MS Windows
briani 27239
Newsreader
Fra : Steen

Dato : 05-01-08 22:38

Hej NG

Jeg har installeret XP og Officepakken på en ny PC. Det viser sig, at
mailprogrammet er Microsoft Office Outlook, og jeg kan desværre ikke
se, at det kan fungere som nyhedslæser. På min gamle PC havde jeg
Outlook Express, som var ganske udmærket til nyhedsgrupper.

Dette indlæg er skrevet i ForteAgent, som jeg har været nødt til at
hente. Umiddelbart virker det meget kompliceret.

1) Hvordan får jeg Microsoft Office Outlook til at fungere som
newsreader?

2) Hvordan får jeg Outlook Express i stedet for?

3) Hvilke andre programmer kan anbefales (til nyhedsgruppelæsning)?

mvh og tak
Steen
(Steen Hoffmann)

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 05-01-08 22:48

lør, 05 01 2008 kl. 22:38 +0100, skrev Steen:
> 1) Hvordan får jeg Microsoft Office Outlook til at fungere som
> newsreader?

det gør du ikke - det kan OutLook ikke.

> 2) Hvordan får jeg Outlook Express i stedet for?

Hvis du har lavet en normal installation af XP, skulle den gerne være
kommet med ind. Kig i startmenuen efter den.

> 3) Hvilke andre programmer kan anbefales (til nyhedsgruppelæsning)?

Her kan jeg ikke hjælpe - måske andre kan.

/a

Fra : Børge List

Dato : 05-01-08 22:57

Andreas Lorensen skrev:

> [...]
> kommet med ind. Kig i startmenuen efter den.

> Her kan jeg ikke hjælpe - måske andre kan.

Firefox Thunderbird.
Mvh. Børge List

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-01-08 22:54

Steen skrev:

> 2) Hvordan får jeg Outlook Express i stedet for?

OE ligger i Outlook *som sådan* - ved dog ikke lige hvorhenne da jeg aldrig
har haft Outlook

Gruppen news:dk.edb.internet.software.mail+news er vist bedre egnet til dit
spørgsmål
Hans

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 06-01-08 10:19

Hans Paulin (6310) har bragt dette til os:

> [...]
> har haft Outlook
>
> Gruppen news:dk.edb.internet.software.mail+news er vist bedre egnet til dit

Hvad mener du? OE og Outlook er 2 helt forskellige ting, har intet med
hinanden at gøre...
...::JMJ::..

Fra : Holst

Dato : 05-01-08 22:55

Steen wrote:

> 2) Hvordan får jeg Outlook Express i stedet for?

Mig bekendt følger Outlook Express med en almindelige installation af
XP, så mon ikke den er der et sted, hvis du leder godt nok.

Ellers kan det være, den kan downloades fra microsoft.com.

> 3) Hvilke andre programmer kan anbefales (til nyhedsgruppelæsning)?

Jeg bruger Thunderbird (www.mozilla.com) til både mail og news og er
godt tilfreds med det.

Fra : Ole

Dato : 06-01-08 13:26

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> så mon ikke den er der et sted, hvis du leder godt nok.
>
> Ellers kan det være, den kan downloades fra microsoft.com.

OE ligger i kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> windowskomponenter
(hedder det vist nok)

Fra : John

Dato : 05-01-08 22:58

Steen skrev:
> 1) Hvordan får jeg Microsoft Office Outlook til at fungere som
> newsreader?

Det kan det mig bekendt ikke.

> 3) Hvilke andre programmer kan anbefales (til nyhedsgruppelæsning)?

En mulighed kunne være Thunderbird - det minder en del om Outlook
Express på mange punkter synes jeg.

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Mvh

John

--
http://lojmann.dk/2007/07/10/vil-du-snydes-sa-prøv-elgiganten/
http://www.gamereactor.dk/blog/Nicolas+Elm%F8e/32028/

Fra : Carl Drud

Dato : 05-01-08 23:01

Steen <shof@dadlnet.dk> writes:

> 1) Hvordan får jeg Microsoft Office Outlook til at fungere som
> newsreader?

Der er ikke understøttelse af NNTP (nyhedsgrupper) i Outlook

> 2) Hvordan får jeg Outlook Express i stedet for?

Jeg formoder det må være Vista du har. OE er erstattet af Windows Mail
som allerede er blevet erstattet af Windows Live Mail, som dog skal
downloades separat

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Mail

> 3) Hvilke andre programmer kan anbefales (til nyhedsgruppelæsning)?

Mozilla Thunderbird

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

XanaNews

http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_news_clients

--
Carl

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-01-08 23:56

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg formoder det må være Vista du har. OE er erstattet af Windows Mail
> som allerede er blevet erstattet af Windows Live Mail, som dog skal

Hvorfor formoder du, at det er Vista, når han skriver, at det er xp?
Når det er xp er det som sådan nemt nok. Han skal bare finde Outlook expres
og sætte den op. Den bliver automatisk installeret og kan ikke fravælges, så
han skal bare finde den.
Skulle det mod forventning være Vista, så er det som du anfører Windows Mail
der skal/kan bruges, og den bliver også automatisk installeret.
Outlook er bare kommet ind med en Office installation, men derfor ligger de
andre mailprogrammer der stadig.

Kurt

Fra : Carl Drud

Dato : 06-01-08 00:07

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> writes:

> Hvorfor formoder du, at det er Vista, når han skriver, at det er xp?

Say no more. Jeg havde overset XP

Men i øvrigt skulle den nye Windows Live Mail også kunne installeres på
XP.

http://get.live.com/wlmail/system_requirements

--
Carl

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-08 00:19

Carl Drud skrev:

> Men i øvrigt skulle den nye Windows Live Mail også kunne installeres
> på XP.

Ligger den til download et eller andet sted?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-08 00:27

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ligger den til download et eller andet sted?

Var vist Windows Mail jeg mente
Hans

Fra : Carl Drud

Dato : 06-01-08 00:27

http://get.live.com/wlmail/overview

--
Carl

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-08 00:36

Carl Drud skrev:

> http://get.live.com/wlmail/overview

Tak - nåede at finde siden - har hentet den nu
Hans

Fra : Jack

Dato : 06-01-08 19:43

> Tak - nåede at finde siden - har hentet den nu
> --

Det skal du nok blive ked af

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-08 20:34

Jack skrev:

> Det skal du nok blive ked af

Hvad er det værste ved den, synes du?

Selv savner jeg noget QuoteFix-agtigt

Har osse leget med MesNews anbefalet i denne tråd - der savner jeg at se om
der kommer nye indlæg i en gruppe *som sådan* !?
Hans

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-01-08 21:40

Den 06-01-2008, skrev Hans Paulin (6310):

> Hvad er det værste ved den, synes du?
>
> Selv savner jeg noget QuoteFix-agtigt
>
> Har osse leget med MesNews anbefalet i denne tråd - der savner jeg at se om
> der kommer nye indlæg i en gruppe *som sådan* !?

Nå, højreklikkede på hver enkelt gruppe og ændrede synkroniseringen lol

Hans

Fra : Jack

Dato : 07-01-08 21:45

> Nå, højreklikkede på hver enkelt gruppe og ændrede synkroniseringen lol

Kan faktisk ikke huske hvad det var, der fik mig til at stejle... men
den var lidt for insisterende på at blande sig i noget jeg ikke ønskede. Den
røg ud efter 10 min. Outlook og Outlook Express holder fint til mig. Har
Vista Ultimate på den bærbare, så der må jeg altså undvære O.E. Men windows
mail er vel ok, bortset fra manglende stavekontrol. Men hvem ved... måske
jeg kunne blive lidt bedre til, at stave nu jeg skal tage mig lidt sammen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-01-08 01:20

Jack skrev:

> Kan faktisk ikke huske hvad det var, der fik mig til at
> stejle... men den var lidt for insisterende på at blande sig i noget
> jeg ikke ønskede. Den røg ud efter 10 min.

Ca. det samme hér

> Outlook og Outlook
> Express holder fint til mig. Har Vista Ultimate på den bærbare, så
> der må jeg altså undvære O.E. Men windows mail er vel ok,

Har leget med MesNews til news de sidste dage - den ka nogen ting OE ikke ka

Er lige nu i gang med at prøve Opera som mailklient
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Jack

Dato : 11-01-08 22:35

> [...]
> ka
>
> Er lige nu i gang med at prøve Opera som mailklient

Skriv gerne om erfaringerne

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-08 00:18

Jack formulerede spørgsmålet:
> Skriv gerne om erfaringerne

MesNews we supergo'

Jeg har stort set kun dyrket dén de sidste dage - Opera har ligget
stille - kunne godt tænke mig en mailklient samt en browser fremstillet
af folkene bag MesNews!

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 06-01-08 10:20

Steen formulerede spørgsmålet:
> [...]
>
> 2) Hvordan får jeg Outlook Express i stedet for?
>
> 3) Hvilke andre programmer kan anbefales (til nyhedsgruppelæsning)?

Hvis det får på en god newsreader, prøv MesNews, noget af det bedste
jeg har oplevet.
...::JMJ::..

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-01-08 10:51

Steen wrote :

> 3) Hvilke andre programmer kan anbefales (til nyhedsgruppelæsning)?

MesNews:
http://www.mesnews.net/gb/

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : O. Skjold

Dato : 06-01-08 11:53

Steen skrev i news:hqtvn3pt1p90dpmruvva4tm28obu0muvhd@4ax.com

<klip>

> 1) Hvordan får jeg Microsoft Office Outlook til at fungere som
> newsreader?

Det kan du ikke.

> 2) Hvordan får jeg Outlook Express i stedet for?

Find Outlook Express under Start + Alle programmer, kør det og
angiv det som standard til mail når det under opstarten brokker
sig over ikke at være det...

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-01-08 13:26

On Sat, 05 Jan 2008 22:38:29 +0100, Steen wrote:

[Klip]
> 3) Hvilke andre programmer kan anbefales (til nyhedsgruppelæsning)?
Når man, af her uudtalte grunde, spilder en del af sin tid på usenet, får
man en fornemmelse af hvem de foskellige personer er.
Så er det bare at kigge i headeren - Det var såmænd en af meget aktive
skribenter (B..... L... H.....), der henledte min opmærksomhed på den
fortræfffelige usenet reader jeg anvender (windows platformen)

--
Benny Andersen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-01-08 16:14

On Sat, 05 Jan 2008 22:38:29 +0100, Steen <shof@dadlnet.dk> wrote:

>1) Hvordan får jeg Microsoft Office Outlook til at fungere som
>newsreader?

Jeg har ikke selv prøvet, men det ser ud som om det kan integreres i Outlook.

Fra Outlook 2007 hjælpen:

Hvis du ikke tidligere har oprettet en nyhedslæser, konfigurerer Microsoft
Office Outlook automatisk Windows Mail Newsreader eller Outlook Express
Newsreader. Denne nyhedslæser er en NNTP-nyhedslæser (Network News Transport
Protocol), som du kan bruge til at hente nyhedsgruppeindhold og derefter arbejde
med det, når du ikke har forbindelse til internettet. Du kan også gennemse de
fleste nyhedsgrupper ved hjælp af din webbrowser.

Bemærk! I Windows Vista er Outlook Express blevet omdøbt til Windows Mail.
Hvis du bruger operativsystemet Microsoft Windows XP, vises Outlook Express.
Begge disse e-mail-klienter indeholder en nyhedslæser.

Første gang du skal bruge Windows Mail eller Outlook Express Newsreader, skal du
føje kommandoen Nyheder til Outlook-vinduet. Efter den første installation åbner
du Windows Mail eller Outlook Express med denne kommando, og derefter starter du
nyhedslæseren.

Benyt følgende fremgangsmåde:

Føje kommandoen Nyheder til menulinjen eller menuen Skift til
Klik på pilen Indstillinger for værktøjslinjer på standardværktøjslinjen.
Peg på Tilføj eller fjern knapper, og klik derefter på Tilpas.
Klik på fanen Kommandoer.
Klik på Skift til på listen Kategorier.
Klik på Nyheder på listen Kommandoer, og benyt en af følgende fremgangsmåder
uden at slippe museknappen:
Træk kommandoen Nyheder til Outlook-menulinjen, og slip derefter museknappen.
Træk kommandoen Nyheder til en Outlook-værktøjslinje, og slip derefter
museknappen.
Træk kommandoen Nyheder til menuen Skift til. Når menuen viser en liste over
kommandoer, skal du pege det sted, hvor kommandoen skal vises og derefter slippe
museknappen.

Starte nyhedslæseren
Klik på Nyheder på menulinjen, værktøjslinjen eller menuen Skift til, hvor du
har tilføjet kommandoen Nyheder.
Første gang du starter nyhedslæseren, åbnes Windows Mail eller Outlook Express,
og du bliver bedt om at oprette en nyhedsgruppekonto. Guiden Internetforbindelse
hjælper dig med at oprette forbindelse til en eller flere e-mail- eller
nyhedsservere.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen