TDC ADSL Modem på CC forbindelse
Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 04-01-08 19:05

Hejsa..

Hos en kammi, har han en CyberCity linie med et Zyxel kombineret router og
modem, og derefter en advanceret linksys router.. og det giver ikke andet
end problemet med de to routere efter hinanden.

Så jeg tænkte.. det er vel ikke noget problem at smække en tdc adsl modem
på, (sådan en almindelig speedstream 4100) og derefter indtaste login
oplysningerne til cc systemet i linksys routeren.. er der nogle der har
erfaringer med dette?

//Brian

Fra : Hans

Dato : 04-01-08 19:56

Icenfire (6920) wrote:
> [...]
> modem på, (sådan en almindelig speedstream 4100) og derefter indtaste
> login oplysningerne til cc systemet i linksys routeren.. er der nogle

Nope - Can't do. TDC og CC anvender ikke den samme protokol til opkobling.
TDC er ethernet og CC anvender ATM.

Hans

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 04-01-08 22:52

ARGH.. Nitte... Er cyber city ikke kommet op på hesten og med på bølgen...
(men nu du siger det, kan jeg godt huske at der er noget der..)

//Brian

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 04-01-08 21:08

"Icenfire (6920)" <brian@REMOVEbadazz.dk> wrote in message
> [...]
> modem, og derefter en advanceret linksys router.. og det giver ikke andet
> end problemet med de to routere efter hinanden.

hvad er formålet med at have en linksys router efter ruterne ?

JJ

Fra : Jens G

Dato : 05-01-08 10:32

On Fri, 4 Jan 2008 21:07:33 +0100, "Johannes Jørgensen" <jo@mil.dk>
wrote:

>"Icenfire (6920)" <brian@REMOVEbadazz.dk> wrote in message

>hvad er formålet med at have en linksys router efter ruterne ?

Det kan være et spørgsmål om at prioritere forskellige
applikationer/enheder frem for andre, fordele båndbredde o.lign.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : brian

Dato : 06-01-08 14:56

> [...]
>modem, og derefter en advanceret linksys router.. og det giver ikke andet
>end problemet med de to routere efter hinanden.

Forward alle porte i zyxel til linksys så behøver han ikke tænke på
zyxelen mere.

måske han også har telefoni på zyxelen og så har han stadig brug for
den. bare en tanke