? om RDRAM.... hjælp......
Fra : Tholo

Dato : 14-07-01 17:32

Hej...

Jeg har lige købt en 1.7 Ghz Pentium 4 med 128 ( 2x64 ) RDRAM, og nu vil jeg
gerne opgradere den lidt, men nu opdager jeg så at RDRAM det er f.... dyrt.
Er der nogle der kender til en side?, hvor man kan læse lidt mere om
forskellen på RD kontra SD ram, for det skulle være hurtigere, men hvor
meget hurtigere er det, noget der kende svaret.?

Jeg håber på et fornuftigt svar.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : DaWizeGuy

Dato : 14-07-01 18:16

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> forskellen på RD kontra SD ram, for det skulle være hurtigere, men hvor
> meget hurtigere er det, noget der kende svaret.?

Jeg håber, at du er helt klar over, at Pentium 4 kun kan tage RD-RAM! Du kan
derfor IKKE udskifte dem med SD-RAM!! Læs mere om RD-RAM her:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1245&p=1.

---
Mvh
Anders

Fra : Tholo

Dato : 14-07-01 23:13

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> derfor IKKE udskifte dem med SD-RAM!! Læs mere om RD-RAM her:

Hej Anders....

Ja det er jeg blevet klar over, var nu heller ikke meningen, jeg var lidt på
jagt efter noget der kunne fortælle mig over forskellen mellem RD og evt. SD
ram.
Syndes ikke at jeg kan se det på den side du linker til.....

Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Madsen

Dato : 14-07-01 23:18

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev:

> ...forskellen mellem RD og evt. SD ram.
> Syndes ikke at jeg kan se det på den side du linker til.....

Der er lidt at studere her:
<http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/reviews/1787/1/>

<http://www.google.com/search?q=RDRAM+vs.+SDRAM&hl=da&lr=>

(Husk at få "=" tegnet med i over i browseren hvis du bruger OE.)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-07-01 00:51

> Er der nogle der kender til en side?, hvor man kan læse lidt mere om
> forskellen på RD kontra SD ram

Michael B. Karbo hjemmeside
http://www.mkdata.dk/pctutor/index.htm

Jeg har forøvrigt læst at der er kommet/kommer et bundkort til P. IV, der
kan køre med 2 forskellige slags RAM. Jeg kan ikke huske om det var var
SD-RAM eller DDR-RAM, RAMBUS-rammen kunne erstattes med.

Mvh. Flemming Nielsen