er det mig der er helt galt på den ?
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-08 10:45

Man gør jo nogle overvejelser over de observationer, man gør som hundeejer
og jeg mener at ha generaliseret mig frem til:
1. Små hunde er altid i snor ( er de pga størrelsen ikke nødvændige at træne
?)
2. Store hunde er som regel ikke i snor.
3. Jo længere man komme ud i skoven eller fra bilen jo færre kamphunde.
4. Indvandre bruger slet ikke små hunde.(jeg har ALDRIG set en af
mellemøstlig oprindelse med fx en gravhund)
5.Ved nørrebro er der en klar overvægt af kamphunde.

forsøg at overbevise mig om jeg har uret

VUF fra Niels

ps hvorfor hedder det en "tæppetisser" om små hunde ?

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 11:24

grini, skrev:
> [...]
> hundeejer og jeg mener at ha generaliseret mig frem til:
> 1. Små hunde er altid i snor ( er de pga størrelsen ikke nødvændige

Ikke her i Rødovre.

> 2. Store hunde er som regel ikke i snor.

Ikke her i Rødovre.

> 3. Jo længere man komme ud i skoven eller fra bilen jo færre
> kamphunde.

Det passer meget godt.

> 4. Indvandre bruger slet ikke små hunde.(jeg har ALDRIG set en af
> mellemøstlig oprindelse med fx en gravhund)

Ikke mange Indvandrer med hund her i Rødovre.

> 5.Ved nørrebro er der en klar overvægt af kamphunde.

Der kommer jeg aldrig, men det skulle ikke undre mig.

/Jens

Fra : lh

Dato : 11-01-08 11:43

"grini" <no email> skrev i en meddelelse
> [...]
> og jeg mener at ha generaliseret mig frem til:
> 1. Små hunde er altid i snor ( er de pga størrelsen ikke nødvændige at

Heller ikke hvor jeg bor. Vi har bla en ugentlig træningstime for specielt
små hunde, her møder mange op og i vores hundeskov er mange små hunde løse
på lige fod med de store. Men måske ligger det i at mange med små hunde er
ældre mennesker og de går så ofte ikke til træning med hundene. Det gør
mange da så heldigvis her.

> ?)
> 2. Store hunde er som regel ikke i snor.

Det passer nu heller ikke her, det afhænger af situationen. Min gamle hund
var ikke glade for alle andre hunde (bed andre tæver) så hun var naturligvis
kun løs når vi var alene eller sammen med andre hanhunde.

3. Jo længere man komme ud i skoven eller fra bilen jo færre kamphunde.

Vi har heldigvis ikke mange kamphunde her, men det er vel rigtig. Generelt
møder man vel færre hunde jo længere man kommer ind i skoven, de færreste
gider gå så lange ture!

> 4. Indvandre bruger slet ikke små hunde.(jeg har ALDRIG set en af
> mellemøstlig oprindelse med fx en gravhund)

Det skal jeg så ikke udtale mig om, da vi har meget få indvandre her og dem
vi har ser jeg aldrig med hunde overhovedet.

> 5.Ved nørrebro er der en klar overvægt af kamphunde.

Det kender jeg så ikke noget til, da jeg aldrig kommer der på grund af jeg
bor et helt andet sted i landet!

> forsøg at overbevise mig om jeg har uret
>
> VUF fra Niels
>
> ps hvorfor hedder det en "tæppetisser" om små hunde ?

Tæppetisser siger man vist mere om hvalpe og det er vel så en rigtig
betegnelse i en periode - hvis man altså har gulvtæpper på....!

lh - der ikke selv havde en tæppetisser ret længe, dels fordi jeg ingen
guldtæpper har på gulvene og dels var hun meget dygtig og var meget hurtig
renlig.

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 12:24

lh, skrev:

> lh - der ikke selv havde en tæppetisser ret længe, dels fordi jeg
> ingen guldtæpper har på gulvene og dels var hun meget dygtig og var
> meget hurtig renlig.

Er du ikke så stenrig at du har GULDtæpper på dine gulve

/Jens (som fjernede sine få GULVtæpper men hundene var hvalpe)

Fra : lh

Dato : 11-01-08 12:47

> Er du ikke så stenrig at du har GULDtæpper på dine gulve
>
> /Jens (som fjernede sine få GULVtæpper men hundene var hvalpe)

sorry - slåfejl, det går nogen gange lidt hurtigt. ss

lh

Fra : Anette

Dato : 11-01-08 13:12

grini wrote:
> [...]
> hundeejer og jeg mener at ha generaliseret mig frem til:
> 1. Små hunde er altid i snor ( er de pga størrelsen ikke nødvændige

Min oplevelse er at mange ejere af små hunde, unge som ældre, er bange på
deres hunds vegne. " alle de andre hunde er så store og bidske....hvorimod
lille Pølle jo bare er så sød, og kær ..og... og". Derfor er lille Pølle i
snor og derfor får lille Pølle aldrig lært at gebærde sig blandt andre
hunde.
Der hvor vi træner, er der flere hold for små hunde også og der er helt
klart forskel i den måde ejerne omgåes deres hunde. Ejere af større hunde er
ikke bange for at stille krav til hunden, hvorimod den lille hund slipper
for at prøve hvis den ikke finder ud af det i første hug.

> 2. Store hunde er som regel ikke i snor.

Vi bor på landet, og mange går med deres hunde løse, men nede i byen har de
samme hunde snor på. Vi skal være her alle sammen

> 3. Jo længere man komme ud i skoven eller fra bilen jo færre
> kamphunde.

Der er meget få kamphunde her, ligesom rottweiler og doberman er relativt
sjældne at se her. Til gengæld "vrimler" der med labrador, retrievere,
hønsehunde ( her er mange jægere), siberian husky, bordere/aussier og alle
racer af de små selskabshunde.

> 4. Indvandre bruger slet ikke små hunde.(jeg har ALDRIG set en af
> mellemøstlig oprindelse med fx en gravhund)

I mange religioner anses hunde for at være urene og i mange lande holder man
ikke hund med mindre den skal bruges til jagt, bevogtning eller hyrdning.
I flere af de lande vi har rejst i opdrages børn til at hunde er farlige og
man skal holde sig fra dem - uanset størrelsen på hunden.
Det er lidt mit indtryk at de indvandrere fra f.eks mellemøsten holder hund
fordi den hund tjener et formål for dem og ikke bare, som os andre, ønsket
om at have en kammerat.

> ps hvorfor hedder det en "tæppetisser" om små hunde ?

Sådan en har boet her i en uge nu og jeg undrer mig over at når det lille fæ
absolut skal tisse indendøre - hvorfor vælger han så altid at sætte sig på
de 40m2 der er gulvtæppe på, når der nu er over 150m2 med trægulv eller
klinker Okay det gulvtæppet var ødelagt før han kom, så katastrofen er
ikke så stor, men er det rarere at tisse på gulvtæppe? )

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-01-08 13:17

"Anette" <abc@def.es> writes:

> [...]
> klinker Okay det gulvtæppet var ødelagt før han kom, så katastrofen er
> ikke så stor, men er det rarere at tisse på gulvtæppe? )

Ja, det tror jeg. Siri kunne aldrig drømme om at tisse på et fortov
eller asfalt, men går altid ind til siden i grus, græs eller jord. Min
teori er at det er fordi det sprøjter op af benene på hunden, hvis der
ikke er noget til at suge det op.

Det er sjovt at se når man har Siri med i gågaden. Hun kan simpelthen
bakke op mod et træ, for at tisse på den smule jord der er omkring
det. Eller finde en stoppet rist, hvor der ligger nogle blade.

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 13:33

Anette, skrev:
> men er det rarere at tisse på
> gulvtæppe? )

Du kan jo selv prøve efter

/Jens (som ofte tisser i haven som sine hunde)

Fra : Anette

Dato : 11-01-08 13:54

pwh wrote:
> Du kan jo selv prøve efter

*LOL* det var også min mands bud på et svar...meeeennnn ....

/ Anette - som IKKE tisser i haven med hundene

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 14:54

Anette, skrev:

> / Anette - som IKKE tisser i haven med hundene

Man skal da gører alt sammen med sine hunde

/Jens (som har afmærket sin have omhyggeligt)

Fra : Anette

Dato : 11-01-08 16:16

pwh wrote:
> Man skal da gører alt sammen med sine hunde

He he jeg foretrækker nu ligesom andre gøremål sammen med de firebenede.
Lige pt f.eks at juble højtlydt når det lykkes for den lille at vande af
udendørs.
De tre andre glor på mig som om at nu rabler det da helt for mig. ...men
det er vel også en slags mental stimulation

> /Jens (som har afmærket sin have omhyggeligt)

Og det er dine naboer udemærket tilfredse med? Også på de varme
sommerdage.... )))

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 17:21

Anette, skrev:

> Og det er dine naboer udemærket tilfredse med? Også på de varme
> sommerdage.... )))

Går stærkt ud fra at min nabo (jord/betonarbejder) har gjort det samme i sin
Alle rigtige mænd pisser i deres egen have, med eller uden kones viden

/Jens

Fra : Anette

Dato : 11-01-08 17:38

pwh wrote:
> Alle rigtige mænd pisser i deres egen have, med
> eller uden kones viden

Det har du garanteret ret i.
Der kan være frygteligt langt at gå indendøre, når man nu alligevel er ved
at slå græsset

/ Anette - der stadig foretrækker at gå indendøre, og dermed undgå at
skræmme livet af naboerne
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 18:01

Anette, skrev:

> Det har du garanteret ret i.
> Der kan være frygteligt langt at gå indendøre, når man nu alligevel
> er ved at slå græsset

Det er også hyggeligere at tisse i det fri
Så sparer man jo også på vandet i wc'et, vi mænd er jo økonomisk anlagt

> / Anette - der stadig foretrækker at gå indendøre, og dermed undgå at
> skræmme livet af naboerne

Jeg plejer nu at værer lidt diskret, bruger ofte kompostbunken

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-01-08 05:47

> Går stærkt ud fra at min nabo (jord/betonarbejder) har gjort det samme i
sin
> Alle rigtige mænd pisser i deres egen have, med eller uden kones viden

> /Jens

Rigtige mænd med hanhunde pisser da territorie af sammen med hunden

Erik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-08 13:04

> [...]
> og jeg mener at ha generaliseret mig frem til:
> 1. Små hunde er altid i snor ( er de pga størrelsen ikke nødvændige at

De er sværere at få øje på, hvis de løber væk

> 2. Store hunde er som regel ikke i snor.

Det passer nok meget godt

> 3. Jo længere man komme ud i skoven eller fra bilen jo færre kamphunde.

Gælder vist næsten generelt alle hunde. Men måske især kamphunde.
Dog nok mest af den årsag, at de næppe kan gå'es trætte.
De vil snarere kede sig ihjel.

> 4. Indvandre bruger slet ikke små hunde.(jeg har ALDRIG set en af
> mellemøstlig oprindelse med fx en gravhund)

Nu er det meget sjældent, jeg har set en indvandrer, som overhovedet har
hund.
Faktisk har de stort set alle, været bange for hunde.

> 5.Ved nørrebro er der en klar overvægt af kamphunde.

Kender ikke rigtigt noget til Nørrebro.

> forsøg at overbevise mig om jeg har uret

Det kan jeg nok ikke

> VUF fra Niels
>
> ps hvorfor hedder det en "tæppetisser" om små hunde ?

Fordi de store hedder Tsunami'er

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 12-01-08 09:15

On Fri, 11 Jan 2008 10:44:39 +0100, "grini" <no email> wrote:

>1. Små hunde er altid i snor ( er de pga størrelsen ikke nødvændige at træne
>?)

Min chihuahua-blanding rendte nu ofte uden snor i hvert fald på grønne
arealer. På gader og veje var hun i snor. Både for hendes og får min
skyld.

>2. Store hunde er som regel ikke i snor.

Ud af mine 4 er der kun een der går uden snor, så den holder heller
ikke.

Resten skal jeg ikke kunne udtale mig om, men måske kan du så osse
generalisere og slutte at kamphundehold er et storby fænomen? Herude
har jeg i hvert flad ikke set nogle. På vores vej er der en del hunde,
men det er overvejende labber og lab-x'er.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : /Ole \(600\)

Dato : 12-01-08 10:44

"grini" <no email> wrote in message
> [...]
> og jeg mener at ha generaliseret mig frem til:
> 1. Små hunde er altid i snor ( er de pga størrelsen ikke nødvændige at

Løgn

> [...]

Løgn

> 4. Indvandre bruger slet ikke små hunde.(jeg har ALDRIG set en af
> mellemøstlig oprindelse med fx en gravhund)

Løgn (kender en med en papilon)
> 5.Ved nørrebro er der en klar overvægt af kamphunde.

Kan jeg heller ikke tro.

Du glemte No. 6: At du er en selvretfærdig generaliserende sur mand med ALT
for meget fritid!

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 11:21

"/Ole (600)" <No@boody.good> skrev i en meddelelse

> Løgn
ole læs hvad jeg skriver ... jeg har aldrig sagt at jeg har patent på
sandhed ... måske i modsætning til dig. men jeg har gjort nogle
observationer

> Du glemte No. 6: At du er en selvretfærdig generaliserende sur mand med
> ALT for meget fritid!

jeg er virkelig imponeret

men ellers var jeg bare nysgerrig om tendenserne er de samme alle vejne, så
må folk jo drage deres egne konklutioner.

forøvrigt pisser jeg osse i egen have i selvskab med min labbe som altid
lige skal ha den sidste tisser

Fra : pwh

Dato : 13-01-08 19:15

grini, skrev:

> forøvrigt pisser jeg osse i egen have i selvskab med min labbe som
> altid lige skal ha den sidste tisser

Nå, du kan måske heller ikke gå forbi et træ eller en lygtepæl
uden at blive tissetrængende

/Jens