MS Windows
briani 27239
Problem med Ram og IE7 faneblade
Fra : JBJ

Dato : 12-01-08 07:50

Tidligere har jeg lavet et indlæg i dk.edb.system.ms-windows hvor jeg
beskrev et problem jeg havde med at min bærbar løb tør for ram ved brug af 9
eller mere faneblade(tabs) i IE7. Det var så slemt at ingen programmer
virkede som de skulle og højreklik ikke virkede, og kun en genstart kunne
afhjælpe problemet. Men det var i IE7 at jeg havde problemet, det opstod
aldrig ved andre ting såsom video afspilning/redigering eller spil.

Nu tror jeg så jeg har fundet årsagen, min bærbare er født med 2x512=1GB
Samsung 667Mhz DDR2 PC5300 Ram,

Manufacturer Samsung
Part Number M4 70T6554EZ3-CE6
Serial Number 7275339C
Capacity 512 MBytes
Memory Type DDR2 SDRAM
Speed DDR2-666 (333 MHz)CL5
Data Width 64 bits
Voltage SSTL 1.8V
Error Correction None
Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs
Manufacturing Date 2007, Week 31
Module Height 30.0 mm
EPP SPD Support No
Unbuffered

og jeg havde så skiftet dem ud for 2x1GB Kingston Ram(KVR667D2S5/1G PC2-5300
CL5 200pin) som jeg havde købt til den anden bærbar jeg havde før og der
fungerede de fint.

Men min Toshiba kan åbenbart ikke lide de Ram, så da jeg skiftede tilbage
til de Ram som den er født med har jeg endnu ikke oplevet fejlen. Og jeg har
stresset den ved at køre med 15-20 faneblade og andre programmer samtidigt.
Nu er der så kun 1GB(de originale 2x512) i og den kører fremragende, men jeg
skal have lidt mere i da det er en Vista Home premium - der findes desværre
ikke drivere til XP.

Jeg tog så en check på Kingstons hjemmeside og det viser sig at de 2x1GB som
jeg havde ikke passer til Toshiba, men derimod til en masse andre bærbare så
det var altså det der var årsagen.

Kingston har nogle som hedder KTT667D2S5/1G som skulle passe til min bærbar,
men jeg ville nu gerne have fat i Samsung igen da dem jeg har i nu kører
skønt, jeg har dog ikke kunnet finde en online konfigurator som kan give mig
et model nummer. Er der nogen her der ved hvor jeg kan finde en sådan som
også virker med Samsung Ram - jeg kan sagtens finde en til Kingston?

Og skulle der så være nogen som er interesseret i mine kingston
ram(2xKVR667D2S5/1G PC2-5300 CL5 200pin), så kan de få dem for 200 kr.
samlet + porto inkl. orig. kvittering.
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/partsinfo.asp?root=&LinkBack=&ktcpartno=KVR667D2S5/1G&id=2

Her er en liste over hvilke modeller de passer i, som blandt andet er ASUS,
MSI, Clevo, Targa og AOpen - skulle også passe til Zepto:)

http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/models.asp?System=&Distributor=0&OriginalSysPN=&Manufacturer=&KTCPartNo=KVR667D2S5%2F1G&root=&LinkBack=&submit1=Click+Here

Den bliver smidt ind i dk.marked.privat.edb.pc hvor man kan byde.

JBJ