hjælp til openvpn
Fra : Casper

Dato : 14-01-08 22:00

Hej

Afledt af en anden tråd "Adgang til NAS udefra?", så har jeg nogen spørgsmål
vedr. OpenVPN der blev forslået.

Jeg er nået så langt at de finder hindanden, næsten.
For den stopper ved linien:

Mon Jan 14 21:53:23 2008 Initialization Sequence Completed With Errors ( see
http://openvpn.net/faq.html#dhcpclientserv )

jeg har fulgt linket og gjort plads til port 1194 på server og client og
sikret at dhcpservice er startet. Men det virker stadigvæk ikke. Står stadig
og forsøger at 'henter netværksadresse'

Håber på hjælp.

Vh. Casper

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-01-08 22:35

Casper wrote:
> [...]
> sikret at dhcpservice er startet. Men det virker stadigvæk ikke. Står stadig

Gider du poste dine configurations filer og loggen. Evt. på
   http://pastebin.com/
og så poste links herinde.

Hvilket operativ system kører du? og har du installeret
openvpn gui hvis du kører windows?

Fra : Casper

Dato : 14-01-08 23:06

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://pastebin.com/
> og så poste links herinde.
>
> Hvilket operativ system kører du? og har du installeret

http://pastebin.com/d36c0d6ed

Hvad kan jeg gøre/ændre ???

Vh. Casper

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-01-08 23:39

Casper wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> http://pastebin.com/d36c0d6ed
>
> Hvad kan jeg gøre/ændre ???

Der må ihvertfald ikke være bogstaver i ip-numre.

Der står også noget om openvpn-gui på serveren. Det er et
klient-program. Men ellers er det bare et brugerinterface og skulle ikke
have betydning for, om tunnelen virker.

--
Morten Christensen

Fra : Casper

Dato : 15-01-08 00:03

Hej Morten

"Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der står også noget om openvpn-gui på serveren. Det er et klient-program.
> Men ellers er det bare et brugerinterface og skulle ikke have betydning

Ja, bogstaver og " (anførselstegn) forekommer jo selvfølgelig ikke. Og
GUI'en... tja... giver jeg ikke meget for...

Har du et bud på hvad der er galt? Eller hvad jeg kan prøve?

Vh. Casper

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-01-08 08:30

Casper wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> http://pastebin.com/d36c0d6ed
>
> Hvad kan jeg gøre/ændre ???

Jeg har ingen erfaring med den type tunnel du kører.
Jeg har kun erfaring med server udgaven.

Men jeg vil da anbefale dig at læse
   http://openvpn.net/man.html
og så debugge med følgende linie i begge ender
   verb 5
Den giver meget mere output, og burde give output
for hver pakke den sender/modtager. Altså output
til loggen.

JonB

Fra : brian

Dato : 15-01-08 09:39

Hej

For at kunne hjælpe dig skal jeg lige selv lidt op i speed og gen læse
lidt.
Men du kan hjælpe mig med at hjælpe dig hvis du kunne offentligøre din
server configuration og client conf sammen med lidt oplysninger om

server operativsystem
client operativsystem

kort diagram netværk opbygning

Server

internet

router

client

måske er det sådan det ser ud måske er det ikke sådan.

server configen hedder server.ovpn og ligger et eller andet sted på
disken
clienten hedder client.ovpn

Hilsen

Brian