data Database forskellige steder på min ww~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-01-08 09:49

hejsa Ng igen igen

ja jeg hved godt hvordan jeg henter fra database.
men de skrive min data ned under hinden.
jeg kunne godt tænke mig at de skrive dem i række hved siden af hinde fx en
person og så mellem rum på ca 5 cm og så person igen
og så de 3 næste linier skal være tomme
og så skal de næste person kommer frem lige som for oven.
hvordan gør man det ????
tænkte på tabeler ??? hvordan for man dem ind i tabeller så jeg selv kan
rykke rundt på det ????

Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-01-08 10:04

glemte mit script:

<head>
<title>Hente data fra database</title>
</head>
<ul>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * From personer Order by Fornavn Desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
' Personens navn
strNavn = rs("Fornavn") & " " & rs("Efternavn")

' lav et link til person.asp med Id-værdien i URL
strLink = "<a href='person.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn & "</a>"

' Liste med links
Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</ul>

så hvordan får jeg flyttet min personer rundt på min side i tabeller.
alser fra højre til venster isteder for op og ned og der skal værer mellem
rum i mellem
FX

person 1 person 2 person3

person 4 person 5 person6

sådan have jeg tænke

Thomas

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-01-08 16:04

On Sat, 12 Jan 2008 10:03:41 +0100, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk>
wrote:

Hej Thomas,

Så vidt jeg kan se, skal du lægge dine data ind i en (HTML-) tabel - som
har 3 kolonner (du vil have 3 navne ved siden af hinanden. Er det ikke
rigtigt forstået?).

Så jeg laver lige nogle tilføjelser/aændringer i dit script herunder:
<snip>
>Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Tabelstart:
Response.Write "<table>" & vbcrlf

' Sæt en tæller til at tælle resultater:
Dim intAntal
intAntal = 0

>Do

' Det er bedst at have sin While øverst - ellers vil du få fejl, hvis
der ikke er resultatet, så:

Do While Not rs.Eof
' Hvis 3 går op i intAntal, startes på en ny række
If intAntal mod 3 = 0 Then
' Men inden skal foregående række afsluttes - undtagen første gang:
If intAntal > 0 Then
Response.Write "</tr>" &vbcrlf
End If
Response.Write "<tr>" & vbcrlf
End If

' Tabelcelle start:
> [...]
>
> ' Liste med links
> Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"

' Ændres til en tabelcelle:
Response.Write "<td>" & strLink & "</td>" & vbcrlf

> rs.MoveNext

' Tæller steppes frem:
intAntal = intAntal + 1

>Loop While Not rs.EOF
' Ændres til:
Loop

>Conn.Close
>Set Conn = Nothing

' Så skal vi lige sikre os, at tabel-rækken er afsluttet korrekt (hvis
der fx kun står et navn i den sidste række):
Select Case intAntal mod 3
Case 0
Response.Write "</tr>" & vbcrlf
Case 1
Case 2
End Select
' (det kunne også laves med en loop)

>%>
></ul>

Ændres til:

>så hvordan får jeg flyttet min personer rundt på min side i tabeller.
>alser fra højre til venster isteder for op og ned og der skal værer mellem
>rum i mellem

Mellemrummet laver du enten med cellpadding i tabellen eller med CSS.

>FX
>
>person 1 person 2 person3
>

>person 4 person 5 person6

Håber det virker (er ikke testet)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-01-08 19:47

hmm kan ikke få det til at virke
har prøvet at sætte det ind du skriv i mit script
men kan ikke få det til at virke

thomas

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-01-08 05:30

On Sat, 12 Jan 2008 19:46:45 +0100, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk>
wrote:

>hmm kan ikke få det til at virke
>har prøvet at sætte det ind du skriv i mit script
>men kan ikke få det til at virke

Hvordan virker det ikke?
Får du fejl? Eller ingen resultater?
Lidt svært at "gætte" ...

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-01-08 05:41

On Sat, 12 Jan 2008 16:04:03 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote:

> [...]
>rigtigt forstået?).
>
>Så jeg laver lige nogle tilføjelser/aændringer i dit script herunder:

Her har du hele ASP'en i sammenhæng:

<%
[...]

' Celle med links
[...]

' (hvis der fx kun står ét navn i den sidste række):

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-01-08 19:33

så har jeg prøvet at sætte det ind på min www side.
og det virker detsvære ikke.
den skrive bare " siden kan ikke vises.
Der er problemer med den side, du prøver at åbne, og den kan ikke vises.

og jeg har prøve alt hvad jeg sådan kan, men det er også begranset, så håber
at du kan hjælpe mig her kommer de 2 script det ene du skriv og det jeg har
hente fra hmtl.dk

liste.asp
<head>
<title>
</head>
<dl>

<%
[...]

person :
[...]

' Hent fra databasen afhængig af værdien id fra URL
strSQL = "Select * From personer Where Id = " & Request.Querystring("id")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Skriv personens data
& "</dd>"
FormatDateTime(rs("Foedselsdato"), vbLongDate) & "</dd>"

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</dl>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-01-08 02:17

On Sun, 13 Jan 2008 19:32:58 +0100, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk>
wrote:

>så har jeg prøvet at sætte det ind på min www side.
>og det virker detsvære ikke.
>den skrive bare " siden kan ikke vises.
>Der er problemer med den side, du prøver at åbne, og den kan ikke vises.

Den må give en fejlkode af en slags.

Ellers har du ikke slået "Vis uskadelige HTTP-fejl" (eller noget i den
retning) FRA i din Internet Explorer.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-01-08 07:48

den skriver bare

Siden kan ikke vises
Der er problemer med den side, du prøver at åbne, og den kan ikke
vises.

Prøv følgende:

a.. Åbn www.twp.dk hjemmesiden og søg efter links til de
oplysninger, du vil have.
b.. Klik på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

c.. Klik på Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.
d.. Du kan også se en liste over relaterede websteder.

HTTP 500 - Intern serverfejl
Internet Explorer

det er althvad jeg skrive når jeg går ind på
liste.asp

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-01-08 13:11

On Mon, 14 Jan 2008 07:47:51 +0100, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk>
wrote:

> HTTP 500 - Intern serverfejl
> Internet Explorer

Så er det som jeg skriver:

I IE går du i:
Funktioner | Internet-indstillinger | Avanceret

Ca. 1/3 nede er der et flet, der hedder "Vis meddelelser om uskadelige
HTTP-fejl".
Den skal slås FRA.

Så får du de "rigtige" ASP-fejlmeddelelser.
Post dem her, hvis ikke du kan gennemskue fejlen.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-01-08 14:30

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator)
in query expression 'Id ='.

/1/liste.asp, line 16

det er hvad jeg får frem

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-01-08 14:51

On Mon, 14 Jan 2008 14:29:46 +0100, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk>
wrote:

> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator)
> [...]

Godt - så skal du fuinde frem til linie 16 i liste.asp.
Det ligner en SQL-fejl, men jeg kan nu ikke se, at du har en " Id =" i
din SQL - ?

Tricket, når man skal checke sin SQL er *midlertdigt* at indføje to
linier efter SQL-strengen er dannet:
strSQL = "blabla"
Response.Write strSql
Response.End

På den måde får man udskrevet sin SQL-streng - og scriptete stopper,
inden den kommer til fejlen.
Den metode kan også bruges til alle mulige andre variable, man vil
debugge.

PS: Jeg har et par gange bedt dig tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Der står bl.a. at man bør svare *under* det man svarer på + at man bør
skære det væk, man ikke direkte svarer på. På den måde bliver det
nemmeste for alle at svare og følge med.
Så, please!

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-01-08 21:43

så har jeg fået lagt det nye ind.
men den henter ingen info fra min database.

det eneste den skrive er :