyret ikke bryder sig om for
store ruter ad gangen. Jeg var i Portugal i sommers og måtte dele ruten
op i adskillige klumper, da Zumoen ellers ikke kunne behandle ruten.

--

Kent

Morten (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 05-01-08 10:16

> Min erfaring fra en Garmin Zumo 550 er at dyret ikke bryder sig om for
> store ruter ad gangen. Jeg var i Portugal i sommers og måtte dele ruten op
> i adskillige klumper, da Zumoen ellers ikke kunne behandle ruten.
>
Jeps...også min erfaring.
Iøvrigt er min mening at Zumo 550´eren er for dårlig.
Forventede noget mere af den, eller måske er det mig der ikke forstår at
benytte udstyret rigtigt.
Har haft andre GPS´er der kunne nogle ting jeg savner hos Zumo 550.

Jeg kan bla. ikke få den til at vise mig den aktuelle koordinat.
Ligger jeg og raller rundt i grøften, var det f.eks. nemmere at oplyse en
koordinat til ens kære, end noget med "...at jeg tror nok jeg kom forbi
Karup for 10 minutter siden, og vejen jeg ligger på hedder
Sandvænget"....eller der hvor man har set noget interessant og gerne vil
forklare andre hvor det er.
Jeg kan trække koordinater ud, når jeg er hjemme igen, ved at gemme et punkt
som Waypunkt, men jeg kan så vidt vides, ikke aflæse koordinaten her-og-nu.

Syntes også der er for mange fejl i kortmaterialet, i hvert fald i
Østjylland (..og ja, jeg har den seneste version)

Mangler også at kunne få symboler frem på skærmen.
Har altid på min andre GPS´er kunnet li´ at se f.eks. en kirke på skærmen,
så vidste man hvor man var når man futtede forbi kirken i virkeligheden,
eller et rødt kors for sygehus, eller et blåt P for p-plads, en gul benzin
stander for tankstation osv osv
....og selvfølgelig kunne man tænde og slukke for symbolerne, enkeltvis.
Dette kan Zumo 550 ikke

....og hvor er alle p-pladserne i øvrigt, hvis man beder den om at lede en
hen til sådan én, f.eks i en storby.
Oplever gang på gang at jeg køre forbi de 10 første p-pladser, førend jeg
kommer til den som Zumo´en vil ha´ mig hen til, og som ligger længere væk
fra mit ønsket mål. - underligt.

Har også checket atraktionerne, butikkerne, tankstationerne, spisestederne.
Her er Zumo´en igen meget mangelfuld.

Måske fordi jeg sammenliger min dyre Garmin Zumo 550, med Harald Nyborgs
billigste model, som de solgte for fire år siden til 1700 kr. (MIO165)
Denne var ikke beregnet til MC kørsel, men den har altså mange bedre
funktioner end Zumo´en.

/Morten



Anders Majland (07-01-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-01-08 08:39

> Jeg kan bla. ikke få den til at vise mig den aktuelle koordinat.
> Ligger jeg og raller rundt i grøften, var det f.eks. nemmere at oplyse en
> koordinat til ens kære, end noget med "...at jeg tror nok jeg kom forbi
> Karup for 10 minutter siden, og vejen jeg ligger på hedder
> Sandvænget"....eller der hvor man har set noget interessant og gerne vil
> forklare andre hvor det er.

I nordjylland kan man hverken politi eller falck bruge et koordinat til
noget - Så hvis ikke der havde været en lokal med på stranden der vidste at
man skulle op til klitterne og lede efter nogle grønne skilte med numre på
så havde Martin fået lov at ligge endnu længere og vente på ambulancen (der
trods korrekt stedangivelse var kørt ned af en forkert nedkørsel)

Da vi havde fået ham ombord kom politiet også forbi - de havde heller ikke
GPS i reklamebilen

http://www.tenere.dk/2007/skattejagt2007/skattejagt2007.htm - et stykke nede
på siden

/A



Bongo (08-01-2008)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 08-01-08 15:39


> Har også checket atraktionerne, butikkerne, tankstationerne,
> spisestederne.
> Her er Zumo´en igen meget mangelfuld.
>

Værst syntes jeg dog, er det totale fravær af campingplads angivelser, når
man producerer en GPS til motorcyklister! :/

Vh Bongo


Armand (08-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-01-08 15:58

Bongo skrev:
>
>> Har også checket atraktionerne, butikkerne, tankstationerne,
>> spisestederne.
>> Her er Zumo´en igen meget mangelfuld.
>>
>
> Værst syntes jeg dog, er det totale fravær af campingplads angivelser,
> når man producerer en GPS til motorcyklister! :/
>
Er motorcyklister da typisk mere flittige campister?

--
Armand.

Bongo (08-01-2008)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 08-01-08 18:28



> Er motorcyklister da typisk mere flittige campister?
>

Jae, det tror jeg godt man kan forvente, især hvis de bruger en GPS.

Vh Bongo


tp (03-01-2008)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 03-01-08 19:58

> ....Hvis vi til sommer vil køre fra Helsinki til Stockholm op rundt om
> Østersøen???
>
> Nogle bud?


bud har du fået, ellers kig på viamichelin.com

Alternativt kan jeg klart anbefale båden fra Åbo til stockholm. 11 timers
luksus til meget få penge Og på den måde er der kun ca 100km for nævnte
strækning...


Futte & Co. (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 03-01-08 20:21

Ralph Køster skrev:
> ....Hvis vi til sommer vil køre fra Helsinki til Stockholm op rundt om
> Østersøen???
>
> Nogle bud?
>

Mit bud er : 7.432,72486 km
Hvad er præmien ?



--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969

Ralph Køster (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 03-01-08 20:40

En hat af mos og en tom dåse uden pant....
men du var ikke tæt på....



Futte & Co. (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 03-01-08 20:58

Ralph Køster skrev:
> En hat af mos og en tom dåse uden pant....
> men du var ikke tæt på....
>
>

Jamennnee, på mo'tor'cykle kører man da nærmeste omvej, ik
Og det er over storebælt

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969

Ralph Køster (04-01-2008)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 04-01-08 11:41

God tur min ven...så skal du vist ikke køre forrest når vi kører....så går
det da helt galt.



Casper (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Casper


Dato : 05-01-08 04:00

On 5 jan, 10:15, "Morten" <netrom1...@gmail.com> wrote:
> Har haft andre GPS´er der kunne nogle ting jeg savner hos Zumo 550.

Jeg savner en ting som jeg havde paa min 2610 - der er ingen kompas
paa hovedskaermen, saa man har ikke noget som peger mod nord, uden at
skulle trykke paa en knap.

>
> Jeg kan bla. ikke få den til at vise mig den aktuelle koordinat.
> Ligger jeg og raller rundt i grøften, var det f.eks. nemmere at oplyse en
> koordinat til ens kære, end noget med "...at jeg tror nok jeg kom forbi
> Karup for 10 minutter siden, og vejen jeg ligger på hedder
> Sandvænget"....eller der hvor man har set noget interessant og gerne vil
> forklare andre hvor det er.

Menu -> Where To -> Coordinates
Eneste problem jeg har set, er at der kan vaere forskel paa hvad de
forskellige gps'ere opgiver. Jeg skulle finde et hotel i syd-frankrig
sidste sommer og de koordinater jeg fik opgivet kom fra en Garmin 876,
og de var vidt forskellig til hvad min Zumo 500 opgav (da jeg langt om
laenge fandt hotellet).

> Syntes også der er for mange fejl i kortmaterialet, i hvert fald i
> Østjylland (..og ja, jeg har den seneste version)

Jeg har vaeret over det meste at Europa (baade med min Zumo, og
tidligere 2610), og der er fejl eller mangler i det kort materiale de
levere. Men jeg har laert at man altid skal have et kort med..... bare
for en sikkerheds skyld...

> kommer til den som Zumo´en vil ha´ mig hen til, og som ligger længere væk
> fra mit ønsket mål. - underligt.
> Har også checket atraktionerne, butikkerne, tankstationerne, spisestederne.
> Her er Zumo´en igen meget mangelfuld.

Endnu engang, et kort er altid godt at have, men jeg kan give dig
ret.

> Måske fordi jeg sammenliger min dyre Garmin Zumo 550, med Harald
Nyborgs
> billigste model, som de solgte for fire år siden til 1700 kr. (MIO165)
> Denne var ikke beregnet til MC kørsel, men den har altså mange bedre
> funktioner end Zumo´en.

Det kommer an paa hvem der levere kort marterialet, i nogle lande er
det perfekt, og i andre er det mindre godt. Nogle steder i Frankrig
(f.eks) eksistere nogle veje simplethen ikke (saa er man f.....).

Jeg har fundet mange mangler med Zumo'en (sammenlignet med min 2610),
men den kan fordet meste finde det sted jeg vil finde, og ellers er
der ikke noget galt ved at stoppe og spoerge om vej.

/Casper

Per K. Nielsen (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 05-01-08 19:02

On Sat, 5 Jan 2008 02:59:55 -0800 (PST), Casper
<casperghst42@gmail.com> wrote:

>Eneste problem jeg har set, er at der kan vaere forskel paa hvad de
>forskellige gps'ere opgiver. Jeg skulle finde et hotel i syd-frankrig
>sidste sommer og de koordinater jeg fik opgivet kom fra en Garmin 876,
>og de var vidt forskellig til hvad min Zumo 500 opgav (da jeg langt om
>laenge fandt hotellet).

Hvis du inddstiller dem til same kortdatum og gridsystem, skulle det
meget gerne give samme koordinater.

Richard (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-01-08 14:40

Ralph Køster wrote:

> .....Hvis vi til sommer vil køre fra Helsinki til Stockholm op rundt om
> Østersøen???

I den anledning, og hvis ældre mc'er og andre køretøjer interesserer dig,
kan du lægge vejen om Kangasala (ca. 25km Ø-SØ for Tampere) og besøge
disse:

Mobilia automuseo. Kustaa kolmannen tie 75, 36270 Kangasala
- temabaseret udstilling, i sommer var det køretøjer i det finske forsvar
gennem de nu 90 år, FI har bestået som selvstændig nation.

Vehoniemen Automuseo. Vehoniemenharjuntie 92, 36570 Kaivanto (5-8 km øst
for Kangasala)
- en blanding af biler og mc, meget gemytlig atmosfære og hver tirsdag
aften er der mc-træf og derfor åbent så længe der er gæster - om så til
den lyse sommermorgen, påstår de Meget smukt beliggende på toppen af
en sydskråning til en af de omliggende søer.

Vejene der inde i den sydvestlige del af sølandet og op over Jyväskylä mm.
er mere snoede end ude ved kysten længere vestpå og formentlig mere
spændende at køre på for jer, så alene af den grund ville det være en
eventuel omvej værd. Men vil I køre på enndu smukkere og snoede veje må i
op over Mikkeli/Puumala længere østpå. Blot en idé...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Casper (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Casper


Dato : 05-01-08 18:14

On 5 jan, 19:01, Per K. Nielsen <pkn.use...@gmail.com> wrote:

> Hvis du inddstiller dem til same kortdatum og gridsystem, skulle det
> meget gerne give samme koordinater.

Det er ogsaa min mening, men jeg havde desvaerre ikke tid til at pille
ved rundt med det (ankom 21.00 and skulle vidre 07.30). Men per.
default ser det ud til at Zumo ikke er sat op paa samme maade som de
"gamle" gpsmap's. Zumo'en viser det samme som en 2810 jeg havde et kig
paa ved samme lejlighed. Jeg har ogsaa en Geko 201 (til kamera) som
viser de samme omtrent det samme som zumo'en (ca. 2 sec. forskel).

Ang. symboler saa viser min Zumo symboler for parkering, tank, "mad",
m.m. naar jeg zoomer ned til 80m, hvilket ikke er specielt brugbar,
men muligheden er der.

/Casper

Anders Majland (07-01-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-01-08 08:42

> Men per.
> default ser det ud til at Zumo ikke er sat op paa samme maade som de
> "gamle" gpsmap's.

Zumo'en er vel nærmest enu nuvi i vandtæt indpakning - Det er slet ikke så
mange indstillingsmuligheder som i gpsmap og streetpilot serierne

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste