aktivering til "damp" hund når den er hjem~
Fra : Anders Hellemose

Dato : 16-01-08 17:23

Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af 2 et årige brødre som er doberman blandinger,
men den ene "rasere" mit hjem når jeg ikke er hjemme, de er alene i 8-9
timer.

deres dagligdag starter ca sådan her.

de får en god luftetur efter en lille portion morgenmad (ca 500g barf hver)

lufteturen er ca 10 min gang i snor og 15-20 min uden snor hvor de kan løbe
noget krudt af sig.

hjemmet : 110 kvm lejlighed fordelt på 4 værelser, hvor de har stuen, gangen
og toilettet de kan boltre sig på.

de har "god bids" aktivering i form af plastic beholder med huller i hvor
der kan trille en godbid ud når de arbejder lidt med den, et par torve de
kan hive i, trække, rive og tygge i, en flad basketbold, en hård gummibold
på størrelse med en Softball, en et par senge og ellers hinanden.

men den ene (den som er yngst af sind) har en tendens til at hoppe på
spisebordet, tage div ting (pap æsker, kuglepenne, blyanter,
fjernbetjeninger m.m) og tygge dem i stykker o.s.v, dog ikke ledninger
(endnu, håber ikke han gør det), når jeg kommer hjem tager jeg dem som regel
ud og træner lidt i 1 times tid nogle gange 2.andre gange er det mere bare
leg og luftning, alt efter overskuddet, dog stadig en times tid.

så får de en luftetur på 10-20 min efter de har fået deres hovedmåltid om
aftenen (ca 1kg barf)

en en hurtig tur om aftenen inden sengetid, tager som regel 5-10 min, men
når de har gjort det de skal (tisset af).

jeg håber at han falder til ro snart og det kun er som han stadig er "en
lille dreng" af sind at han gør det, hans bror er langtt mere rolig, stadig
legesyg, men meget mere voksen af sind, de er fra samme kuld, og de har en
søster som virker som om hun er på samme stadie sindsmæssigt som min "lille
dreng".

er der noget jeg evt kan gøre for at aflede hans opmærksomhed fra ting han
ikke skal op på eller æde i stykker, eller lign. og er min teori om at det
nok går over snart i takt med han bliver mere voksen helt hen i vejret?

m.v.h
Anders og Vapserne

Fra : jopa

Dato : 16-01-08 17:40

"Anders Hellemose" <vagt@hellemose.dk> skrev
> Jeg er den lykkelige ejer af 2 et årige brødre som er doberman blandinger,
> men den ene "rasere" mit hjem når jeg ikke er hjemme, de er alene i 8-9
> timer.

Hej.
jeg har ingen løsninger, men undres over at du har 2 store hunde i en
lejlighed uden have, og så enda efterlader dem alene i 8-9 timer.

Det skal sgu da give problemer.

--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 16-01-08 17:57

jopa, skrev:
> [...]
> jeg har ingen løsninger, men undres over at du har 2 store hunde i en
> lejlighed uden have, og så enda efterlader dem alene i 8-9 timer.

Hvorfor det, det er da en stor lejlighed, mine har da ikke meget
mere plads i mit hus. De har så fri adgang til haven hele dagen,
men det er ikke mit indtryk at de benytter sig meget af det.

Jeg undres mere over den store fodermængde, 1.5kg om dagen
ville da få mine til at blive smældfede eller skide sig ihjel
Tror mine får knap 1kg barf hver om dagen (Labblandinger på 40kg)

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-01-08 18:28

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor det, det er da en stor lejlighed, mine har da ikke meget
> mere plads i mit hus. De har så fri adgang til haven hele dagen,
> men det er ikke mit indtryk at de benytter sig meget af det.

Jeg går da ud fra at de går ud i haven når de skal skide eller pisse.
At spærre 2 store hunde inde i en lejlighed hele dagen kan jeg ikke se noget
fornuftigt formål med.
Minder mig om dem der har børn og afleverer dem kl 0700 og afhenter dem kl
1700.

Ok jeg er jo også lidt mærkelig så det er nok bare mig der er noget i vejen
med.

Har i øvrigt også den mærkelige indstilling at hunde burde forbydes i
lejligheder hvor de som regel bliver luftet på fortovet så folk glider i
deres efterladenskaber.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : pwh

Dato : 16-01-08 18:33

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg går da ud fra at de går ud i haven når de skal skide eller pisse.
> At spærre 2 store hunde inde i en lejlighed hele dagen kan jeg ikke
> se noget fornuftigt formål med.

En voksen hund bør da kunne holde sig 8-9 timer uden probs,
det er ikke mange hundelorte jeg samler op i haven,
så jeg tror ikke mine benytter sig meget af den mulighed.
Det er yderst sjældent at de er ude i haven når jeg kommer hjem,
de er stort set altid indenfor når jeg kommer.

> Minder mig om dem der har børn og afleverer dem kl 0700 og afhenter
> dem kl 1700.

Nu menneskeligør du hunde igen

> Ok jeg er jo også lidt mærkelig så det er nok bare mig der er noget i
> vejen med.

Sikkert

> Har i øvrigt også den mærkelige indstilling at hunde burde forbydes i
> lejligheder hvor de som regel bliver luftet på fortovet så folk
> glider i deres efterladenskaber.

Man kan vel godt bruge lorteposer selv om man bor i lejlighed.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-01-08 18:39

"pwh" <gætselv@.dk> skrev>> Minder mig om dem der har børn og afleverer dem
kl 0700 og afhenter

> Nu menneskeligør du hunde igen

Hunde er vel levende individder.
Hvad skal man med dem (børn og hunde) hvis man alligevel ikke er der for
dem.
Hvis konen og jeg arbejdede et alm 8 timers job og begge var hjemmefra
samtidig i 9 timer tror jeg ikke jeg havde hund.

> Man kan vel godt bruge lorteposer selv om man bor i lejlighed.

Så fortæl dem det de svin

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : pwh

Dato : 16-01-08 19:00

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev>> Minder mig om dem der har børn og
> afleverer dem kl 0700 og afhenter

> Hunde er vel levende individder.

Det er regnorme vel også

> [...]
> Hvis konen og jeg arbejdede et alm 8 timers job og begge var hjemmefra
> samtidig i 9 timer tror jeg ikke jeg havde hund.

Det er vel meget normalt at have en 8 timers arbejdsdag,
det ser jeg ingen probs i at kombinerer med at have hund.

/Jens

Fra : Samsara

Dato : 21-01-08 00:51

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Har i øvrigt også den mærkelige indstilling at hunde burde forbydes i
> lejligheder hvor de som regel bliver luftet på fortovet så folk glider i
> [...]

Hm .. det er da en indstilling der vil noget!

Jeg tror bestemt ikke min hund lider under, at jeg bor i lejlighed.
Jeg er sikker på, at han på trods af den manglende have alligevel
har et godt hundeliv og han har jo aldrig kendt til andet end lejligheden.

Han får lange gåture og fri leg på fritløbsområder, så jeg tror sku',
at han er glad og tilfreds.

Jeg vil give dig ret i, at efterladenskaber på fortove m.m. ikke er smart,
men min opfattelse er nu, at rigtig mange hundeejere har fundet ud af
at samle op efter deres hunde (i hvert fald her i mit område).

Da jeg boede hjemme besørgende vores hunde aldrig i haven, hvilket
jeg for øvrigt heller ikke bryder mig om at de gør.

Venligst
Samsara

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-01-08 18:47

> Jeg undres mere over den store fodermængde, 1.5kg om dagen
> ville da få mine til at blive smældfede eller skide sig ihjel
> Tror mine får knap 1kg barf hver om dagen (Labblandinger på 40kg)

Loui her får da tit noget mere end 1 kg om dagen, tit op mod to kg.. han
vejer trods alt kun 32 kg (ca.) og kunne godt komme sig et kilo uden det
gjorde noget.
Emma der vejer 7 kg mindre får under det halve.

Mvh. Marie -hvis hunde er ved at støvsuge gården for kallunrester, da det
har været store kallun-hakke-dag i dag.. (-;

Fra : pwh

Dato : 16-01-08 19:05

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Loui her får da tit noget mere end 1 kg om dagen, tit op mod to kg..
> han vejer trods alt kun 32 kg (ca.) og kunne godt komme sig et kilo
> uden det gjorde noget.

Tak for kaffe, Loui må da have en forbrænding der vil noget,
godt det ikke er mig der skal holde ham med foder

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-01-08 19:49

> Tak for kaffe, Loui må da have en forbrænding der vil noget,
> godt det ikke er mig der skal holde ham med foder

GG.. ja, det må han, og det er faktisk ikke fordi han er specielt aktiv, jo
han får da spænet noget når vi er på stranden ell. lign. men ellers er han
da ret moderat i sit aktivitetsniveau.
så det må nok være hans forbrænding der er høj.
Han er ved at være pæn rent fyldemæssigt, han har ellers ligget på den meget
slanke side, så med ekstra fedt, ekstra kød, ekstra af alt, så er det ved at
ligne noget.

Emma har altid været modsat, jeg har nærmest følt at hun er blevet sultet,
og alligevel har hun været småfed.

og Ebbe får heller ikke meget.

feks. i går morges, fik Loui en hel kylling på 1300 gr, bortset fra et lår
og en vinge, som de to andre hunde fik. og til aften en skudefuld el kama
med et par dåser makrel i tomat i. jeg vil da også tro, at her var omkring
et kilo, i serveret stand, mindst.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-01-08 14:34

> [...]
> skudefuld el kama med et par dåser makrel i tomat i. jeg vil da også
> tro, at her var omkring et kilo, i serveret stand, mindst.

Du må da totalt overfodrer den hund.
Ifølge hvad der står på El-Kama sækken skal en hund
på 40 kg have 250gr om dagen, det er hvad mine ca får.
Så hvis du har givet Loui over 1 kg El-Kama, self incl
vand og lidt makrel + 1,3 kg kylling synes jeg det lyder for voldsomt.
Selv giver jeg forøvrigt ikke benmåltider (som en kylling)
samme dag som El-Kama, det er vist ikke det mest optimale
for fordøjelsen.
Jeg kører som udgangspunkt enten med El-Kama med kød/kallun/fisk,
eller et rent benmåltid, de behøver ikke dagligt at få grøntsager
tror jeg på.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-01-08 15:33

> [...]
> Jeg kører som udgangspunkt enten med El-Kama med kød/kallun/fisk,
> eller et rent benmåltid, de behøver ikke dagligt at få grøntsager

jeg giver altid to måltider pr. dag, mest af hensyn til Emma, der skal have
maden af flere omgange, for det meste får de ben sidst på eftermiddagen, så
de har resten af dagen og natten til at fordøje i fred. el kama, eller
blendet grønt indgår dagligt, med hvad jeg nu har af hakket kød, fisk,
fjerkræ.
har du ikke lært, at man aldrig skal binde sig til hvad der står som
vejledning af fodermænden?, loui har ikke.
og kan han ikke holde sulet med hvad der anbefales,så skal han have mere.
Det er jo heller ikke hverdag, at han får så store mængder.

han hverken skider meget, eller er fed, fordøjelsen er altid i orden, så han
må jo "bruge" det hele han får indenbords.

Men det vender på et tidspunkt, ofte er det sådan med boxere, at de første
3-4 år kan de være meget energikrævende, hvorefter det vender.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-01-08 16:01

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> har du ikke lært, at man aldrig skal binde sig til hvad der står som
> vejledning af fodermænden?, loui har ikke.

Jo da, men ligefrem 2-300% af det anbefalede er vist ikke normalt
Den anbefalede mængde passer så meget godt til mine,
de fik lidt ekstra til at starte med og begyndte at blive fede.

> og kan han ikke holde sulet med hvad der anbefales,så skal han have
> mere. Det er jo heller ikke hverdag, at han får så store mængder.

Kan bare huske da jeg i sin tid ville have Tyson til at tage lidt på
da han dengang kun vejede ca 36-37kg (nu 42kg).
Det var så på tørkost, og jeg satte mængden op, det resulterede bare
ikke i mere hund dengang, men kun i mere hundelort

Kunne forestille mig at hvis mine havde probs med at tage på at jeg
så simpelthen bare ville give dem mere fed mad/olie,
tror sgu ikke de tager noget videre på af El-kama i store mængder.
Så jeg tror faktisk du spilder dine penge lidt der, her i huset fungerer
El-Kama som fyld og for at de skal dækkes ind med grøntsager.
Men de skal ikke dækkes 300% ind med grøntsager for min pengepung

> han hverken skider meget, eller er fed, fordøjelsen er altid i orden,
> så han må jo "bruge" det hele han får indenbords.

Det lyder lidt utroligt, mine skider helt klart mere af El-Kama,
ca som hvis de får Olivers, bare ikke de samme ulækre hundelorte
men mere porøse af slagsen, fuglene sætter pris på dem

> Men det vender på et tidspunkt, ofte er det sådan med boxere, at de
> første 3-4 år kan de være meget energikrævende, hvorefter det vender.

Ok, der hælder jeg så mere til at mine skal have deres energi fra kød/ben
og ikke fra El-Kama, som faktisk er ret dyrt at fodrer med.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-01-08 17:29

> Jo da, men ligefrem 2-300% af det anbefalede er vist ikke normalt

overdrivelse fremmer forståelsen, 2-300% er vist líge i overkanten.

> Kunne forestille mig at hvis mine havde probs med at tage på at jeg
> så simpelthen bare ville give dem mere fed mad/olie,

for fed mad er heller ikke sundt i længden, men når jeg hakker kød og
kallun, tilsætter jeg ekstra fedt, som jeg piller fra, når der er for meget
på vommene (lam/ko), når jeg får dem hjem.
Louis daglige ration af kød ligger på ca. 500 gr., så kommer der ben
foruden og luksusdage ind i mellem, som når han får en kylling, eller en
halv and, ell. lign.

> tror sgu ikke de tager noget videre på af El-kama i store mængder.
> Så jeg tror faktisk du spilder dine penge lidt der, her i huset fungerer
> El-Kama som fyld og for at de skal dækkes ind med grøntsager.

Det gør det også her, som jeg skrev tidligere, er det heller ikke dagligdag
at han får så meget grønt. Havde overvægten ligget på grønt, havde han været
en streg i luften.
det er kun Emma der bliver fed af el kama, ja, bare af at trække vejret
faktisk..(-;

> Det lyder lidt utroligt, mine skider helt klart mere af El-Kama,
> ca som hvis de får Olivers, bare ikke de samme ulækre hundelorte
> men mere porøse af slagsen, fuglene sætter pris på dem

jeg tror at den øgede mængde lort kommer af fibrene, de optages jo ikke, men
sikrer en god fordøjelse.
og helt klart noget mere "appetitlige" lorte end "tørfoderlorte", her er
også genbrug i form af havens fugle..LOL..

> og ikke fra El-Kama, som faktisk er ret dyrt at fodrer med.

Jeg synes nu at det er meget drøjt i brug.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-01-08 18:49

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> overdrivelse fremmer forståelsen, 2-300% er vist líge i overkanten.

Jamen jeg ved da ikke om du overdrev, men hvis du giver Loui ca 600gr
El-Kama hvor fordervejledningen siger knap 200gr,
så har du altså ifølge min lommeregner passeret de 300%

> jeg tror at den øgede mængde lort kommer af fibrene, de optages jo
> ikke, men sikrer en god fordøjelse.

Det er helt klar pgr fibrene, for meget af det er også af det onde.
Hvis du kender produktet HUSK har det jo helt samme effekt på
vores egen afføring

> og helt klart noget mere "appetitlige" lorte end "tørfoderlorte", her
> er også genbrug i form af havens fugle..LOL..

De er helt porøse sådan nogle El-Kama lorte
Ikke de der ulækre fedtede klatter som feks. Olivers giver.

> Jeg synes nu at det er meget drøjt i brug.

Kg prisen for El-Kama (25 kr/kg) er væsentligt højere end hvad jeg giver
for kød/kallun (16 kr/kg), men så skal der self vand i, men ikke meget.
Så jeg ville kunne fodrer mine hunde billigere med rent kød end som jeg
gør nu med El-Kama blandet med kød, tror bare udelukkende kød er usundt.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-01-08 20:04

> Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Jamen jeg ved da ikke om du overdrev, men hvis du giver Loui ca 600gr
> El-Kama hvor fordervejledningen siger knap 200gr,
> så har du altså ifølge min lommeregner passeret de 300%

jeg skal veje den færdige mængde i morgen, jeg har et målebæger, et
plastkrus som jeg lige har vejet med el kama tørvægt, og den siger 220gr
ca, sådan et krus får han dagligt,jeg har ingen ide om hvad vandet vejer,
men jeg har en fornemmelse af tyngden af den færdige mængde foder. men jeg
vil prøve at huske at veje et gennemsnitsmåltid i morgen.

jeg synes du kværulerer noget.. det måltid jeg nævnte i forgårs, var bare
dagens måltid, og ikke et dagligdagsmåltid, som varierer en del både i
mængde og kombination, og det har fungeret uden problemer i 4,5 år.

> [...]
> Så jeg ville kunne fodrer mine hunde billigere med rent kød end som jeg
> gør nu med El-Kama blandet med kød, tror bare udelukkende kød er usundt.

Jeg giver så noget mindre for el kama, og endnu mindre for kød, med mindre
jeg bestiller ovrefra, eller køber mig til variationer rundt omkring i
butikkerne.
kattene er faktisk de dyreste at fodre på her i huset.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-01-08 20:27

> [...]
> vandet vejer, men jeg har en fornemmelse af tyngden af den færdige
> mængde foder. men jeg vil prøve at huske at veje et gennemsnitsmåltid

Det er jo ikke den store mængde vand der skal tilsættes,
og 1 liter vand vejer 1 kg, så det er let at regne ud

> [...]
> bare dagens måltid, og ikke et dagligdagsmåltid, som varierer en del
> både i mængde og kombination, og det har fungeret uden problemer i

Jo, du kan synes at jeg kværulerer, men havde jeg ikke spurgt ind til
det kunne jeg og måske andre sidde tilbage med det indtryk at Loui
dagligt blev fodret med 2 kg om dagen.
Jeg kan da også berette om undtagelser når mine svieæder feks. ½ and,
men det sker 2-3 gange om året, og det drager jeg ikke ind i en debat
om normalfodring uden tydeligt at gører opmærksom på at det er undtagelsen.

> Jeg giver så noget mindre for el kama, og endnu mindre for kød, med
> mindre jeg bestiller ovrefra, eller køber mig til variationer rundt
> omkring i butikkerne.

Jamen så er jeg snart totalt forvirret.
Du skrev at Loui æder meget, nu skriver du at du giver 220gr El-Kama
og mindre kød, det giver i min verden sammenlagt max 6-700gr foder dagligt.
Det synes jeg lyder helt passende til en hund på 32kg,
bare ikke hvad du oprindeligt gav udtryk for hvis du læser dine egne indlæg

> kattene er faktisk de dyreste at fodre på her i huset.

Min er nu billig, sejfileter og tørkost for ca 100kr/mnd,
det dyre Olivers gider han ikke æde mere, det skal værer den billige fra Aldi.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-01-08 20:56

> [...]
> men det sker 2-3 gange om året, og det drager jeg ikke ind i en debat
> om normalfodring uden tydeligt at gører opmærksom på at det er

det er dig selv der bliver ved med el kamaen og mængden af samme, jeg tror
stadig at loui får minimum et kilo mad om dagen, og sikkert også noget mere,
men det varierer jo hvad der bliver puttet i.
Rå blendet grønt vejer faktisk en del, selv om der ikke er synligt meget af
det, pga, væsken.
Men jeg skal vende tilbage i morgen, så skal jeg veje et gennemsnitsmåltid
med grønt og kød.

> Jamen så er jeg snart totalt forvirret.
> Du skrev at Loui æder meget, nu skriver du at du giver 220gr El-Kama
> og mindre kød

hvor skriver jeg at jeg giver mindre kød??, jeg giver mere kød end el kama
og grønt til Loui.
Loui får som jeg tidligere har skrevet 5-600 gr kød - cirka + ben dagligt
nogle dage mere end andre, nogle dage uden ben, men med et ekstra måltid,
nogle dage uden grønt, nogle dage kun med grønt - variation!.
men han får meget at æde i forhold til hans størrelse..

> [...]
> Det synes jeg lyder helt passende til en hund på 32kg,
> bare ikke hvad du oprindeligt gav udtryk for hvis du læser dine egne

prøv du selv at læse dem igennem.. (-;

> Min er nu billig, sejfileter og tørkost for ca 100kr/mnd,
> det dyre Olivers gider han ikke æde mere, det skal værer den billige fra
> Aldi.

Jeg har fået smæk over fingrene med min den ene kat, som gentagne gange har
haft urinvejsbøvl, som en del kastrater er tilbøjelige til, og det er for
dyrt i dyrlægeregninger i længden...
så jeg må købe specialfoder til en mindre formue, men det holder så også
problemerne væk.. Det er specielt indholdet af magnesium og fosfat der er
for højt i meget af det foder der kan købes rundt omkring.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 17-01-08 21:42

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> det er dig selv der bliver ved med el kamaen og mængden af samme,

Nu var det dig selv der brugte et stort måltid El-Kama som eksempel.
Undskyld at jeg forholdt mig til det.

> [...]
> noget mere, men det varierer jo hvad der bliver puttet i.
> Rå blendet grønt vejer faktisk en del, selv om der ikke er synligt

Så får han da en masse vand, det feder i det mindste ikke

> hvor skriver jeg at jeg giver mindre kød??, jeg giver mere kød end
> el kama og grønt til Loui.

Sorry, det var mig der læste forkert.

> [...]
> ekstra måltid, nogle dage uden grønt, nogle dage kun med grønt -
> variation!. men han får meget at æde i forhold til hans størrelse..

Det lyder sådan.
Det er nok også sådan ca hvad mine får at æde dagligt,
men som dig varierer jeg mængden, tror jeg er bedst.

> Jeg har fået smæk over fingrene med min den ene kat, som gentagne
> gange har haft urinvejsbøvl, som en del kastrater er tilbøjelige til,
> og det er for dyrt i dyrlægeregninger i længden...

Min kat har så pgr urinvejssten fået sin tissemand amputeret
for nogle år siden, så nu kan han ifølge dyrehospitalet tisse brosten
Jeg kan jo ikke tvinge ham til at æde Olivers, men jeg snyder ham
lidt ved at blande det 50/50 op med aldis det billige

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-01-08 11:51

> [...]
>
> Ok, der hælder jeg så mere til at mine skal have deres energi fra kød/ben
> og ikke fra El-Kama, som faktisk er ret dyrt at fodrer med.

Du kan bare sende Tyson her hen.... Jeg har lige en høne han godt må få.

Jeg har lige vænnet den af med at flyve...

M.V.H....Benny..

Fra : Anders Hellemose

Dato : 16-01-08 21:36

1½ kg er det deres far får, den ene fik sågar mere igennem dagen hvor den
kom fra, men han er også lidt kraftigere end sin bror, som ligger på omkring
de 40 kg og er ved at sætte muskler, "lillebror" (som egentlig er den
førstefødte) skal også til at sætte "muller" men halter stadig lidt bagefter
endnu, afføringsmæssigt er der ikke meget at komme efter, ikke unormalt
lidt, men tydeligt mindre end f.eks hvis de fik tørfoder.

/Anders

Fra : Therese

Dato : 16-01-08 21:02

> "Anders Hellemose" <vagt@hellemose.dk> skrev

Går de sammen når de er hjemme?
Prøv evt. at adskille dem med et børnegitter (Skal være højt med en
doberman - tror jeg dog)
Det kan være, de stresser hinanden, men at det kun er den ene, der viser
uønsket adfærd.

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev
> jeg har ingen løsninger, men undres over at du har 2 store hunde i en
> lejlighed uden have, og så enda efterlader dem alene i 8-9 timer.

Og der er squ ikke noget i vejen med at have et normalt fuldtidsarbejde og
hund samtidig! Samt at bo i en lejlighed. Bare man får trænet hundene i
"alene hjemme-problematikken og bruger energi på dem når man er hjemme.

Så synes jeg heller ikke man må have børn og hund sammen, for de voksne
bruger tit for meget tid på børnene *GGGGGGG*

Ergo: Hunde er kun for arbejdsløse, der bor i hus med stor have og ikke har
børn.

Therese
www.elverdalen.dk
Fjern slet i min mailadresse

Fra : jopa

Dato : 16-01-08 22:02

"Therese" <therese42@elverdalenslet.dk> skrev >
> Ergo: Hunde er kun for arbejdsløse, der bor i hus med stor have og ikke
> har børn.

Det ville være ideelt for en hund.
Jeg selv har da i 30 år levet af almisser fra det offentlige betalt af bla
dig og andre der gider at arbejde og har hund og have.
Man ligger som man reder og har man store hunde i en lejlighed så kan det
give problemer.

Min mor boede i en opgang hvor en hund gøede hele dagen medens ejeren var på
job.
Besøger man KBH skal man gå med blikket rettet mod fortovet for ikke at
træde i hundelort.
Nej forbyd hunde i byerne

John

Fra : pwh

Dato : 17-01-08 09:27

jopa, skrev:
> [...]
> af bla dig og andre der gider at arbejde og har hund og have.
> Man ligger som man reder og har man store hunde i en lejlighed så kan

Du gør det til et større problem for hunden end det rent faktisk er.
Jeg er før i tiden meget blevet brugt som hundepasser af min søsters hunde,
dengang boede jeg i lejlighed og passede da tit 2 stk greyhounds af gangen.
Det var der ingen probs i for hundene overhovedet, jeg har også et års tid
lejet mig ind i en lejlighed hvor der også boede en labblanding.
Den hund fungerede da også fint med at bo som den gjorde.
Fordelen for en hund der bor i lejlighed er at folk er piskede til at
gå tur med dem, bor de i hus kan de for manges vedkommende
få lov til at nøjes med deres egen have.
Det ser jeg meget her i kvateret, feks. min egen genbos hunde bliver
da aldrig luftet, men tuller bare rundt i deres have.

Jeg ville ikke selv have betænkligheder ved at have hund i en lejlighed,
set ud fra hundens tarv, men jeg ville selv synes det var belastende
at jeg var tvunget til at fise på gaden med den for at få tisset af
klokken snot om aftenen, der er det rart de bare kan bruge haven.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 16-01-08 18:08

Anders Hellemose wrote:
> lufteturen er ca 10 min gang i snor og 15-20 min uden snor hvor de
> kan løbe noget krudt af sig.

Hvor meget stresser han op af at løbe løs på jeres morgentur? De færreste
hunde bliver trætte af at løbe, men derimod af at bruge hjernen.
Hvis han er oppe i gear når du går fra dem, så skal det "hjernekrudt" jo
blæses af - og det bliver så på at ødelægge ting.

Måske kunne det være en idé at lade ham bruge hovedet inden du skal gå. Det
kan være med øvelser fra almindelig lydgihedstræning ( sit, stå, dæk, bakke
o.s.v)
Små cirkustrick som at gå 8-taller mellem dine ben, give pote, Five high,
spille hundebowling ( ligge i dæk og skubbe til en fodbold med snuden [ca 5
min med den øvelse og så er mine hunde trætte] ) eller lign. små øvelser.
Det lyder ikke af så meget, men de får virkelig brugt hovedet og bliver helt
vidunderligt trætte
Ikke mindst er det sjove øvelser til at motivere hunden og øge samarbejdet
med hunden i forbindelse med anden træning, så den ikke synes det bliver for
kedeligt.

Der er flere forslag her
http://www.dogtraining.dk/magasin/tricks/udfordring.htm

Er han ellers okay med at være "alene" hjemme? Trasker han rndt i hælene på
dig når du er hjemme?
Har du lært ham at "man bare lægger sig ned og sover når man er alene" fra
hvalp?
Hvis ikke, skal du jo nok starte helt forfra, med at gå fra ham nogle få
minutter ad gangen, og langsomt øge tiden..

Jeg ved godt nogle sværger til at sætte hunden i bur når den skal være
alene - men jeg foretrækker nu at prøve med hjernearbejde og
alene-hjemme-træning først.
Det tror jeg hunden synes er sjovere.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-01-08 18:14

"Anette" <abc@def.es> writes:

> Små cirkustrick som at gå 8-taller mellem dine ben,

Se, det er virkelig en farlig øvelse. Jeg kan kun advare på det
kraftigste!

Da vi gik på hvalpehold med Siri lærte vi også den øvelse. Siri
fangede hurtigt ideen og synes det var sjovt.

Nu er Siri så blevet voksen og hun hilser glad og gerne alle ved at gå
gennem benene på dem.

Hvis hun nu havde været en labrador eller en cocker spaniel ville det
ikke være det helt store problem. Men når jeg er 168 cm høj og hunden
er 85 cm over skulderen, så kan I vel selv gætte hvordan det ser ud!
Og når hun så ikke helt har forstået konceptet i nederdele....

Mvh Trine

Fra : Therese

Dato : 16-01-08 20:56

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
> Da vi gik på hvalpehold med Siri lærte vi også den øvelse. Siri
> fangede hurtigt ideen og synes det var sjovt.
>
> Nu er Siri så blevet voksen og hun hilser glad og gerne alle ved at gå
> gennem benene på dem.

Tja, jeg tror altså det ligger til de der store racer at gå gennem benene på
folk. Havde selv en Berner, der gjorde det samme

Seriøst tror jeg ikke, du får en hund, der altid går mellem benene på folk,
fordi den lærer at gøre det i en bestemt situation. Det kommer vildt meget
an på hvordan man lærer dem det. En hund dækker jo heller ikke hver gang den
møder nogen fordi den har lært at dække... Hvis det er via shaping-klikker
skal det dog nok passe.

Fra : Anders Hellemose

Dato : 16-01-08 21:44

"Therese" <therese42@elverdalenslet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget an på hvordan man lærer dem det. En hund dækker jo heller ikke hver
> gang den møder nogen fordi den har lært at dække... Hvis det er via

Begge mine går igennem benene, en slags kærtegn og "jeg er lige her se mig
nu" det gør hele banden fra det kuld samt deres far, hvad angår at have
hunde i lejlighed, ja det er da 10 gange federe at have pladsen i et stort
hus, men de fleste hunde som bor i lejlighed bliver som regel luftet bedre
da det er svært at lukke dem ud i haven, hvilket giver både hunde og ejeren
bedre motion *host host* ja fortorvs skideri er jeg stærk modstander af,
derfor er jeg glad for de grønne arealer hvor jeg bor, en god sø at gå rundt
om, en gammel grusgrav og en stor lukket sportsplads (lukket som i lukket
for brug til sport og indhegnet)

Fra : Anders Hellemose

Dato : 16-01-08 22:08

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ved godt nogle sværger til at sætte hunden i bur når den skal være
> alene - men jeg foretrækker nu at prøve med hjernearbejde og

Ok.hjernekrudt som skal bruges, ja der var noget der, begge to elsker at
løbe og løber sig ikke trætte, om morgenen er det ikke meget træning jeg
laver, men det er da værd at forsøge.
gearet op virker han ikke til at være når jeg går hjemmefra, han sidder som
regel og kigger efter mig eller ligger ved dørtrinet til stuen når jeg går
ud af døren, livlig "ophidset" syntes jeg ikke han virker som om.

Alene træning har han ikke haft, min eks og hendes hund har altid været
hjemme, så problemet har egentlig først været fremme efter de flyttede, han
hylede første gang han var helt alene, naboerne brokkede sig, og jeg fik så
hans bror efter det, og siden har naboerne intet hørt andet end når jeg
kommer hjem og de er glade for at se mig igen.
trasker rundt i hælene, nej gør han ikke, medmindre jeg nærmer mig køkkenet,
eller drøner på toilettet, han virkede som om han troede det var farlig når
jeg gik i bad da han var lille, så sad han ved siden af badekarret og
skældte ud, nu hopper han op i det hvis han mener vandet overfalder mig,
ellers sidder han som regel og drikker dråberne fra vandhanen.

"bur-hunde" lyder i mine ører helt forkert, der er godt nok nogen som har
foreslået jeg skulle gøre det eller lukke dem ude i gangen, men det syntes
jeg sgu er syndt, 2 store hunde i en lille gang, nej....de må godt kunne
ligge at flyde uden at skulle "flette poter".

jeg vil sgu prøve at lave lidt hjernegymnastik med ham og se hvordan det
går.

/Anders.

Fra : pwh

Dato : 17-01-08 09:36

Anders Hellemose, skrev:

> [...]
> sidder som regel og kigger efter mig eller ligger ved dørtrinet til
> stuen når jeg går ud af døren, livlig "ophidset" syntes jeg ikke han

Jeg har indført en tradition med mine hunde når jeg går på arbejde,
der får de hver 2 frosne hjemmefyldte marvben
(havregrød med leverpostej) lige inden jeg går ud af døren.
Jeg siger ikke farvel eller noget, de får deres ben,
som vel holder 20-30 min., og det er det.
Min hanhund var smådestruktiv indtil han blev ca 1 år,
min tæve som nu er næsten 4 år er stadig en tyvetøs,
men det er kun mht noget der kan ædes, det gemmer jeg så

/Jens (som er væk fra sine hunde 11-12 timer 3 gange om ugen)

Fra : Anders Hellemose

Dato : 17-01-08 16:25

> [...]
> men det er kun mht noget der kan ædes, det gemmer jeg så
>
> /Jens (som er væk fra sine hunde 11-12 timer 3 gange om ugen)

Lyder også som en god ide, og som noget der kunne være et sikkert hit hos
dem begge

hvad angår mængden af foder som man giver hunde, så er hunde lige så
forskellige som os andre, nogle kræver mere andre mindre, nogen har mere
energi og andre mindre, jeg selv f.eks har en ond forbrænding, jeg kan æde
og æde men alligevel vejer jeg det samme som da jeg var 15 år, og det er 17
år siden, jeg skal spise mere end hvad min appetit siger ja til for at kunne
få vægten op.

/ Anders

Fra : pwh

Dato : 17-01-08 16:48

Anders Hellemose, skrev:

> Lyder også som en god ide, og som noget der kunne være et sikkert hit
> hos dem begge

Husk at fryse dem ned, ellers er de tømt på 3 sekunder

> hvad angår mængden af foder som man giver hunde, så er hunde lige så
> forskellige som os andre, nogle kræver mere andre mindre, nogen har
> mere energi og andre mindre,

Helt sikkert, når de vokser og skal lægge muskelmasse til skal der da
også mere mad til, det er jo logik
Men som jeg skrev i et svar til Marie i denne tråd, så fodrede jeg også
en overgang min hanhund (Lab/Schæfer) ekstra meget da han var ung
for at han skulle tage lidt på. Det virkede bare ikke, men gav bare mere
hundelort og større udgift. Han voksede stille og roligt til den vægt han
skal have på den mængde der ca passede til en hund af hans størrelse.

> jeg selv f.eks har en ond forbrænding,
> jeg kan æde og æde men alligevel vejer jeg det samme som da jeg var
> 15 år, og det er 17 år siden, jeg skal spise mere end hvad min
> appetit siger ja til for at kunne få vægten op.

Sådan her jeg det også, og det er faktisk meget behagligt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-01-08 22:37

On Thu, 17 Jan 2008 16:47:48 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Sådan her jeg det også, og det er faktisk meget behagligt

Og bare ved at have læst om hvad I kan indtage har jeg taget 5 kg. på!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : nomade

Dato : 21-01-08 17:06

Her et forslag til svar på det oprindelige spørgsmål

Tjek foder mængden. (for de for mange sukkerstoffer f.eks. er de også mere
aktive)

Begræns pladsen. Nogen hunde blvier streeset af at have for meget plads, da
de mener der skal farrer fra den ene ende af huset til den for at følge med
i hvad der sker alle steder, giv dem et overskuelig rum af være i.

Lad være med at drukne dem i legetøj. 1 stk. legetøj per hund er nok, og
skif så legetøjet dagligt så der bliver ved med at være spændene.
Vi bruger kun Kong, det er det eneste der kan holde. Jeg bruger en
størreslse størrer end anbefaldet, masser en hundekiks ned i som de ikke
lige kan få ud, eller smørrer en smule light leverpostej inden i. Det kan
holde en hund beskæftiget en hel dag.

Når du så kommer hjem, så skal det ske noget for hundene. Prøv at kobinere
din gåtur med nogle lydigheds øvelser, så som at dreje om sig selv ved hver
gadehjørne elelr bare et eller andet. På den måde stimulere du hunden
mentalt, mens du alligevel lufter den og det gør den mere træt plus at du
får øver ngoet kontakt og lydighed.

Det var så lige et svar på det spørgsmål, is tedet for at kritisere og dreje
debatten over til ngoet andet og uvedkommende

Fra : pwh

Dato : 21-01-08 18:46

nomade, skrev:

> Det var så lige et svar på det spørgsmål, is tedet for at kritisere
> og dreje debatten over til ngoet andet og uvedkommende

Stråler din glorie så nu.

/Jens

Fra : Anders Hellemose

Dato : 21-01-08 21:10

> Stråler din glorie så nu.
>
> /Jens

Ville da være forståeligt hvis den gjorde, kig svarende igennem,
størstedelen går på hvorvidt man fodre for meget og at hunde ikke bør være i
lejlighed. jeg takker for alle svarene og forslagene som rent faktisk
vedrører mit spørgsmål, jeg gjorde det idag at jeg gav dem et par marvben
hver hvor jeg havde lavet en "kød-mos" og frosset dem ned, de fik dem
imorges sammen med et par "godbids aktivitets" legetøj, og de var begrænset
til min entre, lidt for lidt plads efter min egen mening, men kigger man
bare areal mæssigt så er det nok til de kan ligge i hver sin ende af den og
guffe marvben uden at føle den anden er for tæt på, de har intet ødelagt og
der var ingen spor at se på dem for evt slåskamp, dog har jeg ingen anelse
om, om de har skabt sig og gjort naboerne tosset i hovedet, umiddelbart har
jeg intet hørt fra nogen af dem, så jeg vil gentage det imorgen.

/ Anders som er tilhænger af teorien at "lejligheds hunde" (og ejere altså
dem som rent faktisk går op i hundens ve og vel og ikke har den som potens
forlænger eller lign) i større grad for bedre og mere motion end de fleste
"hus hunde"

Fra : jopa

Dato : 21-01-08 22:34

"Anders Hellemose" <vagt@hellemose.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> potens forlænger eller lign) i større grad for bedre og mere motion end de

Ok set kan du mene
Min render ude hele dagen og er med på mine daglige gåture samt en ugentlig
stranddag ved Vesterhavet.
Men jeg har den dog stadig kun som potensforlænger

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Anders Hellemose

Dato : 21-01-08 23:12

> [...]
> ugentlig stranddag ved Vesterhavet.
> Men jeg har den dog stadig kun som potensforlænger

jeg hentød ikke til at der er nogen herinde der har den som potensforlænger,
men jeg har dælme set mange som har deres hunde på den måde, især i KBH og
primært Amerikanske Bulldogs og Staffordshire's og det kan godt ærgre mig at
"forkerte" mennesker har så let ved at få hunde og især af den type.

/ Anders som også nyder gåture ved vandet med sine vapser. (dog mest når de
ikke anser ham som klatretræ efter en tur i vandet)

Fra : pwh

Dato : 22-01-08 21:15

Anders Hellemose, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Ville da være forståeligt hvis den gjorde, kig svarende igennem,
> størstedelen går på hvorvidt man fodre for meget og at hunde ikke bør
> være i lejlighed.

Så stopper festen ligesom.
Mht Johns (jopa) indsigelse imod hunde i lejlighed var det da helt på sin plads,
det er hans mening, som han må have lov til at give udtryk for.
Jeg forholdt mig til din fodring pgr du er barfer og derfor i mine øjne
intresseret i fodring, følte ikke jeg generede dig ved at spørge til det.
At det blev langtrukkent er kun Maries skyld

> jeg takker for alle svarene og forslagene som rent
> faktisk vedrører mit spørgsmål,

Dem fik du faktisk en del af synes jeg, men Usenet, og specielt denne
gruppe er altså ikke en automat hvor man bare får hvad man forlanger

> [...]
> de kan ligge i hver sin ende af den og guffe marvben uden at føle den
> anden er for tæt på, de har intet ødelagt og der var ingen spor at se

Lyder rigtigt godt, send mig 2 flasker rødvin for ideen

> [...]
> altså dem som rent faktisk går op i hundens ve og vel og ikke har den
> som potens forlænger eller lign) i større grad for bedre og mere

Helt enig

Ps.
Bemærk ved en hurtig søgning på "Nomad" som brokkede sig
at han/hun ikke selv havde probs med at lave et totalt OT indlæg
mht det bedste kamera, ingen brok over det dengang,
men er det dobbeltmoral eller hvad ?

/Jens (som slet ikke har en moral)

Fra : jopa

Dato : 22-01-08 22:14

"pwh" <gætselv@.dk> skrev > Anders Hellemose, skrev:

> Mht Johns (jopa) indsigelse imod hunde i lejlighed var det da helt på sin
> plads,
> det er hans mening, som han må have lov til at give udtryk for.

Tak for det.
Det er ikke tit folk herinde godtager at man har en anden mening end dem.
Nu er mine meninger så også lidt specielle er jeg den første til at
indrømme.
Der skal jo lidt gang i gaden

Tænker specielt på dem der hyler op blot fordi man ikke vil have katte til
at skide på et 20.000 krs gulvtæppe, samt sove i min seng , skide i
sandkassen, sove i min datters barnevogn med indhold, og jeg kunne blive
ved.
Lader folk deres katte strejfe rundt, og genere folk der ikke lige bryder
sig om dem er de selv skyld i at missen aldrig kommer hjem mere.

Jeg har fuld forståelse for at folk kan lide katte, men så må de også kunne
forstå at jeg ikke gør og at jeg tager bøssen frem hvis jeg nogensinde
finder en i mit hus igen

Min forrige schæfer var desværre vant til katte og gjorde dem intet.
Min nuværende afliver dem heldigvis
Har dog kun indtil nu fanget en så vidt jeg ved.

Har sådan set heller intet i mod at folk har hunde i lejlighed hvis de er
ansvarsbevidste og ikke lader dem gø og hyle hele dagen.
Men 2 store hunde alene i en lejlighed ville jeg aldrig selv have.

> Dem fik du faktisk en del af synes jeg, men Usenet, og specielt denne
> gruppe er altså ikke en automat hvor man bare får hvad man forlanger

Nej du skal nok få drejet emnet væk fra topic.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : pwh

Dato : 22-01-08 22:39

jopa, skrev:

> [...]
> Det er ikke tit folk herinde godtager at man har en anden mening end
> dem. Nu er mine meninger så også lidt specielle er jeg den første til

Jamen John, du og jeg er tit enige, og tit rygene uenige,
sådan er det bare

> Jeg har fuld forståelse for at folk kan lide katte, men så må de også
> kunne forstå at jeg ikke gør og at jeg tager bøssen frem hvis jeg
> nogensinde finder en i mit hus igen

Fint med mig.
Jeg har en gang fået overpisset en telefon af en kat
da jag selv lige fik kat med egen indgang.
Nu er det intet problem mærkligt nok, 2 gange stor hund
og 1 olm hankat gider fremmede katte åbenbart ikke besøge

> Min forrige schæfer var desværre vant til katte og gjorde dem intet.
> Min nuværende afliver dem heldigvis
> Har dog kun indtil nu fanget en så vidt jeg ved

Jeg kan faktisk ikke placerer min Angel mht det.
Hun er meget "tændt" på katte/kaniner/ect, tror ærligt talt at hun
ville dræbe lortet hvis hun fik lov, det får hun så ikke, kun rotterne.
Min Tyson er kun tændt på gumibolde, så han er let nok.

> Men 2 store hunde alene i en lejlighed ville jeg aldrig selv have.

Heller ikke jeg.

> Nej du skal nok få drejet emnet væk fra topic.

Det er jo mit arbejde

/Jens

Fra : Anders Hellemose

Dato : 23-01-08 16:22

> [...]
> ville dræbe lortet hvis hun fik lov, det får hun så ikke, kun rotterne.
> Min Tyson er kun tændt på gumibolde, så han er let nok.

well jeg er taknemmelig for svarene og jeg har ingen intentioner eller haft
det, at skulle bringe uvejr her, og er helt enig i at folk har ret til deres
mening, men som ny bruger af denne NB, så kan det måske godt virke lidt
"slag i hovedet" agtigt at læse:

jeg har ingen løsninger, men undres over at du har 2 store hunde i en
lejlighed uden have, og så enda efterlader dem alene i 8-9 timer.

og

Har i øvrigt også den mærkelige indstilling at hunde burde forbydes i
lejligheder hvor de som regel bliver luftet på fortovet så folk glider i
deres efterladenskaber

og man få en tendens til at føle man straks ryger over i den kategori der
hedder "dårlig hunde ejer"

det kan godt være det bare er mig som er paranoid, men hvis der er noget
galt i at have en hund eller 2 som skal være alene hjemme imens man er på
arbejde, er det så ikke også forkert at få børn hvis man er 2 fuldtids
arbejdene forældre?

ja børnene kommer i vuggestue og børnehave, det gør hundene egentlig også
når de er alene, så har de huset som legeplads, der er jo ingen til at sige
hvad de må og ikke må, mht at skide i haven, ja jeg kunne da godt lade dem
rende ud på min altan som det passer dem imens jeg ikke er hjemme, men det
ville bogstaveligt talt være noget lort samt at så ville de sikkert stå og
gø ad dem som går forbi, begge holder sig fint til jeg kommer hjem, det
hænder der er en tisse tår, men det er også det, og den er på badeværelset
(ja har godt nok opdraget ham til at gå på wc *hans tisseavis lå derude da
han var hvalp*, men har ikke formået at lære ham at bruge kummen og skylle
ud efter sig).

men underholdene er det da at læse svarene

/ Anders som syntes at 2 hunde der bider i hinandens bagben er temmelig
fjogede.

p.s : det er stadig ikke for at bringe uvejr eller lign, at jeg gengav dine
meninger, men mere for at pointere måden de blev sagt på og hvordan det kan
få nye brugere til at føle, NB'en er trods alt her for at man kan hjælpe
hinanden og udveksle erfaringer osv, ikke for at skræmme nye brugere væk,
fordi de "gamle" kører med klatten

Fra : Anette Gustafson

Dato : 29-01-08 00:14

Godt Anders.
Som læser og ikke bruger...endnu af NG....så virkede det noget tåbeligt ikke
at forholde sig til dit spørgsmål...
Men nettet er jo tydeligvis blevet et sted hvor man kan tillade sig hvad som
helst....Pli....et ord på ved ud af det danske sprog....

Hilsen Anette, som bor i en lejlighed på 80 kvm,- med to større børn, hund
samt naboens hund i dagtimerne.

Fra : pwh

Dato : 29-01-08 06:05

Anette Gustafson, skrev:
> Godt Anders.
> Som læser og ikke bruger...endnu af NG....

Det er bare at komme igang

> så virkede det noget
> tåbeligt ikke at forholde sig til dit spørgsmål...

Det gjorde John vel også på sin måde ved at forskaste ideen med
overhovedet at holde hund i lejlighed (jeg er som du læser uenig).

> Men nettet er jo tydeligvis blevet et sted hvor man kan tillade sig
> hvad som helst....Pli....et ord på ved ud af det danske sprog....

Det har du ret i, desværre.
John burde måske nok have udtalt sig lidt mere diplomatisk,
tror nu ikke han mente det så hårdt som han skrev det

Ps.
Kan du ikke vænne dig til at svarer under indlægget,
og helst også skærer det overflødige væk.
En god guide kan du finde her

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-01-08 14:42

"Anette Gustafson" <gust_a@mail.dk> skrev

> Men nettet er jo tydeligvis blevet et sted hvor man kan tillade sig hvad
> som helst....

Hvad snakker du om ?
Dette er en debatgruppe hvor folk tit har forskellige meninger, og heldigvis
da.
Kan du ikke tåle mosten så brug tiden på noget andet

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-01-08 23:12

jopa, skrev:
> "Anette Gustafson" <gust_a@mail.dk> skrev

> Hvad snakker du om ?

Er du døv, Anette snakker vel om din måde at fører dig frem på.

> Dette er en debatgruppe hvor folk tit har forskellige meninger, og
> heldigvis da.

Skal der værer plads til.

> Kan du ikke tåle mosten så brug tiden på noget andet

Under bæltestedet synes jeg, specielt til en ny skribent.

Tag dig nu lidt sammen John, du kan jo godt værer flink
Men self det sædvanlige Schæferblod, gå efter struben

/Jens (hvis samlede hunde nemt nakker en Milo)

Fra : jopa

Dato : 29-01-08 23:16

> Under bæltestedet synes jeg, specielt til en ny skribent.

Skal da ikke bruge sin tid på at sidde og skælde mig ud der er et
dydsmønster.
Denne gruppe er som kirkegang søndag formiddag i mod mange andre grupper, og
så snakke "pli"

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Anette

Dato : 29-01-08 23:18

pwh wrote:
> Tag dig nu lidt sammen John, du kan jo godt værer flink

SSSYYYSSSHHHHHH!!!!

Nu må du ikke afsløre John - hans schæferblod vil gerne tro at vi alle
sammen synes han er helt vildt barsk.
Så lad dog som om du bliver helt vildt bange, ikk )

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 29-01-08 23:30

Anette, skrev:

> SSSYYYSSSHHHHHH!!!!
>
> Nu må du ikke afsløre John - hans schæferblod vil gerne tro at vi alle
> sammen synes han er helt vildt barsk.
> Så lad dog som om du bliver helt vildt bange, ikk )

Fair nok.
Men igen, er det nytilkommende kan de da ikke
vide at John bare er af noget ynkeligt Schæferblod
der bare glammer, men intet mener

/Jens (som både glammer og mener)

Fra : jopa

Dato : 29-01-08 23:51

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen

> SSSYYYSSSHHHHHH!!!!
>
> Nu må du ikke afsløre John - hans schæferblod vil gerne tro at vi alle
> sammen synes han er helt vildt barsk.
> Så lad dog som om du bliver helt vildt bange, ikk )

Må jeg bede om noget pli tak

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Anette

Dato : 30-01-08 00:16

jopa wrote:

> Må jeg bede om noget pli tak

`Pli? Jamen John det var jo netop det jeg bad Jens om at udvise ))

/ Anette
www.philana.dk