Hund angriber børn
Fra : OZ3BTO

Dato : 10-01-08 15:14

http://ekstrabladet.dk/112/article963093.ece

Og det er 3. gang den gør det

Burde være aflivet første gang politi hund eller ej

Erik

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-01-08 15:38

"OZ3BTO" <no@spam.dk> writes:

> http://ekstrabladet.dk/112/article963093.ece
>
> Og det er 3. gang den gør det
>
> Burde være aflivet første gang politi hund eller ej

Nu har vi kun Ekstra Bladets beskrivelse af sagen, men hvis den er
korrekt, så burde konsekvensen have været øjeblikkelig aflivning.

Men Ekstra Bladet har det saltså med at give en meget ensidig dækning
af en sag og passer sandheden ikke helt ind i artiklen, så kan man
også lige ændre på et par facts.

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 10-01-08 15:57

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev >
> Og det er 3. gang den gør det
>
> Burde være aflivet første gang politi hund eller ej

Ekstra bladet og Se og Hør er ikke sandhedsvidner

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : C.H

Dato : 10-01-08 16:03

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/112/article963093.ece
>
> Og det er 3. gang den gør det
>
> Burde være aflivet første gang politi hund eller ej
>

> Erik

Det er altid en god historie, når det er myndighederne mod undersåtterne...
Tror jeg vil have informationerne fra mere pålidelige kilder inden jeg laver
nogen konklusioner

Connie...

Fra : Winther

Dato : 11-01-08 16:08

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> undersåtterne...
> Tror jeg vil have informationerne fra mere pålidelige kilder inden jeg

6 unger der tonser skrigende rundt, hvis den hund ville noget ondt så havde
det gået meget værre. Een blev bidt, når de skriver som de gør, så tvivler
jeg meget på at der er sket nogen skade ud over skrammer.

Men manden skal sikre sin hund så den ikke slipper ud. Aflives, selvfølgelig
ikke...

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 17:13

Winther, skrev:

> 6 unger der tonser skrigende rundt, hvis den hund ville noget ondt så
> havde det gået meget værre. Een blev bidt, når de skriver som de gør,
> så tvivler jeg meget på at der er sket nogen skade ud over skrammer.

Historien beretter heller ikke om ungerne har stået ved hegnet og
drillet hunden, det havde min genbo store problemer med,
det var åbenbart sjovt for ungerne at de kunne hidse hendes hunde op.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-08 17:40

> Historien beretter heller ikke om ungerne har stået ved hegnet og
> drillet hunden, det havde min genbo store problemer med,
> det var åbenbart sjovt for ungerne at de kunne hidse hendes hunde op.

Jeg har også haft bøvl med et par nabounger der har stået og tirret Loui med
en gren gennem hegnet lige fra han var stor hvalp, hvad nu har resulteret i
at han er på vagt ved hegnet hele tiden og ter sig når ungerne viser sig.
Jeg har forsøgt på bedste pædagogiske vis at fortælle forældrene hvilken
uheldig opførsel ungerne har, og hvilke konsekvenser det kan give, både for
dem og for min hund. Men de er ikke synderligt imponeret over min enetale
åbenbart.. sørgeligt.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 17:56

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> [...]
> konsekvenser det kan give, både for dem og for min hund. Men de er
> ikke synderligt imponeret over min enetale åbenbart.. sørgeligt.

Precis.
Jeg ville ikke blive det mindste forbavset hvis det er hvad der er sket,
hylende underholdene at de har kunnet kører den schæfer helt op.
Men self skal ejeren da sørge for at hegnet er iorden.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 11-01-08 18:29

> [...]
> hylende underholdene at de har kunnet kører den schæfer helt op.
> Men self skal ejeren da sørge for at hegnet er iorden.

Tror hunden havde større behov for at blive sikret mod ungerne....dum
hundeejer...

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-08 18:50

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Tror hunden havde større behov for at blive sikret mod
> ungerne....dum hundeejer...

Du har fuldkommen ret Winther. Jeg har også oplevet gang på gang
hvordan hunde er blevet tirret af børn, det har kriblet i fingrene
på mig flere gange for at give de møgunger en endefuld, men det må
man jo desværre ikke. Hvor mange hunde er mon blevet aflivet fordi
de har "sagt fra", jeg tror at det er uhyggeligt mange.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-08 19:42

> [...]
> gange for at give de møgunger en endefuld, men det må man jo desværre
> ikke. Hvor mange hunde er mon blevet aflivet fordi de har "sagt fra", jeg

nemlig, og så er det hunden der er uberegnelig og lumsk.
Selvfølgelig må den ikke rende rundt og bide, men ind i mellem kan man godt
forsvare at nogle hunde gør det.

Mvh.Marie

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 20:25

> [...]
> Selvfølgelig må den ikke rende rundt og bide, men ind i mellem kan
> man godt forsvare at nogle hunde gør det.

Enig.
Som udgangspunkt vil hunden altid have en dårlig sag,
den vil hurtigt have en dødsdom hængende over sit hoved.

Det er bla. derfor at jeg altid siger at mine hunde da godt
må bide fra sig, under de rette omstændigheder.
Et barn ville jeg dog have det svært med at de bed,
så ville de nok blive slukket, ville ikke turde risikerer at det skete igen.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 20:19

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Tror hunden havde større behov for at blive sikret mod ungerne....dum
> hundeejer...

Det har du nok ret i, heldigvis er der en passende bufferzone med hæk i
min have mellem hegnet og vejen, så jeg har ikke selv haft problemet her.

/Jens

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 11-01-08 20:47

> [...]
> hylende underholdene at de har kunnet kører den schæfer helt op.
> Men self skal ejeren da sørge for at hegnet er iorden.

Nu håber jeg da ikke du syntes dette er en undskyldning for at en hund
angriber børn!?
Manden bor ved siden af en børnehave! det er sku da de voksne der skal bruge
deres hoveder, det forlanger i vel ikke at børn fra ca. 3års alderen skal
kunne !?
NEJ! pedagoerne samt den famillie der ejer hunden skulle tage sig sammen i
stedet, det ligner ikke noget hvis hunden fks. har en hundegård lige op og
ned af en børnehave, den skulle da placeres så den var længst mulig væk fra
hegnet til børnehaven.
Hvis det bladet skriver er korrekt ! så skulle den hund aflives omgående, så
kan vi bagefter diskuter hvis skyld det er.

mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 21:04

Søren & Anita Andersen, skrev:

> Nu håber jeg da ikke du syntes dette er en undskyldning for at en hund
> angriber børn!?

Næh, det var en mulig forklaring, det er ikke det samme som en undskyldning.

> [...]
> hundegård lige op og ned af en børnehave, den skulle da placeres så
> den var længst mulig væk fra hegnet til børnehaven.

Helt enig.
Schæferejeren har tilsyneladene handlet totalt uansvarligt.

> Hvis det bladet skriver er korrekt ! så skulle den hund aflives
> omgående, så kan vi bagefter diskuter hvis skyld det er.

Det ville den nok også blive hvis det var min hund,
afhængigt af hvor grel den bidskade var.
Den har måske bare markeret, det ville jeg kunne leve med.

/Jens

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 11-01-08 21:13

> [...]
> afhængigt af hvor grel den bidskade var.
> Den har måske bare markeret, det ville jeg kunne leve med.

Har den gjordt det 1 eller sågar flere gange før, ville du så ture vente ?
eller skal det gå helt galt før det var dråben?

Jeg mener at hvis ellers det bladene skriver er korrekt, så skulle der være
skredet til handling første gang den var på besøg i børnehaven, Det andet
her er total uansvarlig fra ejerens side og det uanset om det er børnene der
har drillet hunden eller ej, jeg ville ALDRIG selv forvente at børn i en
alder fra 3 til måske 7 år tænker på hvad de laver og på de konsikvenser det
kunne få for dem selv og hunden, her er det de voksnes ansvar og ikke
ungernes.

mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 21:21

Søren & Anita Andersen, skrev:

> Har den gjordt det 1 eller sågar flere gange før, ville du så ture
> vente ? eller skal det gå helt galt før det var dråben?

Det ville jeg ikke turde vente på.
Men det lyder bare for mig lidt usansynligt at den ligefrem
har angrebet børnene 3 gange uden at der er blevet grebet
ind overfor det, tror der er lidt sensationsjournalistik med i det.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-01-08 21:07

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> writes:

> Manden bor ved siden af en børnehave! det er sku da de voksne der skal bruge
> deres hoveder, det forlanger i vel ikke at børn fra ca. 3års alderen skal
> kunne !?

Børn fra 3-års alderen bør have lært at man ikke skal tirre en hund.
Og under alle omstændigheder, så bør børn i den alder være under opsyn
og en ansvarlig voksen burde øjeblikkeligt bryde ind, hvis noget i den
retning sker.

Men igen, vi kender ikke historien andet end fra Ekstra Bladet, som
jeg ikke just vil betragte som en pålidelig kilde.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-01-08 21:15

> Men igen, vi kender ikke historien andet end fra Ekstra Bladet,
> som jeg ikke just vil betragte som en pålidelig kilde.
>
> Mvh Trine

Det har du ret i. Jeg tror at salig H.C. Andersen ville have blegnet
af misundelse over de eventyr EB kan brygge sammen.

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 21:23

Tove Krieger, skrev:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du ret i. Jeg tror at salig H.C. Andersen ville have blegnet
> af misundelse over de eventyr EB kan brygge sammen.

Nu er det vist oprindeligt Lokalavisen Taastrup der er kilden,
men en tur gennem EB borger ikke just for sanhedsværdien

/Jens

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 11-01-08 21:23

> Børn fra 3-års alderen bør have lært at man ikke skal tirre en hund.

Har du selv børn ? du forlanger meget især fra famillier der ikke selv har
hund, Virkligheden er en ganske anden!

> Og under alle omstændigheder, så bør børn i den alder være under opsyn
> og en ansvarlig voksen burde øjeblikkeligt bryde ind, hvis noget i den
> retning sker.

Ganske rigtig! men her er virkligheden også en ganske anden, for få til at
holde opsyn eller også drikker de kaffe
Hvis der kun er en voksen uden blandt måske 30 børn, så kan det jo være
svært at holde øje med dem alle.

> Men igen, vi kender ikke historien andet end fra Ekstra Bladet, som
> jeg ikke just vil betragte som en pålidelig kilde.

Jeg betragter heller ikke aviser / blade som pålidlige, men et eller andet
er der vel om sagen og så er der vel tillagt 100% drama.

> Mvh Trine
>
> --
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde
>
> http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 11-01-08 21:28

Søren & Anita Andersen, skrev:

> Har du selv børn ? du forlanger meget især fra famillier der ikke
> selv har hund, Virkligheden er en ganske anden!

Selv om folk ikke selv har hund bør de da lærer dem at omgåes hunde,
i det mindste ikke at tirrer dem. Hunde er som trafik en del af virkligheden
som børn da skal lærer at forholde sig til.
Ellers må vi jo påbyde mundkurv til alle hunde når de ikke skal æde

/Jens (som kun har firbenede børn med hale og pels)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-01-08 21:42

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Selv om folk ikke selv har hund bør de da lærer dem at omgåes hunde,
> i det mindste ikke at tirrer dem. Hunde er som trafik en del af virkligheden
> som børn da skal lærer at forholde sig til.

Det er ikke tit det sker, men jeg kan kun erklære mig 100% ENIG.

Mvh Trine

Fra : Anette

Dato : 11-01-08 21:44

pwh wrote:
> Selv om folk ikke selv har hund bør de da lærer dem at omgåes hunde,
> i det mindste ikke at tirrer dem.

Hvis forældrene ikke ved hvordan man omgåes hunde, men måske ovenikøbet
3-årige at kaste sten,grene og lignende efter hunden. Børn er ikke onde - de
ved bare ikke bedre, og ligesom hundehvalpe kræver det at der er en der er
istand til at lære dem at begå sig.
Og selvom barnet måske er vant til den rolige retriver derhjemme på sofaen,
kan barnet måske godt synes det er morsomt at den fremmede hund bliver vred
og skælder ud. Det barn er jo vant til at der ikke sker noget selvom vovse
bliver sur.

Jeg tror det er en forældreholdning og indlæring tidligt hos barnet der
afgør hvordan de omgåes dyr i det hele taget, fremmede hunde i særdeleshed.
Jeg har tre døtre som alle har lært at respektere dyr, fra de var helt
bittesmå. De voksede op med hunde og katte, men er samtidig blevet "punket"
med at fremmede dyr ikke er som vores derhjemme.
Mange her i gruppen skriver om at man ikke må "disney-ficere" dyr - men det
virker på børn at få dem til at forstå at dyr "bliver kede af det" eller
"bange hvis man ikke er sød ved dem" eller holder sig væk fra dem, indtil
ejeren er der til at passe på.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-08 21:42

> [...]
> som børn da skal lærer at forholde sig til.
> Ellers må vi jo påbyde mundkurv til alle hunde når de ikke skal æde

Jeg kan kun være helt enig med dig til en forandring.. (-;
Det kræver sgi da ikke alverdens kundskab at lære et barn at de skal holde
pølserne fra fremmede hunde, om de så har hund selv eller ej.
selv om folk selv har hund, synes jeg tit jeg ser børn behandle egne hunde
så det løber mig koldt ned af ryggen og tænker, "en dag går det galt!" .

Mvh. Marie

Fra : Winther

Dato : 12-01-08 02:03

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4787d490$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> selv om folk selv har hund, synes jeg tit jeg ser børn behandle egne hunde
> så det løber mig koldt ned af ryggen og tænker, "en dag går det galt!" .
>
> Mvh. Marie
Samtidig med at de praler af deres stakkels hund er så rar og finder sig i
alt......tilføjer lige endnu....

Fra : jopa

Dato : 11-01-08 21:34

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-01-08 21:41

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> writes:

> Har du selv børn ? du forlanger meget især fra famillier der ikke selv har
> hund, Virkligheden er en ganske anden!

Ikke endnu, kommer i løbet af de næste par måneder.

> [...]
> holde opsyn eller også drikker de kaffe
> Hvis der kun er en voksen uden blandt måske 30 børn, så kan det jo være

Hvis det er sket to gange før, bør netop det område af legepladsen
have førsteprioritet.

Mvh Trine

Fra : Winther

Dato : 12-01-08 02:11

> Hvis det er sket to gange før, bør netop det område af legepladsen
> have førsteprioritet.
>
> Mvh Trine

Og hvilket hegn har så børnehaven? Bør det da ikke være hundesikker? Normalt
er det da sådan, at børnene ikke lige kan smutte ud og fra den anden side
beskytte mod pædofile og glubske hunde?

Vil stædigt påstå at ville den hund noget ondt, så havde det set helt
anderledes ud i forhold til bidskader, og ikke bare småskrammer på en
enkelt.

Fra : Jørgensen

Dato : 12-01-08 16:26

Arghhh træt af de historier.
hører altid hvis en rottweiler eller dobbermann gør noget, men sgu da
aldrig når en puddel, eller en lille tæppetisser har skambidt en, og de
bider faktisk pisse hårdt de små kræg os....
syntes nu ikke et dyr skulle aflives pga. selv slemme skandaler, det er sgu
ejeren af dyret der har fejlet !!
har selv haft en rotte, hun har sgu aldrig gjort en fortræd, og gjorde hun
er det mig der har fejlet, nu har jeg så også en lille dk/svensk gårdhund,
han er til gengæld slem til at bide, så racen er under ordnet...
alle dyr har små fejl, men så er det op til os ejere at rette dem op, så
dette ikke sker.
mvh. Heidi

Fra : pwh

Dato : 12-01-08 16:50

Jørgensen, skrev:
> [...]
> syntes nu ikke et dyr skulle aflives pga. selv slemme skandaler, det
> er sgu ejeren af dyret der har fejlet !!

Nu er det jo ikke for at straffe en hund at den bliver aflivet,
men for at sikre samfundet imod at det gentager sig.
Jeg synes det er ganske fint at hunde der er blevet så syge
i knoppen at de angriber mennesker bliver slukket.
Skulle vi da alternativt, som vi gør med mennesker, sætte dem i fængsel.

> har selv haft en rotte, hun har sgu aldrig gjort en fortræd, og
> gjorde hun er det mig der har fejlet,

Det er nok personen der bliver bidt ret ligegyldigt hvem der har fejlet,
personen har nok kun en interesset i at vide at det ikke med den hund
gentager sig i fremtiden, det ville du ikke kunne garanterer hvis den
allerede har gjort det en gang.

> nu har jeg så også en lille
> dk/svensk gårdhund, han er til gengæld slem til at bide, så racen er
> under ordnet...

Så har du da ifølge dig selv fejlet med den hund.

> alle dyr har små fejl, men så er det op til os ejere at rette dem op,
> så dette ikke sker.

Mine hunde har ikke fejl i den retning, de "fejl" de har er kun
til gene for mig selv, et spørgsmål om opdragelse.

/Jens

Fra : Jørgensen

Dato : 16-01-08 14:59

Nu er min hund ikke blandt andre mennesker og han bider nu os kun ved leg,
eller når han har fået nok af unger der vil lege en hunds måde at sige jeg
vil have fred på.
der er hunde som bliver syge i hovedet som du kalder dette, men selv dem
tror jeg på at med rette hånd at de kan rettes til.
at aflive et sundt dyr er ikke retfærdigt, for hvem dømmer hvilke dyr der
skal dø og eller leve?, syntes folk burde passe på sine dyr og opdrage dem
ordentligt, så der ikke sker flere skræk historier.