Vil se hvem der er på netværket
Fra : Simsalabim

Dato : 09-01-08 11:21

Jeg ønsker at se hvem der er på netværket og den IP adresse de er tildelt.
Jeg har et AP hvor man kobler sig på og en DI-604 router, men jeg vil gerne
have programmet der har styr på alle tilkoblede enheder, også AP'et

-et sådant prg. må da findes.

Fra : Anders Ecklon

Dato : 09-01-08 11:41

> Jeg ønsker at se hvem der er på netværket og den IP adresse de er tildelt.
> Jeg har et AP hvor man kobler sig på og en DI-604 router, men jeg vil
> gerne have programmet der har styr på alle tilkoblede enheder, også AP'et

http://www.softperfect.com/products/networkscanner/

Kunne være en mulighed.

Mvh Anders

Fra : Simsalabim

Dato : 09-01-08 19:07

Det her var lige det jeg manglede

> http://www.softperfect.com/products/networkscanner/

tak

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-01-08 12:48

On Wed, 9 Jan 2008 11:21:18 +0100, "Simsalabim"
<carsten1962@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har et AP hvor man kobler sig på og en DI-604 router, men jeg vil gerne
>have programmet der har styr på alle tilkoblede enheder, også AP'et

Du skal kigge på loggen i henholdsvis router og AP. Routerens log vil
vise hvilke ip-adresser dens DHCP-server uddeler, AP'ets log bør vise
hvilke maskiner / MAC-adresser der logger på hvornår...

Mine netværksenheder logger til syslog på min linux server. Hvis du
mangler sådan en, kan dine enheder evt sætte til at sende de relevante
oplysninger til dig på mail....

<mlr>