hvor kan jeg få fat i linux hende?
Fra : søren ekner bobek

Dato : 14-07-01 16:39

hej liste! jeg har prøvet at få fat på linux et par forskellige steder
hende! men ingen af stederne har virket! hvor kan jeg finde det på
nettet? og hvilke version skal jeg downloade?

Fra : Jesper FA

Dato : 14-07-01 17:01

søren ekner bobek wrote:

> hej liste! jeg har prøvet at få fat på linux et par forskellige steder
> hende! men ingen af stederne har virket! hvor kan jeg finde det på

Ahh.. linux er hunkøn.. så giver det mere mening der er så mange mænd der
bruger så meget tid på hende.

Fx. fra ftp://sunsite.dk/afs/mirror eller kig på http://www.debian.org/

--
Jesper

Fra : apollo14

Dato : 14-07-01 17:40

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> skrev i en meddelelse

> Ahh.. linux er hunkøn.. så giver det mere mening der er så mange mænd der
> bruger så meget tid på hende.

ja og hun er dejlig at bruge, når man er ædru nok til at bruge hende *G* har
smadret en hd fordi den var logget ind som root, skod siger jeg bare, men
hun brokker sig sq aldrig som den anden hende *G*

Fra : Jesper Petersen

Dato : 14-07-01 18:00

søren> hej liste! jeg har prøvet at få fat på linux et par
søren> forskellige steder hende! men ingen af stederne har virket!
søren> hvor kan jeg finde det på nettet? og hvilke version skal jeg
søren> downloade?

Du kan evt. hente det fra en ftp-server (brug evt. CuteFTP til
dette). Brug f.eks. sunsite.auc.dk hvor du finder distributionerne
under /pub/os/linux, mange bruger Red Hat som du også finder her. Gå
ind under biblioteket /redhat/7.1/en/iso/i386 og hent
seawolf-i386-disc1.iso og seawolf-i386-disc2.iso. Du skal brænde dem
som images, i Nero hedder det noget med "burn from image..." så bliver
det til boot-CD'er eller du kan boote på en diskette og installere
direkte fra .iso-filerne som ligger på en Windows partition.

Jesper

Fra : Mickey

Dato : 14-07-01 18:44

"Jesper Petersen" <jesperp**Delete**@nork.auc.dk> skrev:

> det til boot-CD'er eller du kan boote på en diskette og installere
> direkte fra .iso-filerne som ligger på en Windows partition.

hvis din computer er rimelig ny kan den måske boote fra cd-rom drevet, det
er lidt nemmere og hurtigere end med en diskette

--
|-|$235-|)k - Mickey
Ekstra Bladet om humor:

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-07-01 20:51

I artikel <9iq0db$rfb$1@egon.worldonline.dk>, skrev "Mickey"
<news002@susie.dk>:

> hvis din computer er rimelig ny kan den måske boote fra cd-rom drevet,
> det er lidt nemmere og hurtigere end med en diskette
de fleste sselv 3-4 år gamle kan boote fra cdrom

Fra : Mickey

Dato : 14-07-01 21:14

"Martin Schultz" <me@privacy.net> skrev:

> de fleste sselv 3-4 år gamle kan boote fra cdrom

okay - har ikke den store viden om den slags, ved bare at min kan, og det
var vist den første jeg mødte med den feature, den er ~1½ år gammel...

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-07-01 19:01

On Sat, 14 Jul 2001 22:13:38 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>okay - har ikke den store viden om den slags, ved bare at min kan, og det
>var vist den første jeg mødte med den feature, den er ~1½ år gammel...
tjaa jeg har en der er fra 97 og kan boote fra CD rom.

Fra : Allan Jul Woer

Dato : 14-07-01 20:22

On Sat, 14 Jul 2001 15:39:28 GMT, sekner@hotmail.com (søren ekner
bobek) wrote:

>hej liste! jeg har prøvet at få fat på linux et par forskellige steder
>hende! men ingen af stederne har virket! hvor kan jeg finde det på
>nettet? og hvilke version skal jeg downloade?

Hvis du ikke har forbindelsen til at downloade, så prøv
www.linuxpusher.dk

Fra : Kenneth Plettner

Dato : 14-07-01 21:27

www.dkuug.dk har en glimrende FTP mirror server for mange af
distributionerne.

Fra : Brian Poulsen

Dato : 15-07-01 20:46

Et andet godt sted hvis der skal hentes ISO'er er linuxiso.org. der kan
alt findes

Brian Poulsen