MS Windows
briani 27239
"Din konto er dekativeret.Kontakt din syst~
Fra : Dr.Phil

Dato : 16-01-08 21:39

Hejsa.
Jeg sidder med en kollega´s bærbare pc´er og skal ordne nogle småting på
den.
Hun er bl.a træt af at hendes ex-svigersøn´s navn ved windows log-on kommer
når Windows starter.

Man skal dog bare trykke "OK" uden at angive adgangskode for at den
kører/booter videre.

Men nu er der gået ged i det,så uanset hvordan, så skriver den når man
trykker "OK":

"Din konto er deaktiveret.Kontakt systemadministratoren".

Jeg har prøvet at starte op i Fejlsikret tilstand,men der sker det samme.

Så hvad gør jeg nu for at komme ind i Windows???

Jeg vil selvfølgelig ikke formatere som det første.

Det er Win XP Pro

Fra : mogens

Dato : 17-01-08 03:05

@Dr.Phil

Når login-skærmen vises ved opstart, så klik uden for konto-felterne.
Tast så [Ctrl+Alt+Del]
Derved fremkommer en generel login-dialogboks. Heri indtastes som
bruger [Administrator] (uden paranteser), samt adgangskoden til
administrator-kontoen, hvis der er oprettet en sådan. Herefter logger
Windows på som Administrator - det er en konto man aldrig skal bruge
til andet end at oprette og slette konti og den slags.
Gå så ind i "Kontrolpanel\Brugerkonti" og opret en ny konto med det
ønskede navn. Giv kontoen administrator-rettigheder. Genstart Windows
og log på den nye konto.
Gå så ind i "Denne Computer" og flyt alle de dokumenter fra den
uønskede konto, der skal bevares, over til den nye konto. (ex.: fra
[%Harddisk%:\Documents and Settings\%den uønskede konto%\Dokumenter]
til [%Harddisk%:\Documents and Settings\%den nye konto%\Dokumenter]
samt ditto for "Foretrukne", "Menuen Start" og "Skrivebord")
Gå så ind i "Kontrolpanel\Brugerkonti" og slet den uønskede konto.
Genstart Windows.

Voila

PS. Hvis der ikke var adgangskode på administrator-kontoen, så er det
en god ide at oprette en - som det turde fremgå.

Hilsen Mogens

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-01-08 13:55

mogens <langballe75@hotmail.com> wrote in news:a8328790-af69-4f82-8c87-
88b19f586dff@j78g2000hsd.googlegroups.com:

<snip>

> Gå så ind i "Kontrolpanel\Brugerkonti" og opret en ny konto med det
> ønskede navn. Giv kontoen administrator-rettigheder.

Det er et meget dårligt råd!

--
Bates Motel
Vacancy

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-01-08 16:38

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er et meget dårligt råd!

Hvorfor?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-01-08 01:43

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote in

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<Giv kontoen administrator-rettigheder>

> Hvorfor?

Derfor!

--
Bates Motel
Vacancy

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-08 19:39

> Derfor!

Tak for svar, det var virkeligt noget jeg kunne bruge til noget! :-/

Fra : mogens

Dato : 21-01-08 14:25

Det er altid dejligt med en intelligent kommentar.
mogens

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-08 19:38

"mogens" <langballe75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er altid dejligt med en intelligent kommentar.

Ja, utroligt han ikke kan uddybe det.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-01-08 04:10

Jørgen Nielsen <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

> "mogens" <langballe75@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, utroligt han ikke kan uddybe det.

Hvad er det ved "Giv kontoen administrator-rettigheder. Det er et meget
dårligt råd!" du ikke har forstået?

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-01-08 17:09

> Hvad er det ved "Giv kontoen administrator-rettigheder. Det er et meget
> dårligt råd!" du ikke har forstået?

Du svare ikke på det jeg spørger om. Hvorfor er det et dårligt råd?

Fra : mogens

Dato : 25-01-08 07:27

@Axel Hammerschmidt
Tillad mig at svare:
Jørgen Nielsen er ikke i tvivl om at du opfatter min procedure med at
oprette en konto med administrator-rettigheder, som et dårligt råd.
Det fremgår jo af:

>Hvorfor?

Som du kan se er det et helt almindeligt spørgsmål, som du endnu ikke
har svaret på.
Jeg selv kunne da også godt selv tænke mig at høre hvorfor der skulle
være noget i vejen med proceduren. Ikke så meget fordi jeg er i tvivl,
for det er jeg ikke, da den er i orden, men mere sådan af almindelig
samtale-pli hvor man, for at forsvare meningen i noget man har ytret,
beder om, at angreb på dette klargøres. Men lige nu synes jeg at målet
er fuldt. Enten så svarer du på kritikken, eller også bedes du holde
dig væk fra denne her tråd.
Mogens

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-01-08 18:10

> [...]

> Det fremgår jo af:

> Som du kan se er det et helt almindeligt spørgsmål, som du endnu ikke

Det har jeg da, jeg har skrevet, at det er et dårlig råd.

> [...]
> for det er jeg ikke, da den er i orden, men mere sådan af almindelig
> samtale-pli hvor man, for at forsvare meningen i noget man har ytret,

Aah! Du opfatter det som et angreb, derfor den agressive tone.

> Men lige nu synes jeg at målet er fuldt. Enten så svarer du på kritikken,
> eller også bedes du holde dig væk fra denne her tråd.

Det er osse et dårligt råd.

Fra : mogens

Dato : 27-01-08 10:46

@Axel Hammerschmidt:
Du forstår jo slet ikke kritikken - du svarer i hvert tilfælde ikke på
den. Jeg synes bare at vi skal slutte her.
Mogens

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-01-08 19:19

mogens <langballe75@hotmail.com> wrote:

> @Axel Hammerschmidt:
> Du forstår jo slet ikke kritikken - du svarer i hvert tilfælde ikke på
> den. Jeg synes bare at vi skal slutte her.

Og jeg synes det er et meget hurtig svar - overvej om du ikke bør få et
liv.