Til Tove :-) Ny TV-serie om omplacering af~
Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-01-08 17:31

hej Tove og alle I andre i gruppen

Så er det i aften kl. 20.50 på TV2, at den nye serie starter, om omplacering
af dejlige hunde, der af en eller anden grund skal have et nyt hjem.
Den omdiskuterede Bubber og Irene H. Jarnved, som jeg synes er en dygtig
hundeadfærdsbehandler, medvirker.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-01-08 18:56

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have et nyt hjem. Den omdiskuterede Bubber og Irene H. Jarnved,
> som jeg synes er en
> dygtig hundeadfærdsbehandler, medvirker.

Tusind tak Anelise. Jeg havde selvfølgelig glemt alt om det, så jeg
smutter lige ind og timer DVD optageren. Jeg tror, at det er den
hund der hedder Lucca (var det vist). Den ser rigtig dejlig ud.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 02-01-08 19:05

> [...]
> smutter lige ind og timer DVD optageren. Jeg tror, at det er den hund der
> hedder Lucca (var det vist). Den ser rigtig dejlig ud.

Og vi har lige set Bubber, hans datter og deres lille nye hund i Go´aften
Danmark - og jeg syntes faktisk Bubber virker ok. Han er vel som de fleste
af os. Personligt kunne jeg i hvert fald godt lide hvad han sagde og hans
oplevelser omkring programmerne.

lh

Fra : x Vuf x

Dato : 06-01-08 02:33

On Wed, 2 Jan 2008 19:05:27 +0100, "lh" wrote:
>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev...

Ejjj... så fik jeg ikke set det alligevel...

> [...]
>af os. Personligt kunne jeg i hvert fald godt lide hvad han sagde og hans

Efter at han gav mit barnebarn et ordentligt fur i Svendborg,
opfatter jeg hans børneudsendelser som opstillede og u-ægte!
Men derfor sabler jeg ham da ikke ned som menneske!
Det synes jeg var unødvendigt; specielt i denne gruppe.

--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Se dem også på http://www.123hjemmeside.dk/sonpet

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 02-01-08 21:20

> [...]
> hjem.
> Den omdiskuterede Bubber og Irene H. Jarnved, som jeg synes er en dygtig

Hold kæft en gang intetsigende følelsesporno ...
/K

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-01-08 22:49

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse
> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hold kæft en gang intetsigende følelsesporno ...
> /K

Nu fik jeg så set den i eftermiddags. Det var da en ret sød
udsendelse. Jeg kan da godt forstå at den unge mand var ked af, at
skulle af med sin hund. Det var en dejlig hund som gik lige i folk
med træsko på, og man kunne også forstå på det hele, at han først
og fremmest tænkte på hundens tarv.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-08 11:37

> [...]
> skulle af med sin hund. Det var en dejlig hund som gik lige i folk
> med træsko på, og man kunne også forstå på det hele, at han først

Tja, og når man så tager i betragtning, at det endnu ikke er lykkedes, at
lave en udsendelse, som ikke har fået på puklen herinde.... Så må det siges,
at trods det, at den blev skældt ud, allerede flere dage før den blev sendt,
egentligt ikke har fået særlig hård kritik... Så må vi jo erkende, at Bubber
har overgået sig selv....

Så hvad enten det nu er følelsesporno, eller hvad.... Så vil jeg da sige....
" God udsendelse "

Hold nu op med altid at være så pokkers utilfredse.... Og hvis ikke, så
alligevel... " Op med humøret - Livet er ikke så langt endda )))))))

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 06-01-08 02:37

On Fri, 4 Jan 2008 11:36:45 +0100, "Benny Mortensen" wrote:

> [...]
>den blev sendt, egentligt ikke har fået særlig hård kritik... Så må vi
>jo erkende, at Bubber har overgået sig selv....

Desværre så jeg ikke udsendelsen. :-/

> [...]

>Hold nu op med altid at være så pokkers utilfredse.... Og hvis ikke, så
>alligevel... " Op med humøret - Livet er ikke så langt endda )))))))

Nej, det er netop alt for kort til den slags pjat!
Se udsendelsen eller la' være, og la' så være med
at brække det hele op herinde!

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-01-08 12:45

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er netop alt for kort til den slags pjat!
> Se udsendelsen eller la' være, og la' så være med
> at brække det hele op herinde!

Jeg er da mest tilbøjelig til at give både dig og Benny ret.
Udsendelsen er jo alt for kort til at komme frem med de aspekter der
bliver efterlyst. Luca's ejer var en sympatisk ung mand, der var
fortvivlet over at skulle af med hunden, det kunne da enhver se. Der
er alt for mange "skilsmissehunde" i Danmark, og det er godt at se
at nogle af hundene får et godt nyt hjem. Det kan dem her i gruppen,
der har overtaget den slags hunde tale med om.

Det er så nemt at kritisere den slags udsendelser, men man kunne nok
ikke gøre det bedre selv, med den smule tid der er til rådighed til
optagelserne, så jeg vil også sige som dig Sonja:" Se udsendelsen er
la' være", man er jo ikke tvangsindlagt.

Fra : lh

Dato : 06-01-08 13:10

> [...]
> gøre det bedre selv, med den smule tid der er til rådighed til
> optagelserne, så jeg vil også sige som dig Sonja:" Se udsendelsen er la'

Jeg kunne da godt tænke mig at man lavede en opfølgning på en eller anden
måde, så man om noget tid, så hvordan det var gået disse hunde i de nye
hjem.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-01-08 13:39

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne da godt tænke mig at man lavede en opfølgning på en
> eller anden måde, så man om noget tid, så hvordan det var gået
> disse hunde i de nye hjem.
>
> lh

Det ville da være en særdeles god idé, for desværre ser man mange
gange at det er nyhedens interesse der er den største. Vi ved jo her
fra gruppen at omplaceringshunde kan være et problem, men heldigvis
er det for de flestes vedkommende en succés.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-01-08 07:04

> [...]
>

> Jeg kunne da godt tænke mig at man lavede en opfølgning på en eller anden
> måde, så man om noget tid, så hvordan det var gået disse hunde i de nye

Tja, men foreløbigt får du da mere end rigeligt af den slags...

Både Leyna, Hans & Zofia fortæller da vidt og bredt, om deres genplacerings
hunde.

Specielt sidstnævnte, er jeg glad for, forstå det, hvem der kan

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 07-01-08 10:44

On Mon, 7 Jan 2008 07:04:29 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.inv> wrote:

> [...]

>Tja, men foreløbigt får du da mere end rigeligt af den slags...
>
>Både Leyna, Hans & Zofia fortæller da vidt og bredt, om deres genplacerings

Men vi har jo ikke været i tv om det, Benny!
(Okay mine to store drenge har da været i tv, men det handlede nu ikke
så meget om dem)

>Specielt sidstnævnte, er jeg glad for, forstå det, hvem der kan

Jeg synes da osse det må være rart at kunne følge sin genbrugshund et
godt stykke hen ad vejen, men sjovt nok har Hans' tidligere familie
ikke vist den store interesse for ham. Jeg har kun hørt fra dem en
enkelt gang siden vi overtog ham, og så var det ovre.
Hans er og bliver mit hjertebarn, for han er noget mere skrøbelig end
de andre 3, men det ser ud til at han helt og holdent er flyttet hjem
igen, og han har endog været gået i lege-mode (noget han ellers ikke
har brugt meget siden hvalpetiden) ind imellem. Han har leget med Oy,
og det er virkeligt store sager, for Oy så bare ud til at irritere ham
tidligere. Jo, det er sørme rart når det lykkes.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-01-08 15:45

> [...]
> og det er virkeligt store sager, for Oy så bare ud til at irritere ham
> tidligere. Jo, det er sørme rart når det lykkes.

Jamen det er da sjovest at holde bare en lille smule kontakt.... Selvom jeg
godt kan se, det snart begynder at knibe, for Olga har lige beriget verden,
med yderligere 10 små hvalpe.... Så nu er der ingen vej uden om....

Vi må på den igen....

Nå skidt, det er jo nu også meget sjovt, med sådan en flok

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 09-01-08 19:46

On Mon, 7 Jan 2008 15:44:37 +0100, "Benny Mortensen" wrote:

> [...]
>Så nu er der ingen vej uden om.... Vi må på den igen....
>Nå skidt, det er jo nu også meget sjovt, med sådan en flok

Nok muligt, men jeg har rigeligt op at gøre, når jeg skal finde egnede
aftagere til mine kuld på 1-6 hvalpe og lige nu et kuld på 4!
Det er slet ikke så nemt, som det lyder; man... jeg sælger ikke til
alle og enhver og ikke bare for at få dem solgt! For mig drejer det
sig ikke bare om penge! Jeg bli'r så rasende, når jeg render ind i
personer, der bare ser guld i et kuld hvalpe! Og det er der altså
kun i dem, hvis de ikke bli'r fodret optimalt op!

Nå ja undskyld...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-08 12:48

Benny Mortensen skrev:

> Både Leyna, Hans & Zofia fortæller da vidt og bredt, om deres
> genplacerings hunde.
>
> Specielt sidstnævnte, er jeg glad for, forstå det, hvem der kan

*Jeg* kan da godt forstå du er glad for Z; dét er jeg selv!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-01-08 15:42

> *Jeg* kan da godt forstå du er glad for Z; dét er jeg selv!

Ja irriterende hun bor så langt væk

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 09-01-08 19:32

On Sun, 6 Jan 2008 13:10:25 +0100, "lh" <com@comhere.dk> wrote:
>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev...

>Jeg kunne da godt tænke mig at man lavede en opfølgning på en
>eller anden måde, så man om noget tid, så hvordan det var gået
>disse hunde i de nye hjem.

Ja, det ville være optimalt, og jeg tror da, de ansvarlige
også læser newsgroups, så idéen er hermed viderebragt!

Fra : BettinaP

Dato : 04-01-08 09:49

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> Hold kæft en gang intetsigende følelsesporno ...
> /K

enig
hvis de så bare havde fokuseret bare en lille bitte smule på, hvor meget
hunden skulle være alene, hvor meget den ville blive arbejdet med, hvem der
ville have ansvaret for den osv....altså de vigtige kriterier når en ny
hundejeer skal vælges
bare en lille bitte smule, så det måske kunne klære bare en enkelt, at en
hund er et stort arbejde og en forpligtelse der skal passes hver dag.

men nej....deres gamle hund elskede også at lege med sten, så derfor skal de
ha luca
geeeez

sød hund, men det var da så også det eneste positive at sige om det program

BettinaP

Fra : Lone

Dato : 04-01-08 12:40

BettinaP skrev:
> "Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> geeeez
>
> sød hund, men det var da så også det eneste positive at sige om det program
>
> BettinaP

Jeg er helt enig, det havde da kunnet løfte udsendelsen noget, hvis der
havde været en hundepsykolog inde over med gode råd om hvad man skal
tage hensyn til når man sådan flytter en hund, både generelt og
specifikt for Lucca

Lone

Fra : Hm

Dato : 05-01-08 17:10

hvis der havde været en hundepsykolog inde over med gode råd om hvad man
skal tage hensyn til når man sådan flytter en hund, både generelt og
> specifikt for Lucca

Giver dig helt ret, men nu var Irene Jarvad faktisk med som rådgiver i det
program, og foretog en vurdering af en ganske ligegyldig øvelse i mine øjne,
hvilke stor hund ville ikke hoppe ned på jorden i stedet for at gå på de
brænde stykker med eller uden godbid - jeg syntes man sad med en flad
fornemmelse, det vigtigste var vel at hunden kom videre og var glad.

Hanne/ hvis hund helt bestemt havde gået/løbet på jorden, selvom hun elsker
at hopper op på alt

Fra : Anette

Dato : 06-01-08 17:21

Hm wrote:
> [...]
> for at gå på de brænde stykker med eller uden godbid - jeg syntes man
> sad med en flad fornemmelse, det vigtigste var vel at hunden kom

Det er jeg så ikke enig i, at det var en ligegyldig øvelse - for det var jo
ikke hunden der skulle vurderes i den situation, men de kommende ejere.
Hvordan de to handlede hunden, samarbejdede med hunden. Nej ingen af dem var
super, men det kunne ses hvem af dem der har haft hund før.

Ifølge Irene Jarnveds blog på vimedhund.tv2.dk , er hundene jo nøje vurderet
og castet, så det IKKE er hunde med problemadfærd der omplaceres i
programmerne.
Så selve programmet fokuserer på at vælge den bedst egnede nye familie til
hunden - og der er jeg ville jeg have valgt ligesom Luca's ejer gjorde.
En hundeerfaren familie bestående at voksne, frem for en uerfaren familie
med små børn, vil give Luca den ro han er vant til.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hm

Dato : 06-01-08 17:51

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Det er jeg så ikke enig i, at det var en ligegyldig øvelse -

Nej. Anette det behøver vi heller ikke at være

>for det var jo ikke hunden der skulle vurderes i den situation, men de
>kommende ejere. Hvordan de to handlede hunden, samarbejdede med >hunden

Det er jeg helt med på, det er derfor jeg syntes de brænde stykker på jorden
var ubrugelige, kunne have været ok hvis det havde været en lille hund,
eller det havde været en lidt højere stak til en stor tung hund.

> Nej ingen af dem var super, men det kunne ses hvem af dem der har haft
hund før.

Ja, og det viste vi jo alle på forhånd, så det ville undre hvis man ikke
kunne se forskel, men den store forskel var der nu heller ikke.

Hanne/som faktisk altid syntes Anette har ret, men bare ikke denne gang

Fra : Anette

Dato : 06-01-08 18:07

Hm wrote:
> [...]
> jorden var ubrugelige, kunne have været ok hvis det havde været en
> lille hund, eller det havde været en lidt højere stak til en stor

For en utrænet hund, er det jo lige meget om brændestakken er høj eller lav.
Det er et usikkert , ukendt underlag som
hunden vil opleve som mærkeligt, lidt vakkelvornt.
Da vi startede til træning med Andy - (som var helt utrænet 5 år gammel,)
var det bl.a med agilityvippen liggende på jorden.
Altså uden det stativ vippen plejer at sidde i - og for Andy var det
RIGELIGT at gå på vippen, som bare tippede lidt - ca 5 cm , på midten.
Andy tog intensiv kontakt med os for at blive tryg ved situationen. Andy var
også en meget usikker hund - ikke som Luca. Luca så ud til at være rolig nok
til at kunne magte større udfordringer - når den er sammen med en person
den kender og stoler på.
Så af hensyn til hunden - synes jeg det var fint at det ikke var en større
udfordring end den kunne overskue - og ikke mindst den kunne ikke komme til
skade selvom den - måske - ville blive handlet helt forkert, hen over
brændestakken.

> Ja, og det viste vi jo alle på forhånd, så det ville undre hvis man
> ikke kunne se forskel, men den store forskel var der nu heller ikke.

Nogen forskel var der - bla de to's meget forskellige kropsholdninger. Hende
som var hundeerfaren - viste med sin krop at det her er okay, vi klarer det
sammen vi to, men den anden nærmest lænede sig ind over hunden og dermed
fortalte den at det hele var lidt farligt.
Okay - den slags kan jo sagtens læres....hvis man er indstillet på at gøre
indsatsen )

> Hanne/som faktisk altid syntes Anette har ret, men bare ikke denne
> gang

Tak - og nej, vi behøver ikke være enige

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hm

Dato : 06-01-08 18:54

> For en utrænet hund, er det jo lige meget om brændestakken er høj eller
> lav.

Nu mener jeg altså , at hundeføren havde haft en bedere chance for at vise
om de kunne få en stor hunden til at gå på en f.eks 30 cm høj stak uden at
holde i halsbåndet, end når der ligger nogle stykker på jorden.

> Det er et usikkert , ukendt underlag som
> hunden vil opleve som mærkeligt, lidt vakkelvornt.
> Da vi startede til træning med Andy - (som var helt utrænet 5 år gammel,)

ganske ening, men nu var dette jo en hund med masser af selvsikkerhed, tror
som dårligt han opdagede hvad det var de ville have ham til.

Hanne/ som mere tror på vi taler lidt forbi hinanden end er uenige

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-01-08 06:38

BettinaP har bragt dette til os:
> [...]

> geeeez

> sød hund, men det var da så også det eneste positive at sige om det program

Jeg er fuldstændig enig, der var absolut intet indhold i udsendelsen,
det var lige på Bubbers niveau. Han magter bare ikke lave fjernsyn til
nogen over 5 år.
De kunne have lavet noget fokus på hvilken omvæltning det pludselig er
for en familie at få en hund ind, og hvad en brugt hund, som er præget
og opdraget, gør som er anderledes end hvis den havde været hvalp. Der
var såmænd masser af emner at tage fat på, men vi skulle kun høre den
triste violin for Lucas far, som forventet.
Kai

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-01-08 11:06

On 6 Jan., 13:38, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> [...]
> fra gruppen at omplaceringshunde kan være et problem, men heldigvis
> er det for de flestes vedkommende en succés.

Desværre er nyhedens interesse også størst hos TV producenter. Jeg
tror ikke der ville være basis for at lave en udsendelse der følger op
på omplaceringen. Så skulle man i stedet have lavet det som i en af de
udsendelser der var om hundeopdragelse. Jeg kan ikke huske om det var
Cesar Millan, eller Victoria Stilethæl, hvor der til sidst var en
afrunding hvor de genbesøgte familien med problemhunden efter en måned
eller to.

Tre af mine 4 hunde er genplaceringshunde på en eller anden måde, og
jeg vil absolut ikke have problemer med at gøre det igen en gang
(bortset fra at 4 hunde altså er nok for mig). Men jeg er ikke sikker
på at jeg ville bryde mig om at gøre sådan noget med fjernsyn på. Og
da slet ikke når Bubber er med i det...

Hilsen Kim