Spørgsmål om MesNews
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-01-08 10:50

I OE har jeg en menu der hedder "Skjul læste meddelser"; går man ind i
en gruppe med 3 nye meddelser i ser man kun de 3; kan man opnå det
samme i MesNews (så man ikke ser en læng række læste indlæg i samme
tråd og sådan at tråden samtidig er foldet ud)?

Kan man slå lyden fra når der bliver synkroniseret - men beholde lyden
når der er svar på et indlæg?

Findes der en pendant til MesNews til at læse mails med - en "MesMail"
lavet af de samme som har lavet MesNews?

Hvilken mailklient ligger i modsat fald tæt op af MesNews med hensyn
til kvalitet - i forhold til OE?

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Ivar

Dato : 10-01-08 23:32

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
> MesNews (så man ikke ser en læng række læste indlæg i samme tråd og sådan at

På midterbjælken er en knap med med noget der ligner en sol med en pil
igennem. Tryk på den og "Valg af meddelelser der skal vises"
og "Kun ulæste" (I Tastatur-genveje kan du vælge en tast for denne
funktion, samt en for "Vis alle meddelelser", så kan du let skifte)

> Kan man slå lyden fra når der bliver synkroniseret - men beholde lyden når
> der er svar på et indlæg?

Du indstiller lyden under "Indstillinger" - "Programinstillinger"
"Lyde"
Der skal ikke være afkrydset i feltet "Nye meddelelser", desværre
ser det ikke ud til at det har nogen effekt at slå "Svar i samme tråd"
fra.

> Findes der en pendant til MesNews til at læse mails med - en "MesMail" lavet
> af de samme som har lavet MesNews?

Nej. Og jeg tror ikke det kommer.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-01-08 23:46

Ivar skrev:

> På midterbjælken er en knap med med noget der ligner en sol med en pil
> igennem. Tryk på den og "Valg af meddelelser der skal vises"
> og "Kun ulæste"

I min 1.07.00.01-udgave har jeg desværre dér kun "Vis tråde med ulæste
meddelser" - vælger man den indstilling får man samtidig alle de læste
meddelser med i samme tråd - det fylder derfor en del.

> Nej. Og jeg tror ikke det kommer.

Ærgeligt

Fra : Ivar

Dato : 11-01-08 00:00

Hans Paulin (6310) skrev:

> I min 1.07.00.01-udgave har jeg desværre dér kun "Vis tråde med ulæste
> meddelser" - vælger man den indstilling får man samtidig alle de læste
> meddelser med i samme tråd - det fylder derfor en del.

Åh undskyld, "Kun ulæste" er en jeg selv har lavet. Du kan også
lave en. Gå ind på "Valg af meddelelser der skal vises" -
"Indstillinger for visning af meddelelser"
Gå ned på første "ikke defineret" og giv den et nyt navn
(fx: Kun ulæste). Vælg "I tråde (vis kun filtrede meddelelser)"
og flueben kun for "Ulæste meddelelser" så skulle den være der.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-01-08 09:21

Ivar skrev:

> [...]
> (fx: Kun ulæste). Vælg "I tråde (vis kun filtrede meddelelser)"
> og flueben kun for "Ulæste meddelelser" så skulle den være der.

For katten! - så var den der vist!

Stor tak!

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-01-08 09:25

Den 11-01-2008, skrev Ivar:
> Vælg "I tråde (vis kun filtrede meddelelser)"
> og flueben kun for "Ulæste meddelelser" så skulle den være der.

PS: skal man så ændre for hver gruppe (ligesom i OE) eller er der et
sted man kan ændre for alle (25) grupper på én gang?

Fra : Ivar

Dato : 11-01-08 19:19

Hans Paulin (6310) skrev:

> PS: skal man så ændre for hver gruppe (ligesom i OE) eller er der et sted man
> kan ændre for alle (25) grupper på én gang?

En valgt visning er aktiv indtil en anden vælges. Den hører ikke
til en gruppe.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-08 00:20

Efter mange tanker skrev Ivar:

> En valgt visning er aktiv indtil en anden vælges. Den hører ikke
> til en gruppe.
>
> Ivar Magnusson

Fint nok

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-01-08 09:33

Efter mange tanker skrev Ivar:

PPS: Hvad menes der med dette:

"Mange indstillinger er opbygget med arv (generelle, server, gruppe,
meddelelse)"

Er "Face" ikke for viderekomne? (har kigget lidt på det)

Fra : Ivar

Dato : 11-01-08 19:46

Hans Paulin (6310) skrev:

> "Mange indstillinger er opbygget med arv (generelle, server, gruppe,
> meddelelse)"

Hmm, hvordan forklarer man det?
Når du skriver en meddelelse kan du selvfølgelig skrive en speciel
signatur. Hvis du ikke vælger noget specielt, bliver den valgt blandt
dem som er standard for gruppen. Hvis der ikke er valgt noget specielt
for gruppen, bliver den valgt blandt dem som er standard for serveren.
Og igen, hvis der ikke er valgt noget specielt der, bliver det som
standard valgt for MesNews.
Man kan fx have en server med engeske grupper, hvor man har engeske
signaturer. Og en enkelt handels-gruppe, hvor man har postnummeret med.

> Er "Face" ikke for viderekomne? (har kigget lidt på det)

Jo. Face er farve-versionen af x-face. Det letteste er hente en
plug-in (der vist kun findes på fransk) som viser tilfældige
fra en valgt mappe. X-face er lidt lettere at have med at gøre,
der er alt indbygget i MesNews.

Ivar Magnusson

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-08 00:23

Ivar kom med denne ide:

> [...]
> Man kan fx have en server med engeske grupper, hvor man har engeske
> signaturer. Og en enkelt handels-gruppe, hvor man har postnummeret med.

Okay

> [...]
> plug-in (der vist kun findes på fransk) som viser tilfældige
> fra en valgt mappe. X-face er lidt lettere at have med at gøre,

Okay tak - må vente til datteren kommer hjem fra Nice lol

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-08 19:58

Ivar forklarede den 11-01-2008:

> [...]
> (fx: Kun ulæste). Vælg "I tråde (vis kun filtrede meddelelser)"
> og flueben kun for "Ulæste meddelelser" så skulle den være der.

Kan man sætte den hjemmelavede "Kun ulæste" op så trådene er foldet ud?

Fra : Ivar

Dato : 12-01-08 23:14

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kan man sætte den hjemmelavede "Kun ulæste" op så trådene er foldet ud?

Det tror jeg ikke, men du kan lave en tastatur-genvej til
"Vis alle meddelelser i tråde (Udvid)". Så kan du med et tastetryk
udvide alle tråde.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?