Ny hvalp
Fra : Lone

Dato : 02-01-08 16:09

Kære Gruppe

Jeg har læst lidt med på sidelinien et stykke tid, men nu har vi efter
alt for lang tid som hundeløse fået den dejligste hundehvalp i hele
verden, så nu må jeg hellere give mig til kende.
Hvis I har lyst til at se billeder har jeg lagt nogle her
www.wienervej.dk/pippi
Hun kommer fra Sverige og de første billeder er fra turen hjem fra Göteborg.
Jeg vil gerne benytte lejligheden til at spørge om nogen kan anbefale
hvalpemotivationskurser nord for København?
Hun er født d. 24 oktober.

Lone

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-01-08 16:47

Lone <bruger@eksempel.dk> writes:

> [...]
> verden, så nu må jeg hellere give mig til kende.
> Hvis I har lyst til at se billeder har jeg lagt nogle her

Vil ha', vil ha', VIL HA'! Men manden siger at jeg ikke må få.... Skal
jeg blive skilt fra ham?

Hun er vist det man kalder ualmindelige nuttet. Og på billede 0205 kan
hun jo ligefrem være med i konkurrencen om at være Danmarks barskeste
hund!

God fornøjelse med hende og velkommen til. :)

Mvh Trine

Fra : Lone

Dato : 02-01-08 18:11

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
> hund!
>
> God fornøjelse med hende og velkommen til. :)

Ja, ud med ham og tak for de søde ord. Jeg synes naturligvis hun er
den mest fantastisk hvalp, men barsk bliver hun nok aldrig, racen er en
af de mere konfliktsky.
Jeg glæder mig til at deltage til her fra tid til anden, jeg finder
tonen herinde vældig rar.

Lone

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-01-08 18:45

"Lone" <bruger@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> racen er en af de mere konfliktsky.

Jeg har tidligere haft en engelsk setter, og konfliktsky er lige ordet jeg
ville sætte på ham.
Han var noget af det mest rare og venlige, og hadede når der var optræk til
ballade hundene imellem, mødte vi andre hunde på turene, ville han helst
over på den anden side for at undgå dem, han foretrak menenskelig selskab
selvom han fungerede fint med de to andre jeg havde på det tidspunkt.

Han var blevet mobbet ud af sit tidligere hjem af to gravhunde, måske det
også har haft noget at sige.
Men ualmindelig rar var han bestemt.

> Jeg glæder mig til at deltage til her fra tid til anden, jeg finder tonen
> herinde vældig rar.

Det er den også for det meste, men bølgerne kan absolut også gå højt ind i
mellem! (-;

Mvh. Marie
- mine vovser kan ses her hvis du lyster;
http://www.photopassion.dk/hundene.htm

Fra : Hm

Dato : 02-01-08 16:49

Hej Lone
velkommen her i gruppen.
tillykke med den lille nye, jeg syntes bare den ser ret stor ud ??
er det ikke en coker ??

Hanne/hvis schæfer ikke er lille og sød mere

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-01-08 17:15

"Hm" <mishamai@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lone
> velkommen her i gruppen.
> tillykke med den lille nye, jeg syntes bare den ser ret stor ud ??
> er det ikke en coker ??

Velkommen herfra også, og tillykke med vidunderet!

Hanne, Jeg tror at det er en irsk setter, hvis jeg da ikke tager helt fejl,
og det er en cocker på væksthormoner..LOL..

Mvh. Marie -med to boxere og en cairnterrier, der heller ikke er små mere,
men absolut nuttede! (-;

Fra : Lone

Dato : 02-01-08 17:34

Torben og Marie-louise Ager skrev:
> [...]
> og det er en cocker på væksthormoner..LOL..
>
> Mvh. Marie -med to boxere og en cairnterrier, der heller ikke er små mere,

Tak for de søde ord.
Pippi er en irsk setter.
Lone

Fra : Leyna

Dato : 07-01-08 10:34

On Wed, 02 Jan 2008 17:33:30 +0100, Lone <bruger@eksempel.dk> wrote:

>Tak for de søde ord.
>Pippi er en irsk setter.

Øv! Jeg gættede osse på en cocker, men nuttekær er den lille tøs
uanset hvad race hun tilhører.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Per, Herringe

Dato : 07-01-08 10:54

I meddelelse: 477bbcdc$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
skrev Lone bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> Tak for de søde ord.
> Pippi er en irsk setter.
> Lone

Den er godt nok dejlig. Her er en irsk setter rød, men i Irland er der en
præst der har "reddet" den oprindelige irske setter, som var ved at
forsvinde til fordel for den moderne udstillingshund. De oprindelige er
rød/hvide, så de ville ellers passe fint i Danmark

--
MVH Per, Herringe

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-01-08 11:11

"Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsvinde til fordel for den moderne udstillingshund. De oprindelige er
> rød/hvide, så de ville ellers passe fint i Danmark

Der findes da en variant der hedder en rød/hvid (irsk?) setter, ihvertfald
ifølge mit efterhånden halvgamle hundeleksikon.

Mvh. Marie

Fra : Hm

Dato : 02-01-08 19:22

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:477bb863$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Hanne, Jeg tror at det er en irsk setter, hvis jeg da ikke tager helt
> fejl, og det er en cocker på væksthormoner..LOL..

Tak, Marie så er jeg mere rolig ang. størrelsen ja, de hænge øre er bare
så søde.

Hanne/ hvis schæfer heller ikke er nuser mere, men meget kærlig og klog

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-01-08 20:02

> [...]
> en meddelelse news:477bb863$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Tak, Marie så er jeg mere rolig ang. størrelsen ja, de hænge øre er

Jamen der er noget med hængeører og store brune øjne.. ingen tvivl om det!
(-;

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-01-08 17:20

> [...]
> Jeg vil gerne benytte lejligheden til at spørge om nogen kan anbefale
> hvalpemotivationskurser nord for København?

Hej Lone

stort tillykke med jeres smukke cocker hvalp - klart, at hun ikke kunne
hedde andet, når hun kommer fra Astrid Lindgrens land
Nord for Kbh. er jo et vidt begreb, men jeg var glad for DKK-træningen i
Vig, som ligger ikke så langt fra Nyk. Sj.
Held og lykke med Pippi.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Lone

Dato : 02-01-08 17:37

A. S. Nielsen skrev:
> [...]
> Nord for Kbh. er jo et vidt begreb, men jeg var glad for DKK-træningen i
> Vig, som ligger ikke så langt fra Nyk. Sj.

Tak skal du have hun er nu altså en irsk setter, men jeg forstår godt at
du siger cocker for hun har meget lange ører.
Du har ret i at nord for kbh. er et vist begreb. Vi bor i Virum så Vig
er lidt langt væk, men ellers tak for hjælpen.
Lone

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-01-08 19:08

> [...]
> fra Göteborg. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at spørge om
> nogen kan anbefale hvalpemotivationskurser nord for København?

Hej Lone.

Hjerteligt tillykke med den lille, hvor er hun dog nuser.

Jeg kendte engang en irsk setter, den var dejligt godmodig og var
noget af det smukkeste jeg havde set, og sikken en farve de irere
har.

Hun er bare lige til at kramme den lille Pippi.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lone

Dato : 04-01-08 12:33

Tove Krieger skrev:
> [...]
> af det smukkeste jeg havde set, og sikken en farve de irere har.
>
> Hun er bare lige til at kramme den lille Pippi.

Tak skal du have.
Ja irerne er meget venlige og jeg tror jeg har været heldig med hende
her og hendes temperament. Hun har været ude at gå i skoven for første
gang i dag og mødt en masse femmede hunde og mennesker og det var hun
fuldstændig uimponeret af.
Det var en super oplevelse,
Lone

Fra : BettinaP

Dato : 04-01-08 09:52

"Lone" <bruger@eksempel.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg vil gerne benytte lejligheden til at spørge om nogen kan anbefale
> hvalpemotivationskurser nord for København?

nårh hvor er hun nuser!

virum...hm
DKK i hillerød har nogle yderst kompetente trænere, så det var da en
mulighed?

tillykke med hende, hun er da bare for dejlig

BettinaP

Fra : Lone

Dato : 04-01-08 12:34

BettinaP skrev:
> [...]
> mulighed?
>
> tillykke med hende, hun er da bare for dejlig

Tak for de søde ord og for din anbefaling. Jeg vil kontakte DKK
Lone