Remotedesktop gennem ekstern router?
Fra : Henning

Dato : 13-01-08 16:05

Jeg skal hjælpe en kammerat, som sidder i en boligforening med fælles
route ud af huset. Han har derfor en 192.168.x.x-adresse, og jeg kan
selvsagt ikke komme genem til ham, idet vi ikke har mulighed for at
nat'e (hedder det det??) denne router.
Findes der et sted på nettet hvor man kan "mødes", udveksle
"handshake" og følges med hjem til den ene? (De lyder suspekt, men
håber I forstår). Men forstået på den måde at han kobler op til en
given adresse, jeg kontakter ham der, vi udveksler
sikkerhedsinformationer så vi ved hvem vi er og jeg kan følge ham ind
gennem routeren på port 80 og ind på hans maskine via f.eks. Windows
Remote Desktop (eller bare et hvilken som helst remoteadgang.)
Hvad med VNC? Skal man ikke stadig have en offentlig ip-adresse?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-01-08 16:33

Henning <nej@tak.invalid> wrote in news:er9ko3p3raie1bhbps8p52rjdks2tth0ql@
4ax.com:

> [...]
> route ud af huset. Han har derfor en 192.168.x.x-adresse, og jeg kan
> selvsagt ikke komme genem til ham, idet vi ikke har mulighed for at

Kan Netcat mon ikke bruges der?

--
Bates Motel
Vacancy

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-01-08 17:16

Henning wrote:
> [...]
> Remote Desktop (eller bare et hvilken som helst remoteadgang.)
> Hvad med VNC? Skal man ikke stadig have en offentlig ip-adresse?

Hvis du har offentlig ip-adresse, kan i bruge VNC's add new
client-funktion (port 5500 og din vnc-viewer i listen-mode). Det kan
forfines med UltraVNC's SingleClick.

--
Morten Christensen

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 13-01-08 19:06

"Henning" <nej@tak.invalid> wrote in message
> [...]
> Remote Desktop (eller bare et hvilken som helst remoteadgang.)
> Hvad med VNC? Skal man ikke stadig have en offentlig ip-adresse?

det kan du med "Messenger"
det heder fjernkontrol

JJ

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-01-08 19:12

Henning <nej@tak.invalid> crashed Echelon writing

http://www.teamviewer.com

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-08 20:19

Henning wrote:
> [...]
> Remote Desktop (eller bare et hvilken som helst remoteadgang.)
> Hvad med VNC? Skal man ikke stadig have en offentlig ip-adresse?

Teamviewer er godt, gratis og fås på dansk.

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 14-01-08 20:24

Henning wrote:
> [...]
> Remote Desktop (eller bare et hvilken som helst remoteadgang.)
> Hvad med VNC? Skal man ikke stadig have en offentlig ip-adresse?

Crossloop kan dette.
Den du skal hjælpe installerer programmet og giver dig en 12-cifret
kode, som du så indtaster og derved får forbindelse til hans skrivebord.
Fungere fint her - både gennem proxy og firewall.

www.crossloop.com

--
Fjern NEJ i min e-mail adresse.

Fra : preben nielsen

Dato : 14-01-08 21:26

"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Remote Desktop (eller bare et hvilken som helst remoteadgang.)
> Hvad med VNC? Skal man ikke stadig have en offentlig ip-adresse?

Jeg ved ikke om LogMeIn.com opfylder fine krav, men her fungerer det
upåklageligt, og jeg kan servicere familie og venner uden problemer.

-p