Rå æg
Fra : C.H

Dato : 14-01-08 15:48

Med fare for at starte en ny marengsdiskussion, så må jeg lige berette om
mit rovdyr.
Jeg havde et æg, der var blevet for gammelt og tænkte, at det ville den
lille vaps blive glad for.
Han fik det på vores trappeafsats på terrassen, hvor jeg lagde det foran
ham.
Da han fik lov at tage det, bar han ægget nødtørtigt ned på græsplænen, hvor
han slikkede lidt på skallen og duttede lidt til det med næsen..

Han tog det i munden flere gange indtil det pludselig - og for mig at se
nærmest tilfældigt - fik en lille revne, hvor guffet kom ud fra. Så slikkede
han stille og roligt ved revnen, og ægget gik mere og mere i stykker.
Så rengjorde han skallerne for indmad og til allersidst - efter flere
minutter, indtog han æggeskallerne...

Helt ærligt, er det mine sokker han får fat på, så flænser han dem på et
øjeblik.....
Hvor blev det rovdyr lige af????

Sære køter....

Connie, hvis hund ville ønske at moderen gad at barfe

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-01-08 17:24

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Hvor blev det rovdyr lige af????
>
> Sære køter....
>
> Connie, hvis hund ville ønske at moderen gad at barfe
Min den største(nu blot ældste) var gourmet. Hvis han fik en pølse, et
stykke rå kylling eller sådan, lå han og slikker på det i en halv time inden
han satte det til livs. Min den yngste (nu største), derimod, æder alt inden
for en 1/10 del af et sekundt, med det resultat at den store (nu blot
ældste) er tvunget til at æde alt med lynets hast (inden den lille (der nu
er den største) kommer. Lidt syn, men sådan er livet (hvis man er hund)

Der er dog kommet to gode ting ud af det. Den ældste kan nu pludselig godt
spise fisk og grøntsager.

Vil prøve med et råt æg og se hvad de siger til det.

Bjarne K.

Fra : pwh

Dato : 14-01-08 18:36

Bjarne K., skrev:

> Vil prøve med et råt æg og se hvad de siger til det.

Vær obs på at de fleste fraråder at hunde får rå æggehvider.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-01-08 19:13

> Vær obs på at de fleste fraråder at hunde får rå æggehvider.
>
> /Jens

Jaaaaah, så er det ved at være "marengstid".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 14-01-08 19:27

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Jaaaaah, så er det ved at være "marengstid".

Det tror jeg heller ikke hunde har godt af

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-01-08 19:32

> Det tror jeg heller ikke hunde har godt af
>
> /Jens

Sikkert ikke, men de smager dødgodt. Især èn marengs der fylder hele
pladen, og hvis jeg husker ret så delte du den med vovserne. Du
må huske at piske lidt længere næste gang.

Fra : pwh

Dato : 14-01-08 19:58

Tove Krieger, skrev:

> Sikkert ikke, men de smager dødgodt. Især èn marengs der fylder hele
> pladen, og hvis jeg husker ret så delte du den med vovserne. Du
> må huske at piske lidt længere næste gang.

Tvivler stærkt på at de fik ret meget, hvis overhovedet noget
Jeg er faktisk ikke særlig slem til at fylde den slags i mine hunde,
på det punkt kan man godt kalde mig hellig

/Jens

Fra : C.H

Dato : 14-01-08 21:48

> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert ikke, men de smager dødgodt. Især èn marengs der fylder hele
> pladen, og hvis jeg husker ret så delte du den med vovserne. Du må
> huske at piske lidt længere næste gang.

Eller tilsætte en tsk eddike eller citron - så arter massen sig

Connie - som også kan lide marengs, men har i dag brugt æggene til
citronfromage... MUMS

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-01-08 01:09

> [...]
> pladen, og hvis jeg husker ret så delte du den med vovserne. Du
> må huske at piske lidt længere næste gang.

Nu er det igang, så finder jeg Cola & Popcorn )

I øvrigt elsker alle mine, rå æg.

M.V.H....Benny..

Fra : C.H

Dato : 14-01-08 21:47

> Vær obs på at de fleste fraråder at hunde får rå æggehvider.

*GLUP*

Marengs

Fra : pwh

Dato : 15-01-08 06:05

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> *GLUP*
>
> Marengs

Tror jeg ikke, den eneste her i gruppen der stædigt forsvarede at
rå æggehvider ikke er usundt for hunde har jo forladt den

/Jens

Fra : pwh

Dato : 14-01-08 18:21

C.H, skrev:
> Med fare for at starte en ny marengsdiskussion, så må jeg lige
> berette om mit rovdyr.

Jeg er ellers frisk

> Helt ærligt, er det mine sokker han får fat på, så flænser han dem på
> et øjeblik.....
> Hvor blev det rovdyr lige af????

Tror egenligt bare der er et ganske sundt instinkt at de ikke bare
bider hårdt i noget som for dem må minde om en sten.
Min Tyson æder kun et helt (kogt) æg hvis jeg lige knuser skallen,
Angel generer det ikke at knuse den selv, men hun gør det forsigtigt.

> Sære køter....

Schæfer

> Connie, hvis hund ville ønske at moderen gad at barfe

Giv det dog en chanche

/Jens (hvis hunde idag skal have hjerter og grøntmix)

Fra : Anette

Dato : 14-01-08 21:12

pwh wrote:
> [...]
> Min Tyson æder kun et helt (kogt) æg hvis jeg lige knuser skallen,
> Angel generer det ikke at knuse den selv, men hun gør det forsigtigt.

Mine generer det heller ikke at der er skal på. Mens vi havde høns, var det
en stor fornøjelse at hente æg selv, når de kunne se deres snit til det.
Ægget blev båret i triumftog ud i haven, lagt mellem forpoterne -. crunch!!
æg ud over det hele og så kan man bare slikke det af skallerne og poterne

> Giv det dog en chanche

Hørt!!!!- det er slet ikke så besværligt at barfe, når man først har sat sig
ind i principperne og lært at købe billigt ind.
Det største spring er at beslutte det og så ellers tage på opdagelserejse
med en nysgerrig og glad hund der i den grad får en på opleveren

Vores hvalp, Paco er langsomt vænnet til barf, hen over den 1½ uge han har
boet her og det er bare lykken. Det lille fæ ryster af bare iver for at få
f.eks blended grønt med yougurth og torskerogn.I morges oplevede han sit
første kyllingelår - det var en tur i Himmerige og det tog ham over en time
at komme igennem det og der måtte lige en lang lur til bagefter. Iaften hed
madoplevelsen så en lile, men hel sejfilet - wow det var bare godt
Jeg skal tænke mere over hvad jeg giver ham, end med de andre - men hans
nydelse ved at skifte tørfoderet ud med råt, er det hele værd

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 15-01-08 06:11

Anette, skrev:

> Hørt!!!!- det er slet ikke så besværligt at barfe, når man først har
> sat sig ind i principperne og lært at købe billigt ind.

Også min erfaring, det blev hurtigt vane her her i huset,
kræver en smule mere planlægning end tørkost.

> Det største spring er at beslutte det og så ellers tage på
> opdagelserejse med en nysgerrig og glad hund der i den grad får en på
> opleveren

Har også været gevinsten her i huset, nu indgår måltidet som en del
af deres daglige beskæftigelse, det fylder meget i mine hundes hverdag nu
hvor måltidet før i tiden var noget der var overstået på 1 minut.

> Jeg skal tænke mere over hvad jeg giver ham, end med de andre - men
> hans nydelse ved at skifte tørfoderet ud med råt, er det hele værd

Kan jeg også tilslutte mig, den ekstra udgift og mere tidsforbrug
synes jeg at jeg og hundene får mange gange igen

/Jens

Fra : C.H

Dato : 14-01-08 21:46

> Jeg er ellers frisk

Ja, det kan jeg levende forestille mig

> Tror egenligt bare der er et ganske sundt instinkt at de ikke bare
> bider hårdt i noget som for dem må minde om en sten.

Ja, det er da sandsynligt, det er sådan det hænger sammen... Har dog givet
ham hele kogte æg, og dem er han ikke så forsigtig med

> Min Tyson æder kun et helt (kogt) æg hvis jeg lige knuser skallen,
> Angel generer det ikke at knuse den selv, men hun gør det forsigtigt.

> Schæfer

Skøn schæfer
Som jeg faktisk tror vil være en smule mere pågående, hvis han nogensinde
får et råt æg med skal igen

> Giv det dog en chanche

Åhh, jeg bliver helt træt ved tanken...
Snyder lidt en gang i mellem selvom det er politisk ukorrekt... Så noget råt
får han fornøjelsen af den lille stakkel...

> /Jens (hvis hunde idag skal have hjerter og grøntmix)

Tror Cassius ville sige ja til hjerterne og SMUT til det grøntmix der

Connie

Fra : pwh

Dato : 15-01-08 06:17

C.H, skrev:

> Åhh, jeg bliver helt træt ved tanken...

Kunne jo værer du blev posetivt overrasket,
når et dovent menneske som jeg gider, orker du nok også

> Snyder lidt en gang i mellem selvom det er politisk ukorrekt... Så
> noget råt får han fornøjelsen af den lille stakkel...

Der er faktisk mange der ½-barfer uden probs, så jeg tror det
i mange tilfælde mere er et teoretisk end et praktisk problem.

> Tror Cassius ville sige ja til hjerterne og SMUT til det grøntmix der

Gjorde mine til at starte med, nu kan jeg give dem El-Kama
helt uden kød og det bliver ædt alligevel

/Jens

Fra : JB

Dato : 15-01-08 09:58

> Der er faktisk mange der ½-barfer uden probs, så jeg tror det
> i mange tilfælde mere er et teoretisk end et praktisk problem.

De 4 hunde, jeg har nu, får kun BARF. Men jeg har været opdrætter og har i
mange år haft en del hunde.De fik netop tørfoder om morgenen og El Kama
eller ris og kød om aftenen. Det havde hundene ingen problemer med. I en af
de BARF-bøger jeg har, står der at der bør være 6 timer i mellem tørfoder og
råt.

Jeg tror egentlig også at mange hunde bliver fodret med tørfoder + rester
fra familiens mad, og det lever de udmærket med. Men så er der de tilfælde,
hvor hundene slet ikke tåler tørfoder elle produkter med korn, de hunde skal
selvfølgelig fodres specielt.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 15-01-08 11:54

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev
> Snyder lidt en gang i mellem selvom det er politisk ukorrekt... Så noget
> råt får han fornøjelsen af den lille stakkel...

Min får et halvt kilo Olivers hver dag.
Et par gange om ugen får han en hel rå fisk eller en flæskesteg at muntre
sig med.
En gang i mellem snupper han en hare eller en kat.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Keld Nygaard

Dato : 15-01-08 11:11

> [...]
> minutter, indtog han æggeskallerne...
>
> Helt ærligt, er det mine sokker han får fat på, så flænser han dem på et

Hvis vores labroador får en skål ris og hakket oksekød, kan han stå og
slikke på det ½ time, indtil der kun er ris tilbage.
Hvis der kun er kød i skålen er den tom på 30 sek.

Udfordringen er ikke så stor, men hvis han får en rest biksemad, sorterer
han først kartoflerne fra og spiser kødet. Derefter slikker han kartoflerne
for kød rester og fedt:
http://www.nygaard.eu/index.php?TreeLevel=2&TreeID=30&DID=16&MID=6&Image=17

Oprydningen overlader han til os...

Nygaard