E-Mail
webnoob 5265
Mærkeligt problem med Windows Mail
Fra : JBJ

Dato : 15-01-08 13:46

Jeg har ikke oplevet noget som dette tidligere, men jeg er også ret ny i
Vista:)

Når jeg skriver en ny meddelse og vinduet med den nye meddelse er i
forgrunden, så hoppen vinduet lige pludselig i bagrunden sådan at Windows
mail er i forgrunden. Minimerer jeg Windows mail og har f.eks. IE7 i
baggrunden så er der intet problem.

Ligeledes når jeg læser meddelser i NG, så sker det at selvom jeg er nået
til nederste linie og slet ikke rører tastaturet, så hopper windows mail op
til toppen af meddelsen.

Nu tænker jeg selvfølgelig at der er en eller anden opdateringsfunktion som
kører baggrunden og forstyrer, men jeg har ikke fundet noget. Windows mail
er sat til at hente ny post efter 10 min. så det er ikke det der gør det.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

JBJ

Fra : Ole C

Dato : 15-01-08 15:34

JBJ skrev blandt andet:

> Ligeledes når jeg læser meddelser i NG, så sker det at selvom jeg er
> nået til nederste linie og slet ikke rører tastaturet, så hopper
> windows mail op til toppen af meddelsen.

Er det en bærbar du bruger?
For der sker ofte sære ting, når man uden at bemærke det, strejfer
TouchPad'en.

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 19-01-08 15:58

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Er det en bærbar du bruger?
> For der sker ofte sære ting, når man uden at bemærke det, strejfer
> [...]

Hej Ole, det er en bærbar men det sker også uden jeg overhovedet har rørt
touchpad'en:( Faktisk kan jeg sidde uden overhovedet at røre noget som helst
og så sker det alligevel. Det er ligesom om der er en opdateringsfunktion
der kører i baggrunden.

JBJ

Fra : Ole C

Dato : 19-01-08 16:53

JBJ skrev blandt andet:

> [...]
> noget som helst og så sker det alligevel. Det er ligesom om der er en
> opdateringsfunktion der kører i baggrunden.

Så har jeg ikke umiddelbart andet forslag end at kigge nøje på
Joblisten....

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 25-01-08 18:34

> Så har jeg ikke umiddelbart andet forslag end at kigge nøje på
> Joblisten....
>
> --
> vh
> Ole C

Hej Ole, det har jeg så gjort men kan ikke umiddelbart finde hvad der skulle
være årsagen:( Det eneste jeg kan eneste jeg kan tænke mig til ar at det er
grafik driveren der opdaterer skærmbilledet i Vista, men så ville andre jo
også komme ud for dette:(

JBJ

Fra : Ole C

Dato : 25-01-08 18:52

JBJ skrev blandt andet:

> Hej Ole, det har jeg så gjort men kan ikke umiddelbart finde hvad der
> skulle være årsagen:(

Så må du i gang med at lukke "baggrunds-programmerne" ned ét for ét, så
du kan finde synderen.
Hvis ikke du umiddelbart kan finde dem allesammen - antivirus,
serviceprogrammer etc. - så skriv "msconfig" (uden anførselstegn) i
Start>Kør... (- idet jeg formoder at MSconfig også findes i Vista?)
Under fanebladet "Start" kan du se hvilke programmer der bliver startet
sammen med Windows.
Deaktiver dem allesammen - genstart maskinen og se om fejlen er væk. Er
den det, må du aktivere et program ad gangen - genstarte maskinen hver
gang - og se hvornår fejlen igen optræder.
Det er tidsrøvende, men muligvis den eneste måde.......

> Det eneste jeg kan eneste jeg kan tænke mig til
> ar at det er grafik driveren der opdaterer skærmbilledet i Vista, men
> så ville andre jo også komme ud for dette:(

Lyder ikke sandsynligt, da skærmbilledet jo opdateres mange gange hvert
sekund.

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 25-01-08 19:47

> [...]
> Det er tidsrøvende, men muligvis den eneste måde.......

> Lyder ikke sandsynligt, da skærmbilledet jo opdateres mange gange hvert

Nu fangede jeg den lige i at gøre det:) Og det sker faktisk lige efter at
windows mail har søgt efter ny post og kontrollerer nyhedsgrupper. Nu har
jeg så lige slået dette fra i News kontoen "Medtag denne konto, når du
kontrollere, om der er nye meddelser" så får vi se om det fortsætter. Sjovt,
det skete ikke i OE.

JBJ

Fra : Ole C

Dato : 25-01-08 21:25

JBJ skrev blandt andet:

> [...]
> "Medtag denne konto, når du kontrollere, om der er nye meddelser" så
> får vi se om det fortsætter. Sjovt, det skete ikke i OE.

OK
Folk ser jo også med længsel frem til en servicepack til Vista....

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 07-02-08 15:28

> OK
> Folk ser jo også med længsel frem til en servicepack til Vista....
>
> --
> vh
> Ole C

Det sker desværre stadig men ikke så hyppigt og nu lever jeg med det:(

JBJ

Fra : JBJ

Dato : 07-02-08 16:05

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen
> "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Det sker desværre stadig men ikke så hyppigt og nu lever jeg med det:(

> [...]

Ok nu har jeg fundet ud af hvad der forårsager dette, men det er en fejl i
windows mail:

Under Instillinger -> Generelt kan man sætte Windows mail til at søge efter
nye meddelser hvert x antal minutter. Sætter jeg den til 1 minut, så sker
fejlen efter 1 minut, sætter jeg den til 2 minutter så sker fejlen efter 2
minutter.

Fejlen er at Windows mail skal søge efter nye mails i det interval jeg har
sat, men den skal ikke hoppe midten af den mail jeg er ved at læse til
toppen af mailen, eller skifte fokus fra en mail jeg er ved at skrive over
til selve Windows mail programmet og derved sætte den mail jeg var ved at
skrive i baggrunden.

En vej udenom er jo selvfølgelig at sætte den til at søge efter ny post
hvert 10 minut istedet, men det løser ikke at det er en fejl.

JBJ