cerberus ftp problemer
Fra : Jakob

Dato : 15-01-08 18:00

Hej,

Jeg vil gerne sætte en ftp-server op og har installeret cerberus ftp. Jeg
kan sagtens få adgang til ftp serveren lokalt, men ikke via min offentlige
IP. Jeg har forwardet port 20 og 21 fra min router til min pc, hvor serveren
er installeret. Prøvede at slå Windows XP firewallen fra, men det hjalp
ikke.

Er der nogen der har et kvalificeret gæt på hvad der kan være galt?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-01-08 22:05

Den Tue, 15 Jan 2008 17:59:43 +0100 skrev Jakob:

> [...]
> fra, men det hjalp ikke.
>
> Er der nogen der har et kvalificeret gæt på hvad der kan være galt?

Hvordan kalder du serveren udefra? ftp://xxxx.xxxx.xxxx.xxxx eller hvad?
Cerberus har sikkert en indstilling, der fortæller hvilke netværk den
skal acceptere forbindelser fra. Du skal altså indstille den til at
acceptere forbindelser fra din offentlige ip - er den statisk eller
dynamisk (dhcp)?

Karl Erik Christensen

Fra : Jakob

Dato : 15-01-08 23:50

> Hvordan kalder du serveren udefra? ftp://xxxx.xxxx.xxxx.xxxx eller hvad?

ftp://MinOffentligeIPadresse

> [...]
> skal acceptere forbindelser fra. Du skal altså indstille den til at
> acceptere forbindelser fra din offentlige ip - er den statisk eller

Min offentlige IP er statisk.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-01-08 23:53

Normalt med http://xxxx.xxxx.xxxx.xxxx:21 (din offentlige IP-adresse).

> [...]
> skal acceptere forbindelser fra. Du skal altså indstille den til at
> acceptere forbindelser fra din offentlige ip - er den statisk eller

Karl Erik Christensen

Fra : Jakob

Dato : 16-01-08 09:34

Jeg fik det til at virke

Kan stadigvæk ikke forbinde fra min lokale pc til ftp serveren hvis jeg
indtaster den offtenlige ip på serveren, men hvis jeg connecter fra en pc på
et andet netværk til min offentlige ip virker det fint...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-08 10:16

"Jakob" <Jakob@ingenting.nothing> crashed Echelon writing

> Kan stadigvæk ikke forbinde fra min lokale pc til ftp serveren hvis
> jeg indtaster den offtenlige ip på serveren, men hvis jeg connecter
> fra en pc på et andet netværk til min offentlige ip virker det fint...

Læs indlægget fra Claus Tersgov, der har du svaret hvorfor det ikke virker
når du kommer fra samme offentlige IP som du forsøger at forbinde dig til.

--
Bjarke Andersen

Fra : NoOne

Dato : 16-01-08 12:52

On 16 Jan 2008 09:16:21 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>"Jakob" <Jakob@ingenting.nothing> crashed Echelon writing

>Læs indlægget fra Claus Tersgov, der har du svaret hvorfor det ikke virker
>når du kommer fra samme offentlige IP som du forsøger at forbinde dig til.

har lige testet på en gammel win98 ;) ... cerberus ver 2.32 ...

under Server Management -> Advanced .... er det er "PASV Port Range"
.... det port-range skal du også lukke op for i din router ;)

i mit tilfælde :

port 20 -> lan ip
port 21 -> lan ip
port 1025 til 3500 -> lan ip

RaZoR :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-08 13:55

NoOne <mail.test.dk@> crashed Echelon writing

> har lige testet på en gammel win98 ;) ... cerberus ver 2.32 ...
>
> under Server Management -> Advanced .... er det er "PASV Port Range"
> ... det port-range skal du også lukke op for i din router ;)

Razor/Noone, jeg har ikke noget problem med Cerberus, og det OP spørger
efter til sidst kræver local loopback i routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-01-08 00:15

Den Tue, 15 Jan 2008 23:49:46 +0100 skrev Jakob:

> Min offentlige IP er statisk.

Så vil jeg vædde en stegt rødspætte på, at http://xxxx.xxxx.xxxx.xxxx:21
vil fungere (husk :21 - ftp-port)

Karl Erik Christensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-01-08 00:57

Den Wed, 16 Jan 2008 00:33:03 +0100 skrev Jakob:

> hvorfor skal jeg ikke skrive
>
> ftp://xxxx.xxxx.xxxx.xxxx:21
>
> Det er jo ftp-protokollen jeg anvender og ikke http?

Du har jo åbnet port 21 på din router, og sat hvilken maskine der skal
svare når der kommer forsøg på at connecte port 21 - ikke?
Altså lavet en "virtuel" server.
Har du husket at aktivere den, og gemt indstillingerne?

Skal jeg sende rødspætten?

Karl Erik Christensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-01-08 15:17

Den Wed, 16 Jan 2008 09:33:32 +0100 skrev Jakob:

> [...]
> indtaster den offtenlige ip på serveren, men hvis jeg connecter fra en
> pc på et andet netværk til min offentlige ip virker det fint...

OK, tillykke med det.
Så må det blive en meget lille rødspætte - en hundestejle
Alternativt skylder du mig en, det var jo når alt kommer til alt, et
spørgsmål om router-opsætning
Connecter du så med http eller ftp?

Karl Erik Christensen

Fra : Jakob

Dato : 16-01-08 19:39

Tak for hjælpen gutter...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-01-08 22:49

Den Wed, 16 Jan 2008 19:38:31 +0100 skrev Jakob:

> Er den her god nok?
>
> <:>

Så ska den skutte steges for længe, ellers er der kun : tilbage

Karl Erik Christensen