MS Windows
briani 27239
Problem ved kopiering mellem 2 harddiske i~
Fra : Kim Frandsen

Dato : 07-01-08 11:48

Hej,

Jeg har lige installeret Windows XP Home SP2 igen, men jeg mener faktisk
problemet var der i noget tid før også.
Hvis jeg kopierer noget fra D-drevet (en ide-harddisk) til C-drevet
(Sata-disk) så hænger windows helt efter meget kort tid, og kan kun
genstarte computer ved brug af reset-knappen. Hvad kan der være galt? Alle
motherboard-drivers osv burde være installeret.

Mvh.
Kim Frandsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-08 12:27

"Kim Frandsen" <kimela@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> (Sata-disk) så hænger windows helt efter meget kort tid, og kan kun
> genstarte computer ved brug af reset-knappen.

Skal det forståes sådan at du godt kan kopiere fra C til D, eller fx. fra
CD-Rom til C eller D?

Hvis du ikke kan kopiere i nogen af retningerne, ville jeg nok først teste
hver disk med et tool, og hvis det ikke gav noget ville jeg teste RAM'en.

mvh
///M

Fra : Kim Frandsen

Dato : 07-01-08 13:03

"///M" <nomail> wrote in message

> Skal det forståes sådan at du godt kan kopiere fra C til D, eller fx. fra
> CD-Rom til C eller D?

Jeg kan sagtens kopiere fra C til D, fra D til ekstern USB-harddisk osv, og
har også lige installeret et spil fra dvd-drev til C, så jeg kan ikke helt
regne
ud hvad der er galt.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-08 13:27

> [...]
> og
> har også lige installeret et spil fra dvd-drev til C, så jeg kan ikke helt

Har du prøvet at køre en chkdsk på begge drev?

Kør denne i en prompt:

chkdsk c: /f /r

Gentag med d:. Det er sandsynligt at du skal genstarte for at få lov til at
køre testen. Lad den køre den og skriv om den finder noget.

Det kunne også være interessant at vide om dine partioner er formatteret med
NTFS, FAT32 eller andet.

mvh
///M

Fra : Kim Frandsen

Dato : 10-01-08 19:40

"///M" <nomail> wrote in message
> Har du prøvet at køre en chkdsk på begge drev?

Der er ikke noget galt med D-drevet.
Jeg har kørt chkdsk på C:, der er ikke noget galt.
Har også hentet et tool fra Seagates hjemmeside, den finder heller ikke
fejl.
Nu hvis jeg installerer noget går det uendeligt langsomt. Jeg kunne heller
ikke
overføre billeder fra cardreader til C:
Men Windows kører fra harddisken, spil kører og jeg går ud fra den hele
tiden
gemmer information på harddisken når den kører spil osv, så jeg kan ikke
regne
ud hvad der er galt.

> Det kunne også være interessant at vide om dine partioner er formatteret
> med NTFS, FAT32 eller andet.

NTFS

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-08 23:16

"Kim Frandsen" <kimela@adslhome.dk> wrote in message

> Jeg har kørt chkdsk på C:, der er ikke noget galt.
> Har også hentet et tool fra Seagates hjemmeside, den finder heller ikke
> fejl.

Jeg har pt. ikke flere idéer til fejlfinding.
Og dog: Hvordan opfører den sig hvis du starter den op i "fejlsikret
tilstand"?

mvh
///M

Fra : Rado

Dato : 11-01-08 11:30

On Mon, 7 Jan 2008 11:48:07 +0100, "Kim Frandsen" <kimela@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>genstarte computer ved brug af reset-knappen. Hvad kan der være galt? Alle
>motherboard-drivers osv burde være installeret.

Prøv at tjek IDE kablet. Jeg har selv måttet skifte mange kabler ud
(sidste gang faktisk så sent som igår) på grund af I/O problemer, i
tidens løb. Man kan f.ex. sagtens opleve at der ikke er nogen
problemer med at kopiere den ene vej, mens det går galt i modsat
retning.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html