MS Windows
briani 27239
Windows fandt problemer i filsystemet./ XP~
Fra : Jama

Dato : 13-01-08 15:23

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

d:\>chkdsk
Filsystemtypen er NTFS.
Diskenhedsnavnet er Lokal disk c.

Advarsel: Parameteren /F er ikke angivet.
Chkdsk kører i skrivebeskyttet tilstand.

CHKDSK kontrollerer filer (trin 1 af 3)...
Kontrollen af filer er fuldført.
CHKDSK kontrollerer indeks (trin 2 af 3)...
Kontrollen af indeks er fuldført.
CHKDSK genopretter tabte filer.
CHKDSK kontrollerer sikkerhedsbeskrivelser (trin 3 af 3)...
Kontrollen af sikkerhedsbeskrivelser er fuldført.
CHKDSK opdagede ledig plads markeret som allokeret i
MFT-bitmappen.
CHKDSK opdagede ledig plads markeret som allokeret i diskenhedens bitmap.
Windows fandt problemer i filsystemet.
Kør CHKDSK med parameteren /F (fix) for at løse dem.

20474810 KB samlet diskplads.
8289324 KB i 41868 filer.
14360 KB i 4817 indeks.
0 KB i beskadigede sektorer.
121042 KB i brug af systemet.
65536 KB i brug af logfilen.
12050084 KB diskplads til rådighed.

4096 byte i hver allokeringsenhed.
5118702 allokeringsenheder i alt på disken.
3012521 allokeringsenheder til rådighed på disken.

OS XPpro SP2 dk.

første fejl. Windows fandt problemer i filsystemet.

Jeg har haft dette problem oppe før, hvor CHKDSK anbefalder, at jeg skal
"Kør CHKDSK med parameteren /F (fix) for at løse dem." Men det hjælper ikke,
jeg har testet Harddisken m. et Værktøj til dette og den fejler intet, kan
det være fordig de to Diske C og D er byttet om. Dette skete, da jeg
installerede XP, hvor jeg lavede ny Partion, hvad jeg ikke havde behøvedet.

anden fejl. Password til opstart.

Jeg havde også et andet problem, der ikke har noget med ovennænte fejl, at
gøre.
Jeg havde installeret en opdate til min trådløse Net driver, da jeg
genstartede ville XP pludselig ha et Password inden jeg kunne komme ind på
skrivebordet. Jeg har ikke Password eller har haft Password til XPs opstart,
hvad er grunden til dette? Jeg kunne ikke løse problemmet, så jeg måtte lave
en Rep m. R. Hvad kunne jeg ha gjort, for at ingå dette og kommet udenom
dette pludselige Password.
nb. selv efter R er det førdte problem ikke forsvundet.
Mvh.Jama

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 17:52

Jama wrote:
> [...]

Det første problem tør jeg ikke gi' et bud på, men mht. password, så gå i
KØR og skriv: "userpasswords2" ( uden gåseøjne ), og fjern flueben ved
"brugere skal logge ind".

mvh Ebbe

Fra : Jama

Dato : 14-01-08 09:44

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> Det første problem tør jeg ikke gi' et bud på, men mht. password, så gå i
> KØR og skriv: "userpasswords2" ( uden gåseøjne ), og fjern flueben ved
> "brugere skal logge ind".
>
> mvh Ebbe

Takker, det vil jeg prøve.
Mvh.Jama