Røde musekorn
Fra : lh

Dato : 13-01-08 12:42

Hvor farlige er de røde musekorn hvis en hund skulle have nået at spise et
korn eller to?

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-01-08 13:06

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor farlige er de røde musekorn hvis en hund skulle have nået at
> spise et korn eller to?
>
> lh

Selvfølgelig er de farlige hvis de indtages af børn eller dyr. Jeg
tror dog, at hvis det kun er et enkelt korn eller 2, så skulle der
ikke ske noget. Det var straks værre hvis det var den blå rottegift.
Prøv at læse i nedenstående link under rottegift (langt nede på
siden), der står også om musekorn, så kan du selv være på vagt over
for åndedrætsbesvær, blege slimhinder o.l., Men det er min
opfattelse at et par korn ikke vil give symptomer overhovedet.

http://www.vet.dk/hvad.htm

Når jeg har lagt musekorn ud (dog aldrig indendørs), så har jeg lagt
dem inde midt i nogle lange plasticnedløbsrør, langs med alle fire
husmure. En mus løber altid et par gange rundt om huset inden den
går ind.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 13-01-08 13:35

> [...]
> inde midt i nogle lange plasticnedløbsrør, langs med alle fire husmure. En
> mus løber altid et par gange rundt om huset inden den går ind.

Tak for svaret. Vi var et sted hvor der var lagt musegift ud ( var ikke klar
over det) og ser så min lille hund snuse til det og jeg får råbt NEJ, hvad
hun godt ved betyder "ikke røre", men alligevel ser jeg hende slikke sig om
munden, så du ved man bliver sgu i tvivl om hun har snuppet et korn eller
to. Dog plejer hun ikke at spise alt muligt, men alligevel.... men har hun
taget noget er det meget meget lidt. Og det er helt sikkert det var de røde
musekorn og ikke rottegift.
Jeg tager den lidt med ro og holder øje med hende.....

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-01-08 09:06

> [...]
røde
> musekorn og ikke rottegift.
> Jeg tager den lidt med ro og holder øje med hende.....

Der bliver næppe nogle problemer.
Den skulle spise rimeligt mange, for at blive dårlig, ellers ville du have
opdaget det. Musekorn er beregnet på en mus, som har et megahurtigt
stofskifte.

M.V.H....Benny..