router problemer !!!! netgear
Fra : Martin Kirk

Dato : 13-01-08 03:19

Hej Gruppe
jeg har i flere år haf en netgear WGR614v6-TDC router der har fungeret
upåklageligt med 2 computer tilkoblet Internettet en Windows XP og en
Windows 2000 maskine jeg har frakoblet den trådløse features i Netgaer, da
jeg ikke har brug for det endnu, mellem jul og nytår har jeg uskiftet den
gamle Windows 2000 maskine ud med en ny Windows Vista Home Premium nu har
jeg problemer med at routeren hele tiden frakobler så hverken min ny
computer og min Windows XP fungere. det eneste der hjælper er at genstarte
routeren hive stikket ud vente 30 sek og isætte stik igen, hvad gør jeg
for at få det til at funger?
Jeg har været på TDC hjemmeside og hentet følgende firmware til tdc ( har
you see kabel tv bredbånd )
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6105
herefter kommer der en fejlmeddelelse om at denne fil har ikke
tilknyttetprogram, der kan udfører denne handling. Opret en tilknytning i
angiv tilknytning i kontrolpanel
hvilken program skal der bruges og er det den fil relevant for mig?

Jeg har også følgende problem i mit mini hjemme newærk kan jeg kun fra
Windows
vista maskinen se og dele filer ( printer) fra min Windows xp maskine men
ikke omvendt
hvad gør jeg for at se og dele filer fra vista på Xp??

Vista kører forøvrigt meget ustabil og så mangler jeg dansk stavekontrol i
Windows Live Mail

Med Venlig Hilsen
Martin kirk

Fra : Ole C

Dato : 13-01-08 03:54

Martin Kirk skrev blandt andet:

> [...]
> tilknytning i angiv tilknytning i kontrolpanel
> hvilken program skal der bruges og er det den fil relevant for mig?

Det lyder som om du ikke gør det rigtigt.
Du skal logge på routeren og finde det punkt der hedder Router Upgrade.
Derfra finder du så .chk-filen på din computer og trykker på Upload og
venter til den er færdig.
Om det er relevant - altså om det vil afhæjlpe dit problem - kan jeg
dersværre ikke svare på, men det er da formentlig en god idé at have den
seneste firmware i routeren.

> og så mangler jeg dansk
> stavekontrol i Windows Live Mail

Og det har mange efterlyst - men det findes åbenbart ikke.

--
vh
Ole C

Fra : brian

Dato : 14-01-08 08:51

> [...]
>Om det er relevant - altså om det vil afhæjlpe dit problem - kan jeg
>dersværre ikke svare på, men det er da formentlig en god idé at have den

Og husk den netgear router skal resettes efter firmware upgrade.
Hvis den ikke bliver reset så får du ikke den ny firmware til at
virke.

Se netgear's hjemmeside for procedure men det er noget med hold reset
inde i 10 sek mens du tilslutter strøm.

Og ja så skal du desværre ind og sætte den op igen.

Min var ikke en TDC udgave men en "almindelig"
Desværre fandt jeg ud af at den ikke er helt god.
Den kan ikke klare en static route. (hvilket man dog ikke bruger i
helt almindeligt hjemmenetværk)
Den skulle så vidt jeg husker have en eller anden form for firewall
indbygget, men da vi serielt krøb ind under huden på den ind i en
linux kunne vi ikke finde noget firewall kørende.

Desværre kunne vi ved brug af en WGR614v6 konstatere en del trafik der
slap ind på indersiden. Jeg undersøgte ikke nærmere for en ny er jo
trods alt ikke en hel formue.

Så den røg i skraldespanden og en ny linksys blev indkøbt.

Men held og lykke med den

Hilsen

Brian

Fra : Martin Kirk

Dato : 14-01-08 19:37

brian skrev

> [...]

> inde i 10 sek mens du tilslutter strøm.
>
> Og ja så skal du desværre ind og sætte den op igen.

ja nu har jeg resettet den og sat den op igen og nu har den kørt godt siden
ca 1 døgn

> Den kan ikke klare en static route. (hvilket man dog ikke bruger i
> helt almindeligt hjemmenetværk)

static route hvad er det ?

> Den skulle så vidt jeg husker have en eller anden form for firewall
> indbygget, men da vi serielt krøb ind under huden på den ind i en
> linux kunne vi ikke finde noget firewall kørende.

er det ikke nok at pcen har Firewall ?

> Desværre kunne vi ved brug af en WGR614v6 konstatere en del trafik der
> slap ind på indersiden. Jeg undersøgte ikke nærmere for en ny er jo
> trods alt ikke en hel formue.

ja en router koster ikke meget i dag

> Så den røg i skraldespanden og en ny linksys blev indkøbt.

er Linksys beder , skal man ikke holde sig til samme mærke i netwærks
udstyr

--
Med Venlig Hilsen
Martin kirk

Fra : brian

Dato : 15-01-08 08:53

On Mon, 14 Jan 2008 19:36:56 +0100, "Martin Kirk"
<m.kirk@(slet)oncable.dk> wrote:

>ja nu har jeg resettet den og sat den op igen og nu har den kørt godt siden
>ca 1 døgn

Lyder godt

>static route hvad er det ?

Det er mulighed for at fortælde computere på dit interne netværk hvor
hen på dit lokale netværk ting skal sendes for at komme den rigtige
vej ud af huset.

Eksempelvis har jeg selv en vpn løsning kørende på en boks men da den
ikke samtidigt er router så er mit netværk nød til at vide hvornår den
skal sende trafikken via routerens gateway eller vpn gateway.
Men som sagt det er først når man begynder at rode dybere i løsninger
en blot almindelig netværk.

>er det ikke nok at pcen har Firewall ?

Jeg ville ikke være bekymret og du har jo sikkert ikke
statshemmeligheder hvis endelig der er en der arbejder på at komme ind
på dit system.
Men som sagt jeg arbejdede ikke dybere i problemet.

> er Linksys beder , skal man ikke holde sig til samme mærke i netwærks
>udstyr

om linksys er bedre end netgear skal jeg ikke gøre mig til dommer
over. Men høre en del der mener at netgear er noget hjemme skrammel.
Men jeg har da stadig et par stykker stående rundt i nogle danske
hjem.
Jeg valgte linksys for at kunne lege med styresystemet i den.

Men rart at høre at det spiller bedre.

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 13-01-08 06:58

"Martin Kirk" <m.kirk@(slet)oncable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> routeren hive stikket ud vente 30 sek og isætte stik igen, hvad gør jeg

Måske har din nabo fået en trådløs router i julegave... Hvis flere trådløse
netværk benytter samme kanal, kan de genere hinanden. Prøv at scanne med
Netstumbler.

http://www.netstumbler.com/downloads/

Mvh.

Martin /Helsingør

Fra : fix

Dato : 13-01-08 12:01

"Martin /Helsingør" <mailme.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske har din nabo fået en trådløs router i julegave... Hvis flere
> trådløse netværk benytter samme kanal, kan de genere hinanden. Prøv at
> [...]
skrev Martin K ikke netop at han IKKE brugte trådløs endnu

finn