Linksys AM200 internet lyser rød
Fra : Bo

Dato : 08-01-08 14:58

Jeg oplevede idag at min internet lyste rød de andre var grønne,
straks blev forbindelsen afbrudt og tænkte måske fordi jeg var igang
med download. Jeg ringede til udbyder kl. 16:00 de bad mig ringe
imorgen !
kl 16:10 kom der grøn igen, men kun i 2 min, så rød, slukkede PC, men
lod Linksys WRT54GS+AM200 være tændte 17:45 kom grøn igen og blev rød
18:40 og fra 20:10 grøn ..... Det er første gang jeg har prøvet
det,
er det normalt ? Hvad kan det være ikke mig vel ? Kan det være
nogen andre har været inde hos mig eller har forsøgt og min "låge" har
lukket dem ude. Jeg har alt opdateret og har de bedste Virusprogrammer
m.v.
Jeg er kun nysgerrig, fordi udbyderen sagde ikke noget !
vh Bo

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-01-08 23:08

Bo <solfranz47@gmail.com> crashed Echelon writing news:c1353112-4b89-4fff-
af58-5f4a6ea3316b@f47g2000hsd.googlegroups.com:

> [...]
> straks blev forbindelsen afbrudt og tænkte måske fordi jeg var igang
> med download. Jeg ringede til udbyder kl. 16:00 de bad mig ringe

Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du har, men pplever det hver 3. måned på
min CyberCity linje.

En kig i interfacet på AM200 vil fortælle eller give hint om hvad som er
galt. Hos mig skyldes det AM200 trainer fint men ikke får tildelt IP-
adresse.

Sætter CCs egen router (Zyxel 660) på linjen ringer ind til support, de
beder mig resette routeren (igen Zyxel 660) 2-3 gange og uha vigtigt at man
holder reset knappen nede og derefter slukker, de vil ikke have den booter
op. Derefter får man en dummy adresse, indtaster sine login oplysninger og
kommer derefter på.

Eftersom dette sker næsten præcis hver 3. måned for mig og med en AM200 og
ikke CCs egen (der derefter osse fejler) mistænker jeg mere for en fejl hos
udbyderen. AM200 trainer jo for mig fint, jeg får bare ikke tildelt min IP.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-01-08 00:13

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> skrev :

>Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du har,

Det kan du se på
http://ripe.net/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=85.73.150.162&do_search=Search
--
Kerim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-01-08 08:44

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> crashed Echelon writing

> http://ripe.net/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=85
> .73.150.162&do_search=Search

Ja, har bemærket at OP postede fra Grækenland, men det kunne jo være der
alligevel var tale om dansk eller anden udbyder, især når han definerer at
hans internetlinje er nede.

--
Bjarke Andersen