printer på netværk
Fra : Anita og Jørgen Siig

Dato : 06-01-08 13:44

jeg har følgende:

stationær 1, xp, printer installeret her, norton , printer bruger usb
virtuel printer port usb

stationær 2, xp, norman, port er sat til LPT1

bærbar, vista, norton, port er sat til LPT1

jeg vil gerne have at man kan printe ud fra stationær 2 og bærbar via
stationær 1.

windows firewall er slået, og jeg har prøvet at slå norton firewall fra uden
succes

når jeg vil tilføje printer på bærbar, kan jeg godt finde printeren på
stationær 1, men når jeg klikker på den og klikker på næste, får jeg
beskeden: windows kan ikke oprette forbindelse til printeren. adgang nægtet

jeg har instillet den til del printer, på stationær 1

er der nogen der kan hjælpe mig med at få det til at virke

Fra : -= JF =-

Dato : 06-01-08 13:57

Anita og Jørgen Siig skrev:

> er der nogen der kan hjælpe mig med at få det til at virke

De computere der skal have adgang til printeren på PC1 skal være
oprettet som brugere på denne!

--
Mvh. John

Fra : Anita og Jørgen Siig

Dato : 07-01-08 06:57

hvordan opretter man brugere på stationær 1, så stationær 2 og bærbar kan
printe ud.

mvh Anita

Fra : KsNa

Dato : 07-01-08 20:45

"Anita og Jørgen Siig" <jsiig@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan opretter man brugere på stationær 1, så stationær 2 og bærbar kan
> printe ud.

Har du installeret "Fil og udskriftdeling til Microsoft Netværk" på begge
maskiner.

Jeg har selv en stationær med XP og tilsluttet printer (2 andre med XP
bruger også den printer), samt en bærbar med Vista, printeren på den
stationære er delt og har altid været tilgængelig fra de andre PC'er uden
problemer, også fra Vista'en. Jeg tror nok at Vistaen skulle installeres
manuelt, mens XP'erne selv fandt printeren. Min printer er dog tilsluttet en
printerport og ikke USB, måske det gør en forslel.

Der er INGEN brugerkoder på PC'erne, alle starter direkte til skrivebord og
alle PC'er kan se og bruge hinandens harddiske til fildeling uden brug af
koder, der er altså også adgang til VistaPC'ens harddiske(2stk) fra XP'erne
uden koder.

Mvh
Kim