Clips
Fra : lh

Dato : 05-01-08 15:08

Min hunds operationssår er sat sammen med clips og ikke tråd. Det ligner
hæfteklammer! Jeg kan se man også bruger det på mennesker. Men jeg syntes de
sidder godt fast og gruer lidt for at de skal ud mandag!!!!!
Hvordan fjerner de dem? Klippes de over med en tang? Jeg går ikke ud fra der
sidder "modhager" inde i huden. Er der nogen der har prøvet det og ved noget
om det.

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-01-08 15:19

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der sidder "modhager" inde i huden. Er der nogen der har prøvet det og ved

Hej lh

du skal ikke være nervøs, der findes en tang, der bøjer clipsene, således at
spidserne løsnes fra huden, så de er lige til at fjerne.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 05-01-08 15:44

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> du skal ikke være nervøs, der findes en tang, der bøjer clipsene, således
> at spidserne løsnes fra huden, så de er lige til at fjerne.

Dvs man skal og kan ikke selv "hive dem ud". Ikke fordi jeg har lyst og så
alligevel, sidder de så man syntes man bare kan trække dem ud.

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-01-08 16:01

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> Dvs man skal og kan ikke selv "hive dem ud". Ikke fordi jeg har lyst og så
> alligevel, sidder de så man syntes man bare kan trække dem ud.

Almindelige sting har jeg selv fjernet, både på hunden og på mig selv,
men klipsene vil jeg lade dyrlægen ordne.

Men der er som sagt ikke noget som helst at være nervøs over. Jeg har
selv været med til at sætte klips i en kos mave og det er altså nogle
ordentlige størrelser der skal bruges der! Og så stod koen bare og
gumlede, mens dyrlægen stod med begge hænder inde i maven på hende.
Det så altså helt galt ud. Og bagefter skulle den have penicillin. Vi
andre får en lille indsprøjtning med en fornuftig størrelse nål - en
ko får en halv liter gennem en nål på størrelse med en blyant!

Mvh Trine

Fra : lh

Dato : 05-01-08 16:11

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

Ja mine sædvanlige dyrlæger har også før sagt til mig jeg selv kunne fjerne
stingene, men med clipsene var jeg i tvivl.Og det er ok,vi tager turen til
Karlslunde en gang til!

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-01-08 16:19

> [...]
> der sidder "modhager" inde i huden. Er der nogen der har prøvet det og ved

Jeg fik disse clips i, da jeg får nogle år siden fik kejsersnit.
Det så drabeligt ud synes jeg.. GG.. men det var nu ikke værre at få fjernet
dem end almindelig sting, lægen havde som nævnt i en af de andre tråde, en
speciel tang til at fjerne dem med.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 05-01-08 16:36

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:477f9fc1$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> fjernet dem end almindelig sting, lægen havde som nævnt i en af de andre
> tråde, en speciel tang til at fjerne dem med.

Puha, jeg gruer alligevel.
Hvad sådan noget angår, har jeg en lidt "pivet" hund som kan hyle så man
tror det værste.
Da jeg hentede hende da hun lige var blevet steriliseret, så var der en hund
der hylede og hylede mens jeg ventede. Så meget at folk begyndte at snakke
og spejde mod hvor lyden kom fra. Jeg havde lige så ondt af den stakkels
hund, og tænkte, godt det ikke er min lille hund. Men det VAR sgu min hund
fortalte sygeplejersken da hun kom med hende!!!! De havde pillet et plaster
af maven på hende inden hun blev udleveret til mig. Nåhhhh, det var da synd.
Så jeg gruer lidt for hvordan hun tager det hvis hun først skal holdes
fast!!
For hund snor og vrider sig som en ål...... Puha hvor jeg glæder mig til det
er overstået. Om det er min egen eller andres hunde eller andre dyr, hader
jeg lyden af de hyler så voldsomt, det gør mere ondt på mig sikkert, end på
hunden - ja hvad ved jeg.

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-01-08 16:45

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> Hvad sådan noget angår, har jeg en lidt "pivet" hund som kan hyle så man
> tror det værste.

Ja, nogle hunde starter med at hyle når man er 2 meter fra dem, bare
sådan lige for at være på den sikre side. :)

Siri er totalt ligeglad med alting. Jeg har endnu tilgode at høre
hende pive eller hyle over noget. Og hun er trods alt blevet
steriliseret, opereret i begge øjne to gang, fået skåret en pote helt
op og overfaldet og bidt i hovedet af en anden hund. For slet ikke at
snakke om da jeg kom til at klippe 2*4 cm hud af hende bag det ene
øre. Hun sad bare og ventede på at jeg blev færdig. Hun havde ellers
været totalt tilgivet, hvis hun havde placeret gebisset i armen på
mig.

Mvh Trine

Fra : lh

Dato : 05-01-08 17:00

> [...]
> øre. Hun sad bare og ventede på at jeg blev færdig. Hun havde ellers
> været totalt tilgivet, hvis hun havde placeret gebisset i armen på

Jeg havde selv en newfoundlænder før hende jeg har nu. Og Newfoundlænderen
var som du beskriver din!!!! Hun har aldrig været bange for dyrlægen. Lå på
ryggen med alle 4 lige i vejret når hun skulle have klippet negle! De kunne
stikke og gøre hvad de ville og hun var også steriliseret m.m. Hende har jeg
heller aldrig hørt "beklage " sig.

lh

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-01-08 17:03

"lh" <com@comhere.dk> writes:

> [...]
> stikke og gøre hvad de ville og hun var også steriliseret m.m. Hende har jeg

Man er jo helt bekymret over, om man nu også ville opdage det, hvis
der nu er noget galt en dag.

Hvis Siri får noget i poten, så sætter hun sig ned og venter til vi
har fjernet det. Men hun brokker sig ikke.

Bortset fra lidt ekstra rengøring, så er newfen altså en nem og dejlig
hund. :)

Mvh Trine

Fra : lh

Dato : 05-01-08 17:17

> [...]
> har fjernet det. Men hun brokker sig ikke.
>
> Bortset fra lidt ekstra rengøring, så er newfen altså en nem og dejlig

Præcis. Men jeg måtte erkende at jeg ikke havde ryg og arme til sådan en
hund igen. Der er jo en del pelspleje og en stor hund med mange kilo bag der
trækker o.s.v.

Men da hun blev gammel og jeg godt kunne se det gik nedad bakke, tænkte jeg
tit på om hun havde smerter eller andet ubehag, som hun bare ikke gav udtryk
for. Hun var lidt tung i bagdelen når hun skulle rejse sig og var det slemt
fik hun en smertestillende i samråd med dyrlægen. Men hun sagde aldrig en
lyd!
Jo enig det er en dejlig hunderace selvom den er stor.

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-01-08 18:11

> [...]
> kunne stikke og gøre hvad de ville og hun var også steriliseret m.m. Hende
> har jeg heller aldrig hørt "beklage " sig.

hej lh

bare af nysgerrighed: hvad er det for en hund, du har nu?

Venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 05-01-08 18:22

> [...]
>
> hej lh
>
> bare af nysgerrighed: hvad er det for en hund, du har nu?

Islandsk Fårehund.

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-01-08 19:17

> Islandsk Fårehund.
>
> lh

Dejlige hunde, men vist ret gøende ? Der bor nogle opdrættere af racen i
området, så jeg støder jævnligt på disse hunde på lufteturene.

venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 05-01-08 19:31

> "lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> Dejlige hunde, men vist ret gøende ? Der bor nogle opdrættere af racen i
> området, så jeg støder jævnligt på disse hunde på lufteturene.
>
> venlig hilsen, Anelise

Det er en dejlig hund. Jeg lærte racen at kende mens jeg endnu havde min
gamle hund. Jeg har aldrig fortrudt valget. Hun er så klog og lærenem og en
rigtig god ven! Men det er rigtig - de har en tendens til at gø mere end
normalt - fordi det er en lille hyrdehund. Det ligger i generne. Man kan nu
gøre en del og jeg har gjort meget for at prøve at lære min at hun ikke må
gø hele tiden udenfor. Indendørs siger hun aldrig noget.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 17:35

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse news:477fa3ed$0$2098

> Puha, jeg gruer alligevel.
> Hvad sådan noget angår, har jeg en lidt "pivet" hund som kan hyle så man
> tror det værste.

Det er aldrig sjovt, når hunden hyler op. Fimbe skreg som en stukken gris,
da dyrlægen skulle pille 2 sting op for, at fjerne hans dræn, så jeg var
noget bekymret, da de sidste sting skulle fjernes, men det sagde han intet
til- til min store overraskelse.
Hvordan ser sådan nogen clips ud- kunne du ikke tage et billede ? Det lyder
da som om, at det er mere holdbart end de alm. sting ?

Fra : lh

Dato : 05-01-08 17:58

"Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lyder
> da som om, at det er mere holdbart end de alm. sting ?

Mit kamera kan jeg desværre ikke gå så tæt på med, og jeg kan slet ikke gøre
forsøget, for hun kan ikke ligge stille så lang tid af gangen!!! Men det ser
nøjagtig ud som om hun har en papirclips i (dem der også sidder i ryggen af
blade o.s.v.) Hvordan de så er "hæftet" under skindet ved jeg ikke!!!

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-01-08 20:38

> [...]
> lyder
> da som om, at det er mere holdbart end de alm. sting ?

Bedst beskrevet ligner de hæfteklammer i en lidt kraftigere model, som også
er hæftet på samme måde.
glemmer iøvrigt aldrig lyden, da de blev "klammet fast" under kejsersnittet,
jeg var jo kun lokalbedøvet.. GG..

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 06-01-08 01:12

Buffy wrote:
> Hvordan ser sådan nogen clips ud- kunne du ikke tage et billede ? Det
> lyder da som om, at det er mere holdbart end de alm. sting ?

De hedder agraffer på fagsprog - og ligner mest de der små plastik
hårklemmer, med et lille "håndtag" og 2 x 3 - 6 tænder

Agraffer fungerer lidt efter samme princip. Klemmer huden sammen, fra hver
sin side, hen over såret.
De bliver clipset på med special værktøj og åbnes med en speciel klemtang.
De er ikke mere holdbare end sting, men giver ofte en pænere ar end sting
gør.

/ Anette

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 10:30

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> De bliver clipset på med special værktøj og åbnes med en speciel klemtang.
> De er ikke mere holdbare end sting, men giver ofte en pænere ar end sting
> gør.

Tænkte bare, at hunden kke kan slikke det op, på samme måde som sting så ?
Så kunne man jo evt. slippe for den dumme skærm. Fimbe rendte jo med skærm
på i ca. 16 dage...

Fra : lh

Dato : 06-01-08 11:52

> [...]
> Så kunne man jo evt. slippe for den dumme skærm. Fimbe rendte jo med skærm

Min hund har overhovedet ikke fået krave med hjem. Såret har slet ikke været
beskyttet overhovedet og hun har ikke vist særlig interesse for det, men var
dog ikke alene de første dage.
Netop kraven frygtede jeg også lidt, men det var der så ingen grund til...

lh

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 12:23

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse news:4780b2c4$0$2104

> [...]
> dog ikke alene de første dage.
> Netop kraven frygtede jeg også lidt, men det var der så ingen grund til...

Skønt at hun slipper for kraven. Bamse slap også, da han blev kastreret- han
viste så heller ikke interesse for, at pille i såret. Fimbe begyndte, at
pille i det, så snart narkosen var ude af kroppen, så han måtte altså have
skærm på konstant- undtaget når vi gik tur. Han var temmelig panisk, da den
lige kom på, men vænnede sig hurtigt til den.

Der var da også fordele: " Min mad og jeg deler ikke"

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1228212121.jpg

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-01-08 12:50

> Der var da også fordele: " Min mad og jeg deler ikke"
>
> http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/1228212121.jpg

LOL Bare et knaldgodt billede Buffy (og undskyld lille Fimbe).
Mange hunde ville nok ønske sig sådan en praktisk en skærm der kunne
holde de andre hunde væk fra deres madskål.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 06-01-08 13:08

> [...]
> den
> lige kom på, men vænnede sig hurtigt til den.
>
> Der var da også fordele: " Min mad og jeg deler ikke"

Ja ja...... nogen fordele skal der da også være. Super godt foto man ikke
kan andet end at trække på smilebåndet af.

lh

Fra : Anette

Dato : 06-01-08 17:09

Buffy wrote:
> Tænkte bare, at hunden kke kan slikke det op, på samme måde som sting
> så ? Så kunne man jo evt. slippe for den dumme skærm. Fimbe rendte jo
> med skærm på i ca. 16 dage...

Jeg tror agraffer kan slikkes af, ligesom sting kan slikkes i stykker.
Bøvlet med agraffer kan være at der er det lille "håndtag" at bide i, så
hunden måske på den måde kan hive agraffen ud?
Den lille metaldims har jo skarpe kanter - selvom det sikkert gør ondt at
hive i den

Da Dagmar blev steriliseret, havde hun ikke krave, men en af vores gamle
t-shirts på. Bagbenene ud af ærmegabene, halen ud af halsudskæringen, som
var klippet op og bundet en knude så udskæringen var mindre, og underkanten
af tshirten var bundet om hendes halsbånd. Det fungerede glimrende - selvom
hun så ud som om hun synes det var liiidt vel tåbeligt, lige den første
dag.
Samme "system" brugte vi da Andy havde en stor hotspot ved haleroden - og
der fungerede det også glimrende.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 05-01-08 19:33

"lh" <com@comhere.dk> skrev

> Hvordan fjerner de dem? Klippes de over med en tang? Jeg går ikke ud fra
> der sidder "modhager" inde i huden. Er der nogen der har prøvet det og ved
> noget om det.

Jeg har selv lige fået fjernet 25 i benet efter knæoperation.
Det kræver en specieltang.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk