Kawasaki XZR 400 'tikker?'
Fra : Mads Rasmussen

Dato : 03-01-08 14:53

Hej allesammen :)

Jeg er en kommende motorcykel 'bruger'.
Jeg har nu kigget mig lidt omkring efter flere forskellige mc'ere, men var
igår ude og kigge på den jeg syntes allerflotteste :)

Der var dog et mindre problem, når man gav den gas 'tikkede' den temmelig
højt. der var ikke noget synderligt at høre når den stod i tomgang.

Er det her noget der kan være dyrt at få lavet?

Hvad koster reservedele generelt til denne cykel?

Hvad ville det koste at få denne cykel repareret hvis man tænker på
worst-case-scenario?

Mange hilsener, mads :)

Fra : Armand

Dato : 03-01-08 16:55

Mads Rasmussen skrev:

> Der var dog et mindre problem, når man gav den gas 'tikkede' den temmelig
> højt. der var ikke noget synderligt at høre når den stod i tomgang.
>
> Er det her noget der kan være dyrt at få lavet?

Det er vist bare sådan at sådan en ZXR400 siger: Ventilstøj lidt over
tomgangs-omdrejninger - Jég har ikke hørt én uden!

> Hvad ville det koste at få denne cykel repareret hvis man tænker på
> worst-case-scenario?

Mucho dinero!

Firecylindret 16-ventilet med to overliggende knastaksler ér ikke bare
sådan lige at skifte stumper i som var det en Puch Maxi :-|
Men dét er jo gældende for næsten hele markedet!

--
Armand.

Fra : Mads Rasmussen

Dato : 03-01-08 17:11

Hej Armand.

Hvor kommer du fra i landet?

Jeg ville meget gerne have en 'profs' mening om denne lyd :) Cyklen jeg ser
på står i østjylland.

Som du nævner, så syntes jeg heller ikke det lød som noget der kunne slå
maskinen ihjel. men han nævnte dog den ikke altid havde været der.

cyklen har ikke gået mere end 25.000.

Men det lyder meget betryggende at de allesammen siger sådan :) og at det
ikke er noget man skal være alt for bange for.

Fra : Armand

Dato : 03-01-08 17:27

Mads Rasmussen skrev:
> Hej Armand.
>
> Hvor kommer du fra i landet?
>
> Jeg ville meget gerne have en 'profs' mening om denne lyd :) Cyklen jeg ser
> på står i østjylland.

Så langt man kan komme mod øst i Jylland (man kan se Fyn!)

--
Armand.

Fra : Mads Rasmussen

Dato : 03-01-08 18:11

Hold da op!
Kender du langå ? Det ligger lige derop af :)

Det kunne være jeg skulle finde en mere lokal

Hvis der er nogle der føler for det er de velkommen til at skrive helt
sikkert :)

Samt at hvis der er flere der har noget at byde ind med, hvad det kunne være
der var med cyklen, er de også meget velkomne :D

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-01-08 19:06

"Mads Rasmussen" <123spunk88@gmail.com(Fjern 123)> skrev i en meddelelse

> Samt at hvis der er flere der har noget at byde ind med, hvad det kunne
> være der var med cyklen, er de også meget velkomne :D

Jeg tror sgu bare det er "kawasaki støjen".. Min zx9r'er siger også en lidt
hæs lyd når man ligger og tuller afsted, men den bliver væk når man når
6-8000 omdrejninger (eller også larmer udstødningen så bare højere end det
andet dér :)

Jeg var også lidt "bange" for det i starten, men tager det ikke for noget
længere. Skal have stillet ventiler og justeret knastkæde/skiftet når jeg
får maskinen på gaden næste sæson, så jeg ved ikke om lidt af lyden måske
forsvinder.. men jeg tvivler faktisk. Jeg tænker ikke over det længere,
overhovedet. Det generer heller ikke.

Min gamle Yamaha havde et "hvinene" 2. gear.. Jeg har talt med ham der købte
den af mig, og nu har den gået over 20000 km med den lyd, uden ændring.

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 04-01-08 00:39

Anders Houmark skrev:
> "Mads Rasmussen" <123spunk88@gmail.com(Fjern 123)> skrev i en meddelelse

> Jeg tror sgu bare det er "kawasaki støjen"..

"Klappersaki"!

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 03-01-08 21:30

Mads Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Som du nævner, så syntes jeg heller ikke det lød som noget der kunne
> slå maskinen ihjel. men han nævnte dog den ikke altid havde været der.

Det lyder til gengæld meget usansynligt imo. - Hvornår er den fra - starten
af 90´erne ?

Regn selv på det - 5000 km om året er vel meget normalt og jeg tvivler på at
den kun er 5 år gammel.

Og husk på at mange af de små 400 maskiner er blevet kørt ekxtrem hårdt - du
skal virkelig være obs. på ALT, når du ser på sådan en fætter.

Og som Armand skriver så er den dyr at reppe - så vidt jeg husker er de ikke
blevet solgt i DK fra nye - så det kan være svært at få stumper til den.

Held og lykke

/ Per

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-08 22:01

> Hej allesammen :)
>
> Hvad ville det koste at få denne cykel repareret hvis man tænker på
> worst-case-scenario?

Hej.

En hel donor cykel i Tyskland koster mellem 1900-4000 Euro, bare et hurtigt
kik på www.mobile.de

Det er den flotte hvide du er interesseret i ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Mads Rasmussen

Dato : 04-01-08 12:56

> En hel donor cykel i Tyskland koster mellem 1900-4000 Euro, bare et
> hurtigt
> kik på www.mobile.de
>
> Det er den flotte hvide du er interesseret i ?

** Hej Dennis.

Yep, det er den hvide jeg har kigget på. Jeg tror også bare de går lidt for
meget op i det, for mig lød det ikke som noget der var ved at splitte cyklen
fra hinanden, men blot som en mindre baggrundslyd.

__________________________

>Det lyder til gengæld meget usansynligt imo. - Hvornår >er den fra -
>starten af 90´erne ?

>Regn selv på det - 5000 km om året er vel meget >normalt og jeg tvivler på
>at den kun er 5 år gammel.

** Hej Per!

Cyklen er fra 91 ja. men den blev købt ved forhandler for 2 år siden, og der
havde den kørt 11.000 KM. så jeg tror på KM passer meget godt :)

Fra : Armand

Dato : 04-01-08 18:48

Mads Rasmussen skrev:

> Yep, det er den hvide jeg har kigget på. Jeg tror også bare de går lidt for
> meget op i det, for mig lød det ikke som noget der var ved at splitte cyklen
> fra hinanden, men blot som en mindre baggrundslyd.

Yrrk!
En hvid Kawasaki??
Hvide og sorte motorcykler er typisk omlakerede og alt for ofte ganske
nøgne ovenpå lakeringen - I det mindste er der på denne her hældt nogle
Kawa-klistermærker på, men så vidt jeg kan se ikke nogen der står 400 på!?
Går man ud fra at den har været styrtet, jég ville gå mindst ligeså
meget op i hvor meget plast der er flikket sammen på bagsiden og hvor
mange tappe og øjer der er knækket i ureperapel stand :-|
Derudover er der rig mulighed for at kåberammen er trykket ud af form så
kåbedelene sidder tvunget og derfor knækker om føje tid :-|

Men den er billig :-|

--
Armand.

Fra : Mads Rasmussen

Dato : 04-01-08 21:01

jég ville gå mindst ligeså
> [...]
> Derudover er der rig mulighed for at kåberammen er trykket ud af form så
> kåbedelene sidder tvunget og derfor knækker om føje tid :-|

Hej Armand =)

Vi har været ude og se på den en enkelt gang, mig og en kammerat der har en
kawasaki. Den så virkelig pæn ud, den manglede dog blink til begge sider.
men der var plads til dem. det er ikke den originale kåbe der sidder på, han
har selv monteret en anden fra en 1993 model, samtidigt er der lavet andre
sæder osv.

derfor jeg regner med tingene er lavet ordentligt, men det er da helt
sikkert noget jeg vil kigge efter når jeg skal ud og se på den igen :D

Mange tak for hjælpen, Mads.

Fra : Armand

Dato : 05-01-08 02:51

Mads Rasmussen skrev:

> derfor jeg regner med tingene er lavet ordentligt, men det er da helt
> sikkert noget jeg vil kigge efter når jeg skal ud og se på den igen :D

Det er desværre bare den slags ting som man kun ser ved decideret
adskillelse (plast-fejl), evt. først efter given tid (p.g.a. trykket
kåberamme)

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 10:50

On Fri, 4 Jan 2008 21:01:17 +0100, Mads Rasmussen wrote:

> [...]
> har selv monteret en anden fra en 1993 model, samtidigt er der lavet andre

Hvilket indikerer styrt. :-/

> derfor jeg regner med tingene er lavet ordentligt, men det er da helt
> sikkert noget jeg vil kigge efter når jeg skal ud og se på den igen :D

Den kán være lavet ordentlig, men i mange tilfælde er der fælder, som er
overset. Lån lidt værktøj hos sælger, løsn et par af boltene, der holder
kåben midt på siden, bliver der store gab mellem kåbesider, og beslag, (2-3
mm. eller mere), så løb som bare fanden, _eller_, forvent total
adskillelse, og opretning af beslag, _før_ at Du tager maskinen ibrug.
Ellers ender Du med revnede kåbedele. Det er bestemt ikke umuligt at rette
op, men det tager mange forsøg > tid.

Orla Pedersen, som spilder sin tid på én som har "købt"
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Ralph Køster

Dato : 05-01-08 15:28

"Tikker" den ikke bare om at blive fyret af

Fra : otto2@worldonline.dk

Dato : 05-01-08 09:16

On 4 Jan., 18:48, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Mads Rasmussen skrev:
>

> Yrrk!
> En hvid Kawasaki??
> Hvide og sorte motorcykler er typisk omlakerede og alt for ofte ganske
> nøgne ovenpå lakeringen -

hvide motorcykler er ved at blive in igen fra frabrikken
Og min første mc var iøvrigt en ny hvid kawa
En 250cc 3cyl. 1974
Det er sku forresten alt for længe siden