SMTP Server (sende fra alle net via login)
Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 10-01-08 13:08

Er der nogen der kender en SMTP server der kan benyttes fra en hvilken som
helst internet udbyder til at sende mails, ved brug af login.
Da alle udbydere jo kun tillader at bruge deres servere fra deres eget net
af.
Så skal være nogle Server der kan ligges i et hvilket som helst udstyr på en
hvilken som helst forbindelse og sende status mails via den givende SMTP
server som der så logges ind på med brugernavn og password da der jo ikke
rigtig er nogen der tillader Open Relay mere..

Skal også helst være gratis.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 10-01-08 13:12

"Kim M. Jørgensen" <kim-remov-@teledi.dk> wrote in

> [...]
> givende SMTP server som der så logges ind på med brugernavn og
> password da der jo ikke rigtig er nogen der tillader Open Relay mere..

Hmm - ikke sikker på hvad du mener - jeg bruger asmtp.mail.dk med mit 12-
cifrede brugernavn som login. Derved anvender jeg ikke port 25 til at sende
mail. Det er ofte kun port 25 som er lukket for udgående mail - en hindring
mod at zombier kan komme til at sprede spam.

Er det noget i den stil, du søger?

Mvh. NKJensen

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 11-01-08 08:02

Det jeg ønsker er hvis jeg f.eks har en firewall hos en kunde der kan sende
status beskeder via mails, at have en smtp server jeg kan give den til at
sende de status mails fra uanset om den sidder på en tdc forbindelse en
cibercity eller en hel trede. Således at jeg ikke skal tænke på at andre det
alt efter hvad for en udbyder kunden har.

Derfo en SMTP server der er ligeblad med udbyderen og bare checke op via
brugernavn og adgangskode om man har lov at sende via den.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 11-01-08 11:23

Kim M. Jørgensen skrev:
> [...]
> cibercity eller en hel trede. Således at jeg ikke skal tænke på at andre det
> alt efter hvad for en udbyder kunden har.

Du skal bare bruge en anden port end 25 (som en del internetudbydere lukker for)
og håbe at den anden port ikke er lukket.
Men man kan ikke gardere sig 100% hvis internetudbydere lukker for porte efter
for godt befindende (eller sidder bag dum firewall der lukker alt pånær
port 80 og 443).

Det betyder du skal have en SMTP server kørende på en PC eller
dedikeret/root-server et sted. (men du bliver nødt til at
lave noget så du ikke bliver brugt som åbent relay....)

Alternativ have et mailhotel der bruger en alternativ SMTP port
Det har mange, f.eks. port 587, for ellers kunne mange af deres
kunde ikke bruge deres services. Ofte er der dog restriktioner
med at afsender skal være gyldig mailadresse på anvendte konto.

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-01-08 04:31

Kim M. Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Derfo en SMTP server der er ligeblad med udbyderen og bare checke op via
> brugernavn og adgangskode om man har lov at sende via den.

Jeg gentager lige Ivan's svar.
Gmail er din ven. Og den kører også SMTP/TLS.

Stig Johansen

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 19-01-08 01:03

On 10 Jan 2008 12:11:51 GMT, Niels Kristian Jensen
<nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

> [...]
>mail. Det er ofte kun port 25 som er lukket for udgående mail - en hindring
>mod at zombier kan komme til at sprede spam.

Nævnte server ændrer udgående message-id, og er derfor uanvendelig.
--
Svend Olaf

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 21-01-08 20:49

On Sat, 19 Jan 2008 00:03:10 GMT, svolaf@partitionsupport.com (Svend
Olaf Mikkelsen) wrote:

>Nævnte server ændrer udgående message-id, og er derfor uanvendelig.

Ikke forstået.

kmo

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 23-01-08 22:05

On Mon, 21 Jan 2008 20:49:25 +0100, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>Ikke forstået.
>
>kmo

Hvis jeg sender en mail med message-id:

<very@good.id>

og asmtp serveren ændrer det til

<very.very@good.id>

ved jeg ikke hvad der svares på, når jeg modtager en mail med:

Hvis du vil, kan du via nævnte asmtp server sende mig en testmail.
--
Svend Olaf

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-01-08 13:20

Kim M. Jørgensen skrev:

>Er der nogen der kender en SMTP server der kan benyttes fra en hvilken som
>helst internet udbyder til at sende mails, ved brug af login.

gmails smtp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-08 14:10

On 10 Jan 2008 12:19:58 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> gmails smtp

Kan man i dag gøre det, uden at de ændrer From til Gmail-adressen?

-A

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-01-08 14:22

Asbjorn Hojmark skrev:

>Kan man i dag gøre det, uden at de ændrer From til Gmail-adressen?

Ja
men i stedet ændrer / tilføjer de en sender: header med gmailadressen i

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-08 15:37

On 10 Jan 2008 13:22:11 GMT, "Ivan V. Klattrup"

> Ja
> men i stedet ændrer / tilføjer de en sender: header med gmailadressen i

Jeg har lige prøvet (igen), og hos mig bliver From (stadig) sat til
Gmail-adressen, uanset hvad der står i From, når jeg sender det. Der
tilføjes ingen Sender header.

Så hvordan får du dem til det?

-A

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-01-08 15:48

Asbjorn Hojmark skrev:

>Så hvordan får du dem til det?

I gmails indstillinger (indstillinger - Konti) tilføjer jeg den adresse
jeg vil bruge

markerer "   Svar fra samme adresse, som meddelelsen blev sendt til."

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-08 16:00

On 10 Jan 2008 14:47:34 GMT, "Ivan V. Klattrup"

> I gmails indstillinger (indstillinger - Konti) tilføjer jeg den
> adresse jeg vil bruge

Så mener vi ikke det samme.

Spørgsmålet var, om de kunne bruge den adresse, *mail-programmet*
sætter i From, og det ser det (stadig) ikke ud til. Hvis man gerne vil
sende med forskellige adresser, dur det ikke, at man først skal ind i
et web-interface og ændre From.

-A

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-01-08 16:03

Asbjorn Hojmark skrev:

>Spørgsmålet var, om de kunne bruge den adresse, *mail-programmet*
>sætter i From, og det ser det (stadig) ikke ud til.

From - Thu Jan 10 15:45:57 2008
Date: Thu, 10 Jan 2008 15:45:47 +0100
From: "Ivan V. Klattrup" <registreringer@webspeed.dk>
To: Webmaster Klattrup <webmaster.klattrup@gmail.com>
Subject: tester
Sender: "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com>

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-08 16:27

On 10 Jan 2008 15:03:18 GMT, "Ivan V. Klattrup"

> From: "Ivan V. Klattrup" <registreringer@webspeed.dk>

Ja, det kan jeg også godt opnå, for den ene adresse, der er markeret
som 'Make Default', men altså ikke for mere end en enkelt adresse af
gangen. Jeg kan ikke sende én mail fra mail-programmet som Adresse 1
og en anden som Adresse 2, uden først at gå ind og ændre det i Gmail

Men vi er off-topic. Vi kan forsætte et andet sted.

-A

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 12-01-08 22:13

On Thu, 10 Jan 2008 13:07:55 +0100, "Kim M. Jørgensen"
<kim-remov-@teledi.dk> wrote:

>Er der nogen der kender en SMTP server der kan benyttes fra en hvilken som
>helst internet udbyder til at sende mails, ved brug af login.

Ja, TDC har en authorized smtp (asmtp).
Oprindeligt var det kun erhvervskunder der blev gjort opmærksom på
den, men man kunne også som privatkunde bruge den.
Nu bruger de tilsyneladende også denne til alle private kunder.
Det at den er "authorized" betyder netop det du søger.

Jeg har brugt den mange steder fra, også i udlandet.
Dog kan jeg af en eller anden grund ikke få lov til at sende via
Stofanet i Helsingør, som en jeg ofte er på besøg hos har som udbyder.
TDC siger at det er fordi ip-nummeret er "blacklistet" men gider
ellers ikke rigtigt tage sig af sagen.

kmo

Fra : Benny Dyhr Thomsen

Dato : 26-01-08 06:28

Kim M. Jørgensen skrev:
> Er der nogen der kender en SMTP server der kan benyttes fra en hvilken som
> helst internet udbyder

Jeg har købt mailme.dk for ca. kr. 150/år, de tilbyder smtp som formodentlig kan
bruges overalt. Den har yderlig den fordel, og det er grunden til at jeg købte,
at TDC ikke forsinker mail fra mailme.dk til nogle af deres egne mailservere i
optil 24 timer.

vh
Benny Dyhr Thomsen