Gigabit > kabel ?
Fra : Autocadster

Dato : 04-01-08 19:55

Skal der bruges specielt netværkskabel for at køre gigabit ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-01-08 20:05

On Fri, 04 Jan 2008 19:54:36 +0100, Autocadster
<autocadster@gmail.com> wrote:

> Skal der bruges specielt netværkskabel for at køre gigabit ?

Det skal minimum være Cat5E, men specielt er det ikke.

-A

Fra : Autocadster

Dato : 04-01-08 20:11

Asbjorn Hojmark formulerede spørgsmålet:

> Det skal minimum være Cat5E, men specielt er det ikke.

Er det alm. netkabel som feks. TDC bruger som standard ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-08 21:10

Jeg vil mene at stort set al det "standard-kabel" som bliver solgt i
dag, minimum er Cat5E.
(Har lige selv set efter på de 5 nyeste kabler jeg har købt og de er Cat5E)

/Jacob

Fra : Arne Keller

Dato : 05-01-08 11:46

Autocadster skrev:
> Asbjorn Hojmark formulerede spørgsmålet:

> Er det alm. netkabel som feks. TDC bruger som standard ?

LAd os lige blive enige om hvad et kabel er:
Kabel=et stift installationskabel
Patch kabel= et blødt kabel med påsatte konnektorer

Derudover findes der et antal andre kabler i netværks installationer med
mere eller mindre speciel konfiguration som de færreste brugere stifter
bekendskab med.

De fleste kabler som sælges idag er minimum Cat5E.
Installationskabler som mærkes Cat5E overholder som oftest dette
(bortset fra de billigste no-næme mærker)

De fleste billige Patch kabler har problemer med at klare de elektriske
krav fra kabelstandarderne, undersøgelser forskellige steder har vist at
op mod 70% ikke fungerer.

Så køb kvalitets patch kabler eller endnu bedre køb kvalitets Cat6 patch
kabler.

Desværre har vi de seneste år set en tildens til at producenter af anden
udrustning begynder at markedsføre et kabelsystem, kunder køber så dette
baseret på producentens gode rygte, i virkeligheden er "systemet" bare
et rebranded no-name produkt med deraf følgende dårlig kvalitet.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.