MS Windows
briani 27239
WinXP i domæne og Workgroup
Fra : JDD

Dato : 08-01-08 14:10

hej

En Windows XP maskine kan enten være medlem af et domæne eller en workgroup.
Men er den medlem af et domæne kan den ikke rigtig se andre maskiner der er
medlem af forskellige workgroups.
Hvad er det der gør det og kan det ændres.

Fra : Hans

Dato : 08-01-08 16:01

JDD wrote:
> [...]
> andre maskiner der er medlem af forskellige workgroups.
> Hvad er det der gør det og kan det ændres.

Hvis du er oprettet som bruger på de enkelte maskiner i workgroups, så har
du adgang til dem, men ellers ikke. Det er ret besværligt, da du skal
oprettes på alle de maskiner du vil have adgang til.

Hans

Fra : JDD

Dato : 09-01-08 09:05

> [...]
> du adgang til dem, men ellers ikke. Det er ret besværligt, da du skal
> oprettes på alle de maskiner du vil have adgang til.

Ja men jeg kan jo ikke se dem, jeg mener hvad kan der gøres for at man kunne
browse sig frem til maskinerne i andre computere.

Fra : Hans

Dato : 09-01-08 09:18

JDD wrote:

> Ja men jeg kan jo ikke se dem, jeg mener hvad kan der gøres for at
> man kunne browse sig frem til maskinerne i andre computere.

Søg på de enkelte maskinnavne.

Hans

Fra : N_B_DK

Dato : 09-01-08 19:44

"JDD" <jdd@skivets.dk> wrote in message
> [...]
> andre maskiner der er medlem af forskellige workgroups.
> Hvad er det der gør det og kan det ændres.

fang dem på deres ip direkte.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.