MS Windows
briani 27239
Virtual PC og Linux (og VmWare)
Fra : Rado

Dato : 04-01-08 12:28

Jeg mener at have hørt Virtual PC 2004 også kan hoste Linux, men kan
ikke finde noget om det på MS sider. Er det bare mig der har hørt
forkert?

Hvordan med VMWare. Server versionen er jo gratis, men den kan vel
ikke køre på et alm. OS (Win20000, XP, Linux)?

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Ole C

Dato : 04-01-08 12:55

Se her: http://vpc.visualwin.com/

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 05-01-08 17:04

On Fri, 4 Jan 2008 12:54:47 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

>Se her: http://vpc.visualwin.com/

Tak!

Fra : Ole C

Dato : 05-01-08 18:26

Rado skrev blandt andet:

> Tak!

Velbekomme.

--
vh
Ole C

Fra : N_B_DK

Dato : 04-01-08 15:00

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Hvordan med VMWare. Server versionen er jo gratis, men den kan vel
> ikke køre på et alm. OS (Win20000, XP, Linux)?

Jo det kan den sagtens, tror du forveksler den med VMware ESX som er et
uafhængigt OS (og som IKKE er gratis)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Rado

Dato : 05-01-08 17:10

On Fri, 4 Jan 2008 15:00:03 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>Jo det kan den sagtens, tror du forveksler den med VMware ESX som er et
>uafhængigt OS (og som IKKE er gratis)

Kender ikke ESX så det gør jeg ikke Men jeg tænkte den måske kun
kunne køre på serverOS er.

Er der nogen ulemper eller specielle krav for server versionen fremfor
Workstation? F.ex. en masse ting der skal konfigureres manuelt osv. ?

Meningen er at installere den under Linux (sandsynligvis SUSE) og så
køre XP som virtuelt OS.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-01-08 22:53

> Er der nogen ulemper eller specielle krav for server versionen fremfor
> Workstation? F.ex. en masse ting der skal konfigureres manuelt osv. ?

VMware server er en mindre version af VMware vorkstation (hvor underligt det
end lyder), f.eks er der ikke shared folders i server versionen (VMware har
også en GSX version, som er til servere, mener dog ikke længere de sælger
den, arbejder kun med deres ESX version. (som jeg skal certifikeres i
indenfor få uger ;) )

> Meningen er at installere den under Linux (sandsynligvis SUSE) og så
> køre XP som virtuelt OS.

det vil der ikke være problemer med.

Fra : Rado

Dato : 07-01-08 11:03

On Sun, 6 Jan 2008 22:53:04 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>VMware server er en mindre version af VMware vorkstation (hvor underligt det
>end lyder),

Ok, det forklarer så hvorfor det er den der er gratis - det undrede
mig lidt

Ok, tak!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-01-08 14:05

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvordan med VMWare. Server versionen er jo gratis, men den kan vel
> ikke køre på et alm. OS (Win20000, XP, Linux)?

Det kører ret godt på Windows.
Har en vmware server til at køre på en maskine herhjemme der hoster lidt
forskelligt.
Jeg ved ikke med Linux - men FreeBSD der går ged i tiden.
Det kan sættes nogenlunde fornuftigt op men den er stadigt ved siden af med
ca 1sekund per time. Helt galt går det hvis man slet ikke gør noget - så kan
et døgn pludselig være meget langt ;)

/Dennis

Fra : Rado

Dato : 05-01-08 17:13

On Sat, 5 Jan 2008 14:05:24 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote:

>Det kører ret godt på Windows.
>Har en vmware server til at køre på en maskine herhjemme der hoster lidt
>forskelligt.

OK.

> [...]
>ca 1sekund per time. Helt galt går det hvis man slet ikke gør noget - så kan

Der kunne man vel fixe med et program der stiller tiden via atomur
over nettet med jævne mellemrum?

Lyder lidt underligt iøvrigt - tiden er jo normalt styret af BIOS, er
den ikke?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-01-08 18:32

> Der kunne man vel fixe med et program der stiller tiden via atomur
> over nettet med jævne mellemrum?

jojo man kan bare sætte et cronjob igang med ntpdate - men man skal lige
være opmærksom på det.
Der er også noget sysctl'er der somsagt gør at det er begrænset hvor meget
uret går forkert

/Dennis