LAN HDD og USB disk i en box.
Fra : Claus Holmelin Høyer

Dato : 14-01-08 10:38

Hej.

ALDI (ja jeg tør godt handle der!) har i denne uge en LAN/USB disk-box
på tilbud fra onsdag.
Er der nogen som har kendskab hvordan sådanne boxe "performer",
når de bruges som LAN-HDD?
Nu kan jeg ikke se fabrikatet, men hvis andre kan må de godt smide et
link til evt. data.
Det samme gælder for den 500 GB disk de også har på tilbud.

/Claus

Fra : Max

Dato : 14-01-08 11:45

Hej Claus

> Er der nogen som har kendskab hvordan sådanne boxe "performer",
> når de bruges som LAN-HDD?

Mon ikke spørgsmålet bedre bliver besvaret i dk.edb.hardware.drev

Jeg har sådan en LAN/USB box, den køre betydelig hurtigere som
USB end som LAN, man om det gælder den slags boxe generelt
ved jeg ikke.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-08 17:38

> Jeg har sådan en LAN/USB box, den køre betydelig hurtigere som
> USB end som LAN, man om det gælder den slags boxe generelt
> ved jeg ikke.

Nu køre USB2 svjv ca 480 Mbit/sek menens LAN køre som regel 100Mbit/sek hvis
det altså ikke er et 1 Gbit kort man har i, men i den box fra aldi er det et
100 Mbit der sidder i.

Har selv sådan en box og den virker fint.

----------
mvh kimila

Fra : Michael Ravn

Dato : 15-01-08 00:36

"Claus Holmelin Høyer (slet U3PZE)" <chh@U3PZEprivat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:12003038690.937076051108413@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> link til evt. data.
> Det samme gælder for den 500 GB disk de også har på tilbud.

Der er det pudsige ved Aldis to tilbud, at iflg. annoncen supporterer
disk-boxen ved LAN, 20 til 300GB harddisk, og ved USB, 20 til 400GB
harddisk. Mens den harddisk, de sælger er på 500GB - så er der nogen som ved
om den kan bruges alligevel?

Fra : Claus H. Høyer

Dato : 15-01-08 15:59

"Michael Ravn" <mravn@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> disk-boxen ved LAN, 20 til 300GB harddisk, og ved USB, 20 til 400GB
> harddisk. Mens den harddisk, de sælger er på 500GB - så er der nogen som

Det kan du.
Men du får kun lov at udnytte hhv. 300 og 400 GB.

/Claus