Kan man ændre
Fra : Bo

Dato : 14-01-08 21:59

disse så man søger på en tekst stregn istedet

SQLstmt = "SELECT * FROM forum WHERE id = " & Request("id")
og

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 15-01-08 14:18

On 14 Jan., 21:59, Bo <2630p...@gnail.com> wrote:
> disse så man søger på en tekst stregn istedet
>
> SQLstmt = "SELECT * FROM forum WHERE id = " & Request("id")
> og

SQLstmt = "SELECT * FROM forum WHERE TEKSTSTRENG = "' &
Request("tekst")'"

Bemærk at der er appostrof omkring anførselstegnene ' " " '

selv abekat med det som skal søges på).

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-01-08 03:40

On Tue, 15 Jan 2008 13:18:24 -0800 (PST), "Christian Møller Nielsen"
<cmnielsen05@gmail.com> wrote:

> SQLstmt = "SELECT * FROM forum WHERE TEKSTSTRENG = "' &
>Request("tekst")'"
>
>Bemærk at der er appostrof omkring anførselstegnene ' " " '

SQLstmt = "SELECT * FROM forum WHERE TekstFelt = "' &
Request("tekst") & "'"

- tilføjet: & "

(Jeg har selv lige lavet samme fejl i et andet svar.)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bo

Dato : 16-01-08 10:38

Men nu har jeg rodet noget med at tilføje endnu en tekst søgning til
denne så den også søger på overskrift1, men får fejl:

SQLstmt = "SELECT * FROM forum WHERE overskrift = '" &
Request("overskrift") & "'"

Fejlen:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing
operator) in query expression 'overskrift = Min hund tisse AND
overskrift1 = '''.

/prove3/svar1.asp, line 33