MS Windows
briani 27239
min computer genstarter
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 10-01-08 21:00

Hejsa

Jeg har et noget træls problem. Jeg kører med xp pro og bruger Tiny personal
firewall og har gjort det i nogle år uden problemer. Nu er der begyndt at
ske mærkelig ting.

Hvis et program beder om tilladelse til at gå på nettet så genstarter
maskinen med det samme hvilket er træls.

Det drejer sig hovedsagligt om programmer fra Adobe og Microsoft. Alle andre
programmer er der ikke problemer med. De dukker op en gang og beder om en
regel og så er det det.

Nogen der har en ide til hvad det kan være galt?

Monty

Fra : mogens

Dato : 10-01-08 16:54

@Monty

>Hvis et program beder om tilladelse til at gå på nettet så genstarter
>maskinen med det samme hvilket er træls.

?Hvis et program forsøger at gå på nettet og firewallen på vegne dette
beder om tilladelse, så genstarter maskinen med det samme hvilket er
træls.

I så fald: Det lyder som en systemfejl af en art. Begynd med at få
Windows til at lade være med at genstarte automatisk. Derved skulle
fremkomme en BSOD med nogle fejlmeldinger. Skriv dem af og søg på dem
eller publicer dem her.

Sådan forhindres genstart ved systemfejl:

Kontrolpanel\System
..Fanen "Avanceret"\"Start og Genoprettelse"\<Indstillinger>
....Systemfejl\[Fjern flueben] "Genstart Automatisk"
....<OK>
..<OK>

Hilsen Mogens

Fra : mogens

Dato : 10-01-08 22:40

err.:

?Hvis et program forsøger at gå på nettet og firewallen på vegne af
dette

Fra : Jama

Dato : 12-01-08 17:05

"mogens" <langballe75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
err.:

?Hvis et program forsøger at gå på nettet og firewallen på vegne af

Gå i Kontrolpanel/System/Hardware/nederst/ Indstilling, slå genstart
fra(fjern hak).
Mvh.Jama

Fra : mogens

Dato : 13-01-08 00:17

Kære Jama

Hvad i alverden mener du?
Du svarer på min egen fejlrettelse til mit svar til Monty.
Min fejlrettelse er til et afklarende spørgsmål til Monty om jeg har
forstået ham rigtigt - det er ikke i sig selv et spørgsmål.
Under forudsætning af at jeg har forstået Monty rigtigt, så angiver
jeg en procedure - det drejer sig om at undgå at Windows XP genstarter
ved systemfejl. Men du angiver en procedure, som jeg formoder skulle
give samme resultat som min, men den er da forkert. Dels slår den ikke
genstart ved systemfejl fra og dels kan den slet ikke lade sig gøre -
prøv selv når du engang bliver frisk. (Fik du den?)

Det er en lille smule pisse irriterende at skulle bruge tid på sådan
noget der hverken har hoved eller hale. Nå, men fred og hygge.

Hilsen Mogens