Hund sover på trappen
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-01-08 15:33

Hej

Siri er begyndt at sove på vores bryggerstrappe. Det er der sådan set
ikke noget galt i, bortset fra at hun ligger med bagkroppen i køkkenet
og forkroppen i bryggerset - og der er altså to pæne trin!

Er der nogen der har en ide om hvorfor i alverden hun gør det? Det kan
da absolut ikke være normalt.

Det er også lidt besværligt at komme frem og tilbage, når hun ligger
der og spærrer det hele...

Nej, normal kan man altså ikke kalde den hund.

Mvh Trine

Fra : Battlefield's

Dato : 09-01-08 16:20

> [...]
> der og spærrer det hele...
>
> Nej, normal kan man altså ikke kalde den hund.

Hej Trine
Jeg er ikke helt klar over hvordan du mener at hun ligger. Er der trin under
hende? Så kan det vel (netop fordi det er Siri være for at der kan
komme lidt luft ind under hende, så det ikke bliver for varmt.
Bare en ide!
Hilsen Vibeke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-01-08 17:31

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg er ikke helt klar over hvordan du mener at hun ligger. Er der trin under
> hende? Så kan det vel (netop fordi det er Siri være for at der kan
> komme lidt luft ind under hende, så det ikke bliver for varmt.

Ja, hun ligger så der kommer lidt luft ind under hende. Det var ikke
noget dumt bud. Men selvom jeg vil gøre meget for hende, så vil jeg
alligevel ikke sørge for et godt sted med træk indendørs for hendes
skyld! Så må hun bede om at komme ud.

Mvh Trine

Fra : lh

Dato : 09-01-08 17:49

> [...]
> noget dumt bud. Men selvom jeg vil gøre meget for hende, så vil jeg
> alligevel ikke sørge for et godt sted med træk indendørs for hendes

Uanset om det så er en race der elsker at køle sig, så har den så også
bedre at at ligge helt udendørs end at ligge i træk.
Jeg har et foto af min gamle newfoundlænder, hvor hun ligger ude i snevejr.
Hun er helt dækket og kun lige snuden og lidt af øjnene afsløre hende. Jo
værre vejr jo bedre - hun ELSKEDE sne.
Pudsigt. Hun døde pludseligt sidste år i februar - det er snart et år siden.
Men netop den dag hun døde, det var den sidste dag det sneede. Så om
morgenen havde vi trasket en pæn tur gennem sne og snedriver over markerne
hvor hun havde boltret sig så godt hun nu kunne trods alder. Der gik kun få
timer efter vi kom hjem hvor hun faldt sammen og det så var slut. Jeg er
glad for hun fik den tur som den sidste oplevelse på hendes sidste dag. Jeg
er meget glad for min nye hund, men jeg tænker stadig på min bamsehund af og
til.

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-01-08 17:59

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> [...]
> Hun er helt dækket og kun lige snuden og lidt af øjnene afsløre hende. Jo

Det gør Siri også. Det ser så sødt ud - vi skal bare have lært hende
at ryste sig inden hun kommer ind. :)

> [...]
> er meget glad for min nye hund, men jeg tænker stadig på min bamsehund af og

Det er vist sådan vi alle sammen håber det ender med vores skønne
hunde. Desværre går det sjældent sådan. Og uanset hvor mange dejlige
hunde man får, så glemmer man aldrig dem der var engang.

Det er altså den største ulempe ved newfer. En ting er savl og pels
over det hele, men de kunne nu godt tage at leve noget længere!

Mvh Trine

Fra : lh

Dato : 09-01-08 18:14

> [...]
>
> Det er altså den største ulempe ved newfer. En ting er savl og pels
> over det hele, men de kunne nu godt tage at leve noget længere!

Lige præcis, men man ved jo godt at de store racer sjældent bliver så
gamle. Min var 10 år og allerede som 5-6 årig blev hun gråskægget, så jeg
syntes hun virkede tidligt gammel. Men jeg har også for nylig hørt om nogen
der havde en der blev 13 år og forresten fortalte Bubber også i TV at deres
blev 13 og det var også en newfoundlænder, så få af dem får da en pæn alder.
Newfoundlænderen har altid haft en stor plads hos mig og en ønskedrøm at få
sådan en, så da vi for mange år siden flyttede på landet, og vi mistede
vores gamle hund, sagde jeg NU skulle det være og det blev det.
Der er noget tiltrækkende ved denne race, måske den store kæmpe hund som
samtidig er så rolig og for det meste godmodig og tålmodig. Det gibber da
stadig i mig når jeg ser sådan en, men fysikken hos mig siger det er slut
med at tumle med sådan en sort hund.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-01-08 18:27

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slut. Jeg er glad for hun fik den tur som den sidste oplevelse på hendes
> sidste dag. Jeg er meget glad for min nye hund, men jeg tænker stadig på

Jeg fik en stor klump i halsen af ovenstående.. faktisk en ret smuk måde at
komme herfra på, og sådan må du garanteret også tænke..

Jeg har endnu tilgode at opleve en hund gå herfra af sig selv, jeg har alle
gange selv måttet sige stop, inden det blev for uværdigt.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 09-01-08 19:00

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:478503c7$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> Jeg har endnu tilgode at opleve en hund gå herfra af sig selv, jeg har
> alle gange selv måttet sige stop, inden det blev for uværdigt.

Jeg har haft 4 hunde før hende, og dem måtte jeg også gå den tunge vej til
dyrlægen med af forskellige årsager, så det var også første gang jeg
oplevede denne død. Dyrlægen sagde til mig da jeg et par dage efter spurgte
ham hvad han troede hun evt var død af, om jeg var klar over jeg havde
oplevet det alle hundeejere "drømte" om når den tid kom og som kun de
færreste oplevede. Og jo, det var jeg da klar over. Jeg vidste godt at det
så småt var begyndt at gå de forkerte vej og mange gange tænkte jeg også,
bare jeg en morgen fandt hende og hun var sovet stille ind.

lh

Fra : pwh

Dato : 09-01-08 16:47

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Nej, normal kan man altså ikke kalde den hund.

Som herre, så hund

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-01-08 17:31

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Som herre, så hund

HEY!

Fra : C.H

Dato : 09-01-08 16:59

> [...]
> der og spærrer det hele...
>
> Nej, normal kan man altså ikke kalde den hund.

Hun ligger da der fordi, det er der, hun kan holde øje med
verdensituationen, og hvor hun ved, hun opdager at der sker noget...
Komfortabelt kan det da næppe være

Connie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-01-08 17:33

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> writes:

> Hun ligger da der fordi, det er der, hun kan holde øje med
> verdensituationen, og hvor hun ved, hun opdager at der sker noget...
> Komfortabelt kan det da næppe være

Nej, det skulle man ikke mene. Normalt har hun ligget foran døren
eller i døren mellem bryggers og køkken. Men nu har hun altså fundet
ud af at ligge PÅ trappen. Godt det ikke er min ryg det går ud over.

Mvh Trine